מאות תלמידים יציגו מול אלפי צופים: הפופרה הגדולה של באר שבע יוצאת לדרך

$(function(){setImageBanner('2ce93911-c1c8-4bb7-b6e9-a0d09d3fcf72','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

הפקת הענק, שעולה מזה כ-51 שנה בתיכון מקיף א' בעיר, מהווה את אחד מהסמלים הגדולים שיש למוסדות החינוך בבאר שבע להציע

קרדיט - תיכון מקיף א'הצגת הפופרה השנתית בתיכון מקיף א' תעלה בשבוע בתיכון הוותיק בבאר שבע, כאשר על ההפקה מנצחת בגאון הבמאית והשחקנית ליאור ישראל. בראיון לבאר שבע נט, היא זוכה לספר לנו מעט על המופע המרהיב, שכבר ממזן הפך לשם דבר כאן בעיר. 

מה זו בעצם הפופרה?

''הפופרה היא קודם כל משפחה, בה ילדים מכיתה ז' ועד י"ב יכולים למצוא מקום להביע ולהעצים את עצמם, ליצור רשת חברתית מכלל שכבות הגיל ולחזק את יכולות ההופעה שלהם. במשך 51 שנים עולות בתיכון מקיף א' הפקות ענק של מחזות זמר שלא יורדות באיכותן מהפקה מקצועית. התלמידים משחקים, רוקדים, שרים ומתפעלים את כל העולם הטכני אשר מאחורי הקלעים, בליווי של אנשי מקצוע מתחום התיאטרון והמוסיקה''.

''מהרגע שבחרו להיכנס לתהליך, התלמידים משקיעים שעות רבות כמעט כל יום אחר הצהריים במשך חצי שנה. כולם נותנים לפרויקט את הלב והנשמה מתוך אהבה למקצוע והרצון המשותף שהתוצר יצא הכי טוב שאפשר. בכל שנה הפופרה מעלה מחזמר שונה; השנה, המחזמר הנבחר הוא אנקאנטו - המבוסס על הסרט האהוב של דיסני - בעיבוד בימתי ראשון בעברית. כ-150 תלמידים לוקחים חלק בפרויקט על הבמה ומאחורי הקלעים, והשנה גם יציגו מול 6,500 צופים''.

יש היענות גדולה מצד התלמידים?

''אחרי ההצלחה של שנה שעברה עם המחזמר "לא רק בלונדינית", נרשמו לאודישנים מעל ל200 תלמידים. אצלנו בפרויקט כל תלמיד שמוכן להתחייב, להשקיע ולעבוד קשה מתקבל, האודישנים נועדו על מנת להבין התאמה לדמויות בהצגה השנה, מרוב הביקוש הגדול ליהקנו את הדמויות בדאבלים- שני שחקנים שמשחקים את אותה הדמות, ובכך אפשרנו כמה שיותר הזדמנויות למשחק על הבמה''.

''בפועל כך גם יצרנו שני קאסטים שיוצרים שתי הצגות קסומות ושונות באופיין, בהתאם לשחקנים המשחקים בה. עם כל הקשיים שקיימים בהעלאת הפקה בסדר גודל כזה, חשוב לזכור שהתלמידים נותנים מעצמם המון, וכמו שצויין בהתחלה- כשאנחנו נכנסים לפרויקט הזה אנחנו יוצרים משפחה חדשה, וכל משפחה מביאה את הייחוד שלה, ובמשפחת הפופרה התלמידים יודעים שחשוב שנהיה שם אחד בשביל השני, והמחויבות, הכבוד וההעצמה העצמית שאנחנו דוגלים בה היא מה שמעודדת ילדים להמשיך ולהישאר בפופרה, למרות השעות הארוכות והעבודה הפיזית והרגשית המאומצת כל מי שמשתתף יודע שנעשה הכל כדי שהם יצאו הכי טוב על הבמה, ושירכשו מיומנויות שישמשו אותם בכל החיים''.

קרדיט - תיכון מקיף א'

איך נראתה העבודה בצל המלחמה?

''המלחמה טלטלה את כולנו, נכנסנו לחודש של לימודים בזום, איסורים על הגעה לבית הספר וכל הפרויקטים בתיכון נעצרו. ועדיין, ידענו שאם לא נילחם על זה גם הפרויקט הזה יבוטל. עשינו כל מה שיכולנו מרחוק, חזרות משחק של הגשת טקסט בזום, למידת טקסטים משותפים בזום, אפילו צילמנו מדריכי ריקוד לתלמידים וכל תלמיד היה צריך ללמוד את הריקוד עם מי שנמצא איתו בבית ולשלוח צילום שלו רוקד לתיקונים''.

''ברגע שיכולנו לחזור לעבודה פיזית, השקענו שעות נוספות וחיברנו את כל ההצגה. המלחמה הובילה לעומס לימודי רב, שלצערנו אילץ מספר משתתפים לוותר על השתתפותם על מנת לעמוד במטלות הלימודיות, ועדיין, מתוך 200 תלמידים שנרשמו לאודישנים נשארנו עם 150 תלמידים שבחרו להישאר, להשקיע בפופרה ולהפוך אותה למה שהיא היום''.

מדובר בפרויקט מסובך?

''מאוד, בסוף מדובר בתפעול 150 ילדים בכל נושאי ההפקה, רוב התלמידים חסרי ניסיון על הבמה וצריך ללמד אותם את יסודות המשחק, ההפקה ומהי משמעת של שחקן, ששונה ממה שהם רגילים כתלמידים. בסופו של יום אנו מתייחסים לתלמידים כשחקנים מקצועיים, נותנים להם את כל הכלים שהם צריכים ובתמורה מבקשים יחס הולם והשקעה בהתאם''.

''בהפקה מהסוג הזה נמצאים עשרות יוצרים מקצועיים שעמלו שעות על גבי שעות כדי ליצור את ההפקה על הצד הטוב ביותר, כמובן בתמיכת צוות ההנהלה של בית הספר ובראשם הגברת מיכל בנבנשתי, מה שדורש סנכרון בין המון יוצרים על מנת שכל רבדי ההצגה, התנועה, התפאורה, התלבושות, האנימציה, המוסיקה וכמובן הבימוי ששוזר את כולם, יעבדו ביחד בהרמוניה''.

''אתגר נוסף שעמד בפנינו השנה זה ההתמודדות עם כמות התלמידים, בשנה שעברה היו כ40 תלמידים על הבמה ועוד 30 מאחורי הקלעים. השנה הכמות גדלה משמעותית וחשוב לנו לשים זרקור על כל ילד איפה שהוא הכי חזק בו, לתת לכל אחד את הרגע שלו לזהור גם אם אין לו טקסט לדבר. כשיש 100 ילדים על הבמה ובמיוחד בהצגה צבעונית כמו "אנקאנטו", יצרנו עולם בו כל איש עיירה בעל אפיון משלו, ויצירת הרגעים הקטנים האלו בהן הדמויות חיות את הרגע זה אחד מהאתגרים הכי גדולים שעמדו בפנינו - איך יוצרים במה חיה ועדיין לא עמוסה ומבולגנת?''

''דרך שאלות אלו לימדנו את התלמידים עבודה על פוקוסים, מתי הפוקוס עלי ומתי אני מעניק אותו לאדם אחר. בסופו של יום כל הפקה מביאה איתה אתגרים, וביחד עם הרשת החזקה שיצרנו, אנו מתעלים על המכשולים ופועלים לכדי יצירת מחזמר מצחיק, סוחף ומרגש, שייכנס לליבם של אלפי צופים בכלל הגילאים''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7ee164d1-4f9a-4377-81c1-ac6d862c2d68','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה