להקת מאחייה מחכה לדודו

$(function(){setImageBanner('87e5761c-4e67-403f-b618-a4330519ca3f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

זמן להתאהב במאחייה: אם עוד לא יצא לכם, אז כדאי לכם להיחשף ללהקת "מאחייה", שהוקמה לפני 20 שנה ועברה מספר גלגולים שהובילו אותה להחיות את השירים והאנרגיות בתקופה האחרונה. מאחייה, למי שלא הבין, זה עראק במרוקאית, קסם בספרדית וגם זה 'מכניס שמחת חיים' ביידיש, אז קבלו את הלהקה הכי שמחה שיש.
הגלגול הראשון של הלהקה החל בשילוב סטודנטים יהודים וערבים ששרו וניגנו יחד באיחוד מגוון ותרבותי בכלים אתניים, עוד, דרבוקה וסאג'. יחד הם הופיעו בכל מיני מקומות בבאר שבע ובפסטיבלים בארץ, נתנו את הטון במשך שלוש שנים, ואחרי הפסקה שהייתה מקובלת על כולם - חוזרים במופע חדש בשם "מחכים לדודו".

צילום: יח"צ

תכירו את החברים: יניב בוזגלו, מקים ההרכב, סולן וחלילן שמנגן על כלי נשיפה, עובד כמהנדס בפרויקט ממשלתי ומתגורר במושב ניר עקיבא בדרום, בן 44, גרוש פלוס שלושה ילדים ושר בהרכב נוסף שנקרא "הזוהרים"  - הופעת מחווה לשיריי זוהר ארגוב, וגם במופע של שירים מקוריים שהלחין וכתב, ובהרכב נוסף שנקרא "עומקא דליבא" בהתהוות.

שי חכם, בס וקולות, עובד כמהנדס בחברת, בן 45, מתגורר בבאר שבע, נשוי פלוס שלושה, מוסיקאי בתחומים נוספים עם שירים מקוריים משלו שכתב והלחין ואף הוציא אלבום שנקרא "מחפשת שינויים", שאיתו הוא מופיע ובעברו הופיע עם הרכב קאברים נוסף שהוא הקים  בשם ' גושפנקא', והרכב ג'אז אינסטרומנטלי.

שגיא גולן, מתופף, עובד בחברת הגברה, מתגורר בשדרות, רווק, שמופיע עם ארבעה הרכבים נוספים. גיא דהן, גיטרה אקוסטית וחשמלית,  עובד כקבלן תקשורת בהוט ומתגורר בנתיבות, נשוי פלוס שניים, ושי מדמוני - גיטרה חשמלית,  עובד כקבלן בנין ומתגורר במושב ניר עקיבא, נשוי פלוס ארבעה ילדים.

 הלהקה,מבצעת שירים מקוריים בסגנון רוק אתני, ולאחרונה החליטו כמה מחברי ההרכב המקורי שהגיע הזמן להחיות את מאחייה. יחד עם נגנים חדשים ועיבודים חדשים, חוזרים החברים  לסיבוב הופעות מרגש - "מחכים לדודו". "החברים שרים באמצעות מילות השירים" סיפר יניב בוזגלו "אשר נכתבו ברובן בהשראת המקורות ומזמינים אתכם לצאת איתנו למסע שבו חווים משברים, אך גם יוצאים מהם לדרך חדשה, תוך הכרת תודה וכבוד לארצנו, שמחה ואהבת הארץ והמורשת בציפייה לגאולת עם ישראל."

למה התפרקתם אז?

"לאחר שטסתי להודו וסיימתי את הלימודים ההרכב התפרק והוקם עם צוות אחר. שי חכם היה איתי בהרכב הזה והופענו בכל מיניי מקומות בארץ ואף הגענו לכנסת להופיע בפניי שרים. היה מרנין ומלבב. הגלגול השני היה קיים כשנה וחצי, התחתנתי ובמשך 12 שנה לא כל כך התאפשר לנגן, לשיר ולהופיע. הייתי במעין קומה מוסיקאלית ולאחר שהתגרשתי לפני כחמש שנים, נכנסתי לסדנא שנקראת "מקורוק" בהנחיה של מיקי שביב, כתבתי שיר והופעתי בפסטיבל מקורוק ושלחתי בקבוצה את השיר שהוקלט עם ההרכב הראשון "דודו יעניק לך ".

 איך חזרתם לנגן יחד?

"מיקי שביב שמע את השיר ומיד התלהב, אמר שחייבים להקליט אותו וזה יהיה להיט. אספתי קבוצה של תשעה נגנים והקלטנו את השיר באולפן בספיר וגם גייסנו את מגמת קולנוע לבצע לנו קליפ לשיר. לאחר מכן קיבלתי מעין רוח של כנפי נשרים והחלטתי שאני רוצה שוב להתעסק במוסיקה, פניתי לשי חכם ואמרתי לו שאני להחיות את מאחייה והצעתי לשגיא גולן שהיה איתי במקורוק ושי מדמוני, שהכרתי מהמושב, שהביא את גיא דהן, חבר ילדות שלו, ונפגשנו במקלט בספיר. אז התחיל עידן חדש ומודרני של להקת מאחייה, הרכב הרבה יותר מקצועי בועט נושם, יצירתי, מנוסה ומקצועי  - מה שנקרא הגלגול המושלם".

 מה ייחודי בכם?

 "חברנו יחדיו ניגנו את כל השירים של להקת מאחייה עם עיבודים חדשים ומה שמיוחד זה ריבוי הסגנונות. יש שיריי בית כנסת מבית אבא כמו יגדל אלוהים חי, זה שיר מהסידור שהוספתי לו מנטרה הודית, שהעברתי אותה לשפת היהדות, ויש שיר שנקרא 'תוגת הים' בסגנון אירי, שיר לשלום שנקרא שבטים בסגנון רגאיי והמון רוק אתני וערבי."

 במהלך השנה האחרונה לקחה ״להקת מאחייה״ חלק במגוון של אירועים ופסטיבלים ברחבי הארץ בהצלחה יתרה, מידי פעם מתארחים בהופעות שלהם חברים שהיו שותפים למסע שהחל לפני כ-15 שנה. הם הופיעו  במופע פתיחת שנה בבית היוצר בתל אביב,  בפסטיבלי רחוב סמילנסקי בבאר שבע, אירועי קק"ל בנגב, מועדונים ופאבים ברחבי הארץ. וכל השירים המקוריים מבוצעים בעיבודים מיוחדים המשלבים מזרח ומערב ומוסיקת עולם."

צילום: יח"צ

ספר לי על המופע

 "המופע מורכב מבלדות שקטות ושירים קצביים וסוחפים ואפילו כולמחווה ליוצרים ואמנים מיוחדים, וכך בעצם משלב בין ההתחברות שלנו במופע עם הקהל, סיפורים שנוגעים בכולנו כבודדים, כחברה, כאזרחים ישראלים במדינה מאוד מורכבת , אנחנו משתפים אותם בחוויות מאחורי השירים ובהווי הלהקתי. הרפרטואר מורכב  ממגוון סגנונות המשלבים מזרח ומערב וכך ניתן  למצוא בהופעה שלנו שירים בסגנון יווני, רגאיי, מזרחי, בלדות  ואפילו רוק קצת  מכוסח, אנחנו נוגעים במגוון רחב של סגנונות מוסיקה וכך בעצם מאפשרים לקהל רחב  להתחבר  אלינו".

 מה הכוונה שירים בהשראת המקורות

 "הכוונה היא לסיפורים מהמקורות מתובלים בקצת מודרניזציה ומקושרים לימינו, שימוש במשפטים ובפתגמים מתוך המקורות למשל,  הנך יפה רעייתי הנך יפה" ,"שאי עיניך וראי", טקסטים שהם מאוד שונים ממה שנהוג לכתוב  בימינו, מילים גבוהות, משמעות וחיפוש אחר  מה שמסתתר מאחורי הטקסט. מזרח, מערב, קצבי ושקט".

 תגלו לנו מי זה  דודו?

"השיר דודו יעניק לך נכתב לפני כ 20 שנה הייתי בטיול בהודו ופגשתי בחור בשם דודו שישן איתי בגסט האוס בקאסול בצפון הודו .דודו היה בחור מאוד מופנם ורגיש ולא יצר המון קשר עם הסביבה. יום אחד פניתי לדודו במטרה לקחת אותו איתי למסיבה בהרים ואחרי מסע שכנועים רבים דודו הצטרף אליי. במהלך המסיבה התחלתי לטייל מסביב ודודו הלך לי לאיבוד. במשך שלוש שעות חיפשתי ולא מצאתיו עליתי על צלע הר לראות היכן דודו, ואז ראיתי בכל ההמולה של המסיבה מישהו רוקד ונוצץ כולו מלא אנרגיות ומלא בחורות סביבו, ואז שמתי לב שזה דודו כנראה נפתחה לו איזה צ'אקרה במסיבה והוא היה מסמר הערב. באותו שבוע דודו נרשם לקורסים של רייקי, מסאג' וטיפולים וכל הזמן היו אנשים סביבו
במיוחד בחורות, ואני שרק התחלתי לנגן על חליל הבנסורי באותה תקופה, כתבתי עליו את השיר בהשראת מה שקרה
"דודו יעניק לך". אותו דודו המופנם נהיה סוג של גורו היום הוא חזר בתשובה חיי בארץ באיזו התנחלות. וזה הסיפור על דודו. הקלטנו  שני שירים באופן מקצועי, את דודו יעניק לך ואת תוגת הים, לדודו יעניק לך עשינו לינקטון והושמענו במספר תחנות רדיו בארץ. אפילו ראיינו אותנו בראיון מצחיק ברדיו לב המדינה" .

אז מה אתם הכי רוצים שיקרה עכשיו?

"אנחנו רוצים להחיות את מאחייה, חולמים על אלבום של מאחייה, אבל צריכים לגייס מספיק כסף כדי שייצא אלבום טוב, ראוי ומיוחד, אבל קודם, חשוב, להמשיך להופיע ולצבור קהל ומעריצים. הכי היינו רוצים להופיע בבמות יותר גדולות כמו הזאפה או חימום של להקה או הרכב גדול באיזה אמפי מפורסם. מאמינים שדודו מהיכן שהוא נמצא יעניק לנו חום ואהבה"

צילום: יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c4f41ff7-c48f-435b-b1d2-3a6d6f4e3195','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה