המנצחת עידית שכטמן חוזרת לבאר שבע: "אף פעם לא הרגשתי יחס שונה מנגנים בגלל שאני אישה"

$(function(){setImageBanner('ff45a717-a8bb-42e6-b18e-4dd225a59345','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

להיות מנצחת: תכירו את עידית שכטמן, זמרת, מלחינה ומנצחת תזמורות, שנולדה וגדלה בבאר שבע ועכשיו היא חוזרת לעיר הולדתה כדי לשיר, וגם קצת לנצח, עם הרכב כלי מיוחד במופע חדש ומיוחד בקונסבטוריון העירוני בו הופיעה לראשונה כשהייתה בת תשע, ומאז הופיעה בו רבות. שם תוכלו לראות את עידית מרימה ידיה, מרגש בקולה, ונותנת לקסם המוסיקה להתרחש. זמן להכיר.

המנצחת עידית שכטמן. צילום: פרטי

עידית שכטמן מוזיקאית רב תחומית – זמרת יוצרת, מלחינה, מנצחת תזמורות שמתגוררת כיום בתל אביב יחד עם בעלה ארז והבן רן בן ה10.5, נולדה בבאר שבע להורים עולים חדשים ממוסקבה, שהתגוררו בשכונה א' ברחוב ביאליק. לאחר מכן עברה המשפחה להתגורר בישוב להבים למשך ארבע שנים וחזרה שוב לבאר-שבע לשכונת י"א, שם גרים הוריה עד היום. בתיכון למדה במקיף ו' במגמת תיאטרון ."זכיתי ללמוד שם עוד בזמן ששמחה בנאי, אימא של מאיר, אורנה ואביתר, הייתה המנהלת" משתפת בזכרונותיה. "בתיכון גם שרתי בלהקת המחול "חולית" והופעתי איתם בחו"ל כמה פעמים. למדתי אצל רעיה אהרונוביץ' פסנתר בקונסרבטוריון באר-שבע, ובתור נערה למדתי פיתוח קול קלאסי אצל ד"ר הילדה אולגיסר ז"ל."

מתי התחלת בעצם להלחין ולכתוב?

"כתבתי שירים מגיל שבע. אחרי שהשתחררתי מהצבא, שם שירתי בלהקת חיל הים, הקלטתי אלבום בכורה עם 12 שירים שלי בהפקתו של קובי אושרת. האלבום מעולם לא יצא לחנויות".

מתי הגעת להבנה שאת רוצה להיות מנצחת תזמורות?

"עניין הניצוח היה ממש הפתעה והגיע מהמקום הכי לא צפוי. למדתי בבית ספר רימון במגמת הלחנה ועיבוד ובמסלול הזה ניצוח היה קורס חובה. זה היה קורס בסיסי שלא נועד להוציא מנצחים, אלא ללמד את המלחינים את יסודות הניצוח. ופתאום, המורה מאסטרו ירון גוטפריד "גילה" אותי ואמר לי שזה מאד מתאים לי ועודד אותי להמשיך בכיוון. כשסיימתי את רימון עברתי לאקדמיה בירושלים ושם למדתי את פרופ' מנדי רודן ז"ל האגדי".

מי היה ההשראה שלך?

"המנצח שהוא ההשארה שלי הוא לאונרד ברנשטיין. כישרונו האדיר, הכריזמה שלו ובמיוחד העובדה שהוא היה רב תחומי ועשה הרבה דברים גם מעבר לניצוח. גם אני ראיתי את עצמי הולכת בכיוון הזה – הרב תחומיות במוזיקה".

שני הוריה של עידית היו אנשים בעלי השפעה וידועים בבאר שבע כשפעלו למען הקהילה ועסקו בפוליטיקה. האימא, ילנה שכטמן, הייתה עיתונאית בשפה הרוסית, כיהנה כמנהלת קליטה עירונית בשנים של תחילת העלייה בשנות ה90 ואף עבדה בתור עוזרת פרלמנטרית בכנסת. אבא יוסף שכטמן היה חבר מועצת העיר באר-שבע. "החיים איתם תמיד היו מאד מעניינים" סיפרה בחן. "הם אירחו אצלנו בבית לא מעט פוליטיקאים, ביניהם ח"כים, שרים וראשי עיר, וגם לא מעט עולים חדשים דנדשים שגרו אצלנו עד שמצאו דירה משלהם. ללא ספק הורים מיוחדים במינם ואני גאה בהם מאד".

המנצחת עידית שכטמן. צילום: פרטי

איך זה מרגיש להיות אישה מנצחת על תזמורת וכיצד מקבלים אותך כאישה?

"להיות מנצחת תזמורות זה מאד מרתק, מאתגר, מרגש ומספק. לעשות מוזיקה יחד עם עוד 40 או 100 נגנים זו עצמה מטורפת. מקצוע מאד מיוחד. בטח לנשים. אף פעם לא הרגשתי יחס שונה מנגנים בגלל שאני אישה. בתחילת הקרירה שלי הייתי מאד צעירה, רק בת 25, וזה כן השפיע מידי פעם על היחס. אבל מאז כבר עברו הרבה מים בנהר".

היכן ניצחת?

"ניצחתי על טובות מהתזמורות בארץ – ביניהן סימפונית ירושלים, סימפונית ראשון-לציון (שזו תזמורת האופרה), סימפונית חיפה, הקאמרית הישראלית, הקאמרית הקיבוצית וכמובן הסינפונייטה באר שבע עליה גדלתי. ממש בדצמבר האחרון ניצחתי עליהם בקונצרט לכל המשפחה.בתחילת הקריירה שלי היו מנצחות בודדות, אפשר היה לספור אותן על יד אחת. עכשיו כבר יש יותר (עדיין מעט יחסית לגברים כמובן) חלקן גם מצליחות יפה בחו"ל".

מה מיוחד בך מאחרים?

"אני חושבת שהרב תחומיות, היא מה שמייחד אותי. אני עושה הרבה דברים ולא רק במוזיקה, אלא בכלל באומנויות הבמה. בקונצרטים אני כמעט אף פעם לא "רק" מנצחת. אני לרוב שרה, מנחה או אפילו משחקת. הרבה פעמים אני כותבת חלק מהעיבודים והתזמורים, או מלחינה את היצירות המנוגנות. אם זה קונצרט מונחה, כמו קונצרט לילדים שאני הרבה פעמים גם כותבת את הטקסט שלו ומביימת את השחקנים".

ספרי על המופע בקונסרבטוריון באר שבע ואיך זה להגיע כמנצחת אחרי שהופעת בו לראשונה בגיל 9 ועוד שאר הופעות.

"זהו מופע חדש והראשון שלי כזמרת סולו מזה הרבה שנים. עד כמה שזה באמת מעניין ומיוחד להיות מנצחת, תמיד ידעתי שאני רוצה לחזור ולפתח את החלום הראשון שלי להיות זמרת-יוצרת. רק שעכשיו אני ניגשת לזה עם הרבה יותר ידע וניסיון שצברתי עם השנים ויכולה להביא פן נוסף וייחודי למוזיקה שלי.  במופע הזה לקחתי שירי פופ ידועים וחיברתי אותם ליצירות קלאסיות, ובכך בעצם יצרתי יצירות חדשות. אני אשיר גם שירים ידועים שנכתבו בהשפעת מוזיקה קלאסית ושני שירים חדשים שכתבתי. יהיו הרבה הפתעות. כל זה עם הרכב כלים שאף הוא מאד חדשני של פסנתר (נגן: עיתאי סובול הנהדר) ופעמוני-יד אמיתיים, בהם ינגן הרכב נגנים מתוך אנסמבל פעמוני היד הישראלי "ענבלים", שזה הרכב ראשון מסוגו בארץ, עליהם אני גם אנצח".

המנצחת עידית שכטמן. צילום: פרטי

עד כה את מתרגשת?

"זה מאד מרגש אותי להופיע על הבמה בה הופעתי לראשונה בגיל 9 עם ידיים רועדות על הפסנתר. מאז עמדתי עליה עשרות פעמים גם כזמרת וגם כמנצחת".

מה החלום שלך?

"החלום הגדול שלי הוא להמשיך לעשות את מה שאני עושה, רק עוד הרבה יותר בגדול. להגיע עם המוזיקה שלי לכמה שיותר אנשים בארץ ובחו"ל".

המופע יתקיים ב-30.3.24 ב20:30 בקונסרבטוריון באר-שבע.

כרטיסים ניתן לרכוש בלינק הזה:

https://did.li/uGqIw

או בטלפון 8305*

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c85990df-c7f9-4d3b-af1c-de4d0c88266e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה