"בתי הקולנוע הם המנוע של תעשיית הסרטים הישראלית"

$(function(){setImageBanner('41ce8e22-572e-4c91-88c5-3d33317b307b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

בתי הקולנוע בארץ הם כנראה בין העסקים היחידים שנסגרו עם פרוץ מגפת הקורונה ועדיין לא פתחו במשך חודשים רבים. תעשיית הקולנוע נפגעה קשה ממשבר הקורונה, וכשהפתיחה של אולמות הסרטים עדיין רחוקה, שמענו ממנכ"ל הסינמה סיטי על הקשיים, התלות בתעשיית הסרטים העולמית והצורך של הציבור בתרבות

"בתי הקולנוע הם העסק היחיד כנראה בישראל שסגור ברציפות כבר למעלה משמונה חודשים. כמובן שהפגיעה היא קשה ומשמעותית, כלכלית ותפעולית. לאורך התקופה היו שלושה מועדים שחשבנו שנוכל לפתוח ואפילו התכוננו לכך אבל מצב הקורונה מנע זאת מאתנו ולא פתחנו כלל", כך סיפר ל'באר שבע נט' אבי אדרי, מנכ"ל הסינמה סיטי, "בסוף קולנוע הוא תרבות, אחד מאבות התרבות המודרנית, העם והמדינה לא יכולים להרשות לעצמם להתקיים ללא תרבות".

כבר שמונה חודשים שבתי הקולנוע ברחבי הארץ, וגם כאן בבאר שבע, סגורים בשל מגפת הקורונה. גם ברמה העולמית סרטים רבים עצרו את ההפקות והצילומים כשגם סרטים חדשים לא יוצאים. המצב המאתגר הוביל לפגיעה קשה בענף הסרטים ותעשיית הקולנוע בארץ כשייקח זמן רק עד שתוכל להתאושש. "בעולם כל תעשיית הקולנוע נעצרה. לא יוצאים סרטים חדשים כיוון שבתי הקולנוע בכל העולם סגורים ולכן אחנו בישראל בתעשיית הקולנוע קשורים לא רק לקורונה בישראל אלה לקורונה בארצות הברית ובאירופה שהן ספקיות הסרטים המשמעותיות של ישראל", מסביר אדרי.

"כל הסרטים שהיו צריכים לצאת השנה נדחו לשנה הבאה ובכל חודש עושים דחיה נוספת של מועדי היציאה לאקרנים, "הוא מוסיף, "בעלי הסרטים מעדיפים להשאיר את הסרטים על מדף מאשר לצאת איתם לאולמות סגורים ואז יפסידו את כל ההשקעה בסרט. אנחנו כמובן לא יכולים לפתח בלי סרטים - זה כמו סופר מרקט שיפתח בלי מוצרים למכור ולכן המצב אצלנו הוא רגיש ובעייתי".

גם כאן בבאר שבע הוקם מתחם הסינמה סיטי עם כל אולמות הקולנוע, לצד חנויות, מסעדות ומקומות בילוי. רק בחודש נובמבר האחרון נפתח המתחם החדש בבירת הנגב וכבר מספר חודשים לאחר מכן נאלץ לסגור את שעריו בשל פרוץ הקורונה. אז למרות שחלק מהמסעדות והחנויות במתחם יכולות להמשיך לעבוד, בית הקולנוע עצמו נשאר סגור כל התקופה הזו.

עד כמה הקורונה פגעה בכם כאן בעיר?

"כל מתחמי הסינמה סיטי בישראל נפגעו ובכללם הסינמה סיטי החדש בבאר שבע שהספיק לעבוד כמה חודשים ואז נסגר. זה הפסד של מיליוני שקלים שהושקעו בבניה והפעלה של המקום וגם בשיווק והפתיחה של המקום. כמובן שבית הקולנוע משפיע על הביצועים של המרכז המסחרי שצמוד אליו, למרות שחנויות האופנה שנפתחו בסינמה סיטי בבאר שבע עבדו יפה בתקופה שהיה מותר לפתוח חנויות, כיוון שמדובר בחנויות מושקעות וגדולות שקנה מידה של חו"ל אבל מעבר לזה כל המתחם נפגע".

קיבלתם סיוע מהמדינה?

"לא קיבלנו סיוע פרופורציונאלי מהמדינה בגלל שאנחנו לא נופלים בקטגוריות של העסקים שזכאים לקבל פיצוי משמעותי כרגע... אנחנו עסק גדול וכרגע המדינה מפצה רק עסקים קטנים ובינוניים אבל אנחנו מאמינים במדינה ובממשלה שיבינו למצבנו ויסיעו לנו"

 סינמה סיטי באר שבע צילום: נועה גבאי

הקורונה הובילה לעלייה גם בסטרימינג הביתי והצפייה המרובה בנטפליקס. אתה חושב שברגע שבתי הקולנוע ייפתחו תראו ירידה בקהל שמגיע בשל כך או שאתה מרגיש שאנשים צמאים לצפייה בסרט בקולנוע?

"בסוף קולנוע הוא תרבות, צריך לזכור שבתי הקולנוע הם בעצם המנוע והכסף של תעשיית הסרטים הישראלית, שפרחה וצמחה בצורה מדהימה בשנים האחרונות. אנחנו מיצרים היום את מה שנראה מחר בטלוויזיה ביום העצמאות, את מה שהילדים שלנו יראו כמראה התרבותית של היום. לכן הקולנוע חשוב ולכן אנחנו מאמינים שהמדינה תבוא לעזרתנו. בישראל הקולנוע מאוד משמעותי. אנשים רוצים לצאת החוצה ולפגוש אנשים אחרים, הקולנוע זה לא רק היציאה לסרט זה החוויה התרבותית הכוללת. זה היציאה לבלות, זה המפגש עם אנשים אחרים זה החוויה שהיא הכי הרבה לבד והכי הרבה ביחד. זה הפופקורן, הצחוק והפחד של אנשים אחרים שיושבים אתך באולם, החיבוק של בן הזוג שלך שיושב לידך, זה המסך הגדול והסאונד שחודר לעצמות ובעיקר זה הלצאת. כל אלה חוויות ששום טלוויזיה ונטפליקס לא יכולים להחליף. אנחנו מאמינים ומקווים שאנשים אחרי הקורונה יחפשו לצאת החוצה, לבלות, לראות אנשים אחרים וכמובן להגיע לקולנוע. בסוף בני האדם הם יצורים חברתיים - הם חייבים וצריכים לראות, להרגיש אנשים אחרים וזה מה שהקולנוע עושה".

מה תרצה להגיד לקוראים הבאר שבעים?

"יש הרבה סרטים חדשים וגדולים שהיו צריכים לצאת בשנת 2020, הם כולם יצאו אחרי הקורונה לאקרנים מה שאומר שיש למה לצפות כאשר הקולנוע יחזור! אנחנו נהיה מוכנים עם כל התקנים וההנחיות שצריך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('94ab3430-231f-4b62-bf1b-def851647e09','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה