יש לכם תכניות לסוף השבוע? פעילויות לכל המשפחה בבאר שבע והדרום

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('348bc7bc-1553-4e3d-b477-f6b90c986738','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('348bc7bc-1553-4e3d-b477-f6b90c986738','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7]]);})

בסוף השבוע הקרוב תוכלו לבלות עם כל המשפחה בפעילויות בפארקים והגנים הלאומיים ובשלל סיורים באוויר הפתוח בבאר שבע והדרום! אז קבלו את האטרקציות השוות של הסופ"ש ואל תשכחו להקפיד על ההנחיות

למרות ההנחיות החדשות וההגבלות, ישנם שלל סיורים באוויר הפתוח כאשר גם הפארקים הלאומיים ושמורות טבע עדיין פתוחים ברחבי באר שבע והדרום, בהם תוכלו ליהנות עם כל המשפחה. שימו לב להקפיד על ההנחיות ולהירשם מראש באתרים השונים כדי להגיע לביקור. ייתכנו שינויים בפעילות במקומות השונים בהתאם להנחיות והסגר בסופי השבוע.

 

סיור שקיעה בעיר העתיקה

משרד התיירות באמצעות רשות הטבע והגנים ובשיתוף עיריית באר שבע, החברה הכלכלית - מנהלת עיר עתיקה ותיירות, מזמינים אתכם ליהנות מסיורי שקיעה ברחובותיה הקסומים של העיר העתיקה בימי חמישי. הסיורים ללא עלות ויצאו ממתחם הקטר 70414. השבוע יתקיים הסיור באופן חד פעמי ביום שישי בבוקר בשל ט' באב.

סיורי השקיעה, שיצאו מממתחם הקטר 70414, יועברו על ידי מורי דרך מוסמכים ויעסקו בתהליכי ההתחדשות של העיר העתיקה תוך סקירה היסטורית על העיר באר שבע. הסיורים יעברו דרך מוסדות התיירות והתרבות של העיר העתיקה ביניהם המרכז להנצחת חיילי אנז"ק, פארק קרסו למדע, גן רמז, מתחם המוזיאונים, גן אלנבי, והמדרחוב המרכזי של העיר העתיקה- מדרחוב קק"ל, הכולל מגוון דוכנים ואמנים מקומיים, ובהמשכו נמצאת שדרת האוכל. במהלך הסיור המבקרים יפגשו נציגים ממינהלת עיר עתיקה ותיירות באר שבע ואף יקבלו שי סמלי למזכרת מביקורם בעיר העתיקה.

ההשתתפות בסיור היא ללא עלות אך מותנת בהרשמה מראש. משך הסיור בין שעתיים וחצי לשלוש שעות. הסיור מתאים לכל המשפחה ויתקיים בהתאם להנחיות.

מתי: שישי 31/07/20, 09:00

איפה: הסיורים יצאו ממתחם הקטר- שדרת טוביהו 65 פינת עלי דיוויס, העיר העתיקה באר שבע.

לפרטים נוספים והרשמה: https://www.parks.org.il/article/עיר-שקמה-יש-מאין-סיור-עירוני-בבאר-שבע/ ובעמוד הפייסבוק והאתר של העיר העתיקה באר שבע.

סיור השקיעה הראשון- צילום באדיבות מינהלת עיר עתיקה ותיירות

מטיילים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים

רשות הטבע והגנים פתחה עשרות גנים לאומיים ושמורות טבע למבקרים אז הגיע הזמן לצאת לטייל. שימו לב, הכניסה לאתרים תתאפשר רק בהזמנת מקום ותשלום מראש באמצעות מערכת רישום שהוקמה במיוחד באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. זאת במטרה למנוע עומסי מבקרים בלתי צפויים ולהבטיח חווית ביקור מהנה ובטוחה. חלק מהאתרים יהיו סגורים במהלך השבת בשל ההנחיות, מומלץ להתעדכן באתר.

הרכבל במצדה יהיה סגור בימי שבת, ביתר השבוע יהיה פתוח. עליה להר ממערב תתאפשר בכל ימות השבוע, ממזרח בהתאם להנחיות המפורטות באתר רשות הטבע והגנים. מוזיאון מצדה, מרכז המבקרים רמון וחי רמון יהיו סגורים בימי שבת ופתוחים ביתר ימי השבוע.

האתרים שפתוחים למבקרים בדרום: שמורת טבע עין גדי, גן לאומי מצדה, גן לאומי תל ערד, גן לאומי פארק הבשור (אשכול), גן לאומי תל באר שבע, גן לאומי ממשית, גם לאומי עין עבדת, גם לאומי עבדת, שמורת טבע ומרכז מבקרים מכתש רמון, שמורת טבע חי בר יטבתה, שמורת טבע חוץ האלמוגים, גן לאומי אשקלון.

פרטים נוספים והרשמה

 

 

סיורי לילה בנגב ZOO

ברוכים הבאים לעולמם הסודי של בעלי החיים בלילה! סיור הלילה נערך לאחר שעות החשכה במטרה להפגיש את המבקרים עם בעלי החיים פעילי הלילה. חלקו הראשון של הסיור נערך בתוך שטח הגן בו נפגוש את תושבי הגן פעילי הלילה ובחלקו השני, נצא לשטח הפארק הצמוד לגן, שם ניחשף אל הטבע המקומי הבאר שבעי. בעזרת פנסי אולטרה סגול מיוחדים, נאתר מגוון רחב של עקרבים.

מחיר הסיור: 50 ₪ (ילד מגיל 6 חייב בכרטיס. חובה להגיע עם נעליים סגורות ומכנסיים ארוכים, מספר המקומות מוגבל, עד 50 מבקרים בסיור

מתי: בכל יום חמישי בחודשים יוני, יולי ואוגוסט. הגעה לגן 20:00-20:25, 20:30 תחילת הסיור. שעת סיור 22:30.

איפה: נגב zoo, קריית מאיר בץ 5, באר שבע

פרטים נוספים: בתיאום מראש בלבד במספר 08-6414777 שלוחה 2.

נגב zoo

פתיחת גלריה 44 בעיר העתיקה

חידוש מרענן בעיר העתיקה של באר-שבע ביום חמישי תיפתח ברחוב חטיבת הנגב 44 בעיר העתיקה של באר-שבע גלריה חדשה לאמנות ופעילות תרבותית -  "גלריה 44".

האמן דניאל טולדנו שנולד וגדל בבאר-שבע ומתגורר בימים אלה במושב ניר משה - הקים את הגלריה במבנה עתיק ונטוש ששימש מחסן גרוטאות, אחרי שהבחין בפוטנציאל שלו. את הגלריה החדשה תפתח תערוכת ביכורים מיוחדת ומרגשת בשם "מרווחים" שאותה אוצרת הגלריסטית גילת אלקסלסי. בתערוכה יציג טולדנו מיצבים העשויים משילוב של חומרים גולמיים וטבעיים אשר כולם נוצרו בטכניקות מיוחדות שהוא פיתח במהלך חייו והמשמשות אותו בעבודותיו האמנותיות וגם בעיסוקו היומיומי בתחומי האדריכלות, הפיסול והבנייה.

מתי: ימים ב' עד ה בבוקר – 10:00-13:00, ימים ד' עד ה – ערב 19:00 -.21:00. הגלריה תהיה פתוחה גם בכל ימי חמישי מתחילת התערוכה ועד ל-26.9 מועד נעילתה.

איפה: חטיבת הנגב 44, באר שבע

פרטים נוספים

 גלריה 44 | צילום: שוהם אפרתי

 

שבת בקטר- חאן בעיר העתיקה במהדורת קיץ

חאן בעיר במתחם הקטר חוזר במהדורת קיץ. מתחם הקטר בעיר העתיקה בבאר שבע  פותח את שעריו לכל המשפחה עם מתחם הארחה מפנק ובו אוהל בדואי אותנטי וזוּלוּת לישיבה. במתחם תוכלו ליהנות מדוכני אוכל אותנטיים מגוונים כמו ג'חנון לשבת, פיתה לאבנה על טאבון, מלבי וכנאפה.

בנוסף, במקום מתחם יצירה לילדים עם סדנאות וערכות יצירה מהנות, משחקי קופסא, שש-בש דמקה ועוד משחקים מוכרים שמתאימים לכל המשפחה. ההשתתפות הינה ללא תשלום, למעט ערכות היצירה והסדנאות בתשלום סימלי. 

מתי: שבת, 10:00-20:00

איפה: מתחם הקטר, שד' טוביהו 65 - פינת עלי דיוויס, באר-שבע

לפרטים נוספים וליצירת קשר: 08-3730362 , [email protected], Facebook: "הקטר 70414"

צילום באדיבות מתחם הקטר

התערוכה "מה נשמע בבית"

ברוח התקופה החליט מוזאון הנגב לאמנות על תערוכת בזק שתציג רשמים ראשוניים של השפעת מגפת הקורונה על האמנות- "מה נשמע בבית" אותה אוצרת ד"ר דליה מנור. אמנים מבאר שבע, הנגב והדרום הוזמנו לשלוח את הצעותיהם וצוות המוזאון בחר כ-70 עבודות של למעלה מחמישים אמנים,  ביניהם: אייל אסולין, חיים מאור, זיוה ילין, דניאלה מלר, דפנה ניסים, לורה בכר, פנינה ברקאי, ורון גנג.

העבודות שיוצגו בתערוכה יביאו לידי ביטוי את החוויות והתחושות של אמני באר שבע והנגב ממה שהתרחש בביתם ובסביבתם בתקופה זו. היוצרים השתמשו במגוון של אמצעי אמנות: בצד ציור, צילום ופיסול יש גם עבודות הדפס ורישום, טקסטיל וקרמיקה, וידאו ועיצוב וגם תוצרים היברידיים מפתיעים כמו רקמה על מצה או רישום על נייר אפייה. 

מתי: שעות פתיחת מוזאון הנגב לאמנות: ימים שני ורביעי  00:19:00-12, ימים שלישי וחמישי  16:00-10:00 . תאריך נעילת התערוכה 6/8

איפה: רחוב העצמאות 60, באר שבע

טלפון  08-699353

מסע מסתורי היסטורי בתל ערד

משחק ניווט ומשימות לכל המשפחה. משחק ניווט ופיענוח כתבי סתרים ייקח את כל המשפחה למסע לגילוי סודותיה ההיסטוריים של תל ערד דרך העיר הכנענית, הבאר, המצודה, מאגר המים המרשים ועוד נקודות מופלאות. מוכנים לחזור אחורה בזמן 3000 שנה? קדימה, ההיסטוריה מחכה לכם. רשימת ציוד למסע: מפה, כלי כתיבה, סקרנות וחשיבה יצירתית

מתי: חמישי-שבת, 30/07-01/08, בשעות 09:00-17:00

איפה: גן לאומי תל ערד

פרטים נוספים

 תל ערד צילום: מנו גרינשפן

מדריך קולי במצדה

בעקבות הקרב על מצדה! צאו לחוויית מסע תרבותי ומעבר לזמן עם המדריך הקולי שלנו. מערכת ההדרכה הקולית תיקח אתכם אל נקודות העניין ובעזרתה תצללו בהנאה אל סיפורו של ההר המפוארבכניסה להר אחרי העלייה ברכבל. השכרת ערכת שמע בסך 20 ₪ .לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר

מתי: 30-31/07/2020, 08:00-16:00

איפה: גן לאומי מצדה

פרטים נוספים

צילום מנו גרינשפן

נוף משותף: בין מים למים במרכז לאמנות עכשווית ערד

"נוף משותף", פרויקט אמנות השתתפותית של האמנים דוד בהר פרחיה ודן פרברוף, במרחבי העיר ערד והתיישבות הבדואים בבקעת קנאים, מערב פעולה סביבתית עם קהילות מרחב ערד, ובוחן את היחסים בין נוף, תרבות ושימור בהקשר המקומי של שכנות טובה. בתערוכה מיצבים מותאמי מקום, מיצבי סאונד, וידיאו - עבודות מקור ואובייקטים פיסוליים. האובייקטים משלבים מלאכת יד מסורתית, שנוצרו משיתופי פעולה עם קבוצות נשים סורגות ואורגות מערד ומכפר תל ערד

מתי:  רביעי – חמישי, 9:00-13:00, 16:00-20:00, נעילת התערוכה:  12/9/2020

איפה:  המרכז לאמנות עכשווית ערד | בן יאיר 28, ערד

פרטים נוספים

 צילום דן פרברוף

טיול משפחתי בפארק נחל באר שבע מבית היוצר של  I LOVE BASH

המיזם I LOVE BASH מציע מוצר תיירותי חדש בבאר שבע – טיולים משפחתיים בפארק נחל באר שבע – עם פעילות מגבשת אתגרית וכיפית שמתאימה לכל המשפחה. הטיול מתחיל בגשר הטורקי והינו במסלול מעגלי המונגש לעגלות ולנכים. הוא עובר לאורך 1.5 ק"מ ירוקים בפארק, מלאים בפינות חמד, בוסתנים וחורשות קסומות עם המון משימות, חידות ומידע מחדש ומרגש בנושאים כמו הצמחייה ובעלי החיים שנמצאים בסביבת הפארק וגם, כמו תמיד, ההיסטוריה והתחדשות העיר. הוא מועבר דרך אפליקציה חדשנית ופשוטה להפעלה, שמייתרת את הצורך במדריך צמוד ובמגע מיותר. הסיור והפעילות בעלות של 35 ש"ח בלבד למשפחה. 

לפרטים נוספים - עמוד הפייסבוק I LOVE BASH,  בטלפון: 052-7751565,  

או במייל [email protected]

 

משקיעה לזריחה- מופע רב חושי במצדה

בואו למצדה לצפות בסיפורו של ההר בחוויה רב-חושית מרתקת.החיזיון האורקולי החדש במצדה הוא מופע מרהיב. הוא מוקרן על צלע ההר ומשולבים בו הקרנות ענק בטכנולוגיית VIDEO MAPPING, תאורה מתקדמת ופסקול ייחודי שהלחין שלמה גרוניך.

אנו ממליצים להגיע לפחות שעה לפני ההקרנה. על רקע השקיעה ודמדומי היום תוכלו ליהנות מחוויה מקדימה במתחמים שונים, והם יאירו את סיפורו של ההר מזוויות נוספות. בשעה 19:30 יוקרן סרט על החפירות ההיסטוריות במצדה, תוכלו ללמוד על הורדוס בהדרכה קולית, ועוד.

מתי: בכל יום חמישי בשעה 20:30. אורך המופע האורקולי כ-45 דקות.

איפה: חניון לילה מצדה מערב

פרטים נוספים

 צילום אבינועם מיכאלי

 

מחפשים ת'פסמון – משחקים ומגלים בחי רמון

חוויה חדשה לכל המשפחה בחי רמון. בואו לגלות וללמוד תוך כדי משחק אינטראקטיבי באמצעות אפליקציה ייעודית בסמארטפון שלכם. משחק משימות חווייתי לכל המשפחה, שייקח אתכם אל עולמם המיוחד של בעלי החיים והצמחים במדבר.

מתי: 30-31/07/2020, בשעות 10:00-15:00

איפה: חי רמון ליד מרכז מבקרים מכתש רמון

פרטים נוספים: לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר- לתיאום ביקור לחצו כאן

 צילום נדב טאובה

 

מרחב בריחה בממשית

בואו לחפש את "מטמון ממשית" המסתורי ב"מרחב בריחה" לכל המשפחה. כל משפחה תקבל מפת אוצר ויחד היא תחפש מטבעות זהב מן המטמון המפורסם. חוויה במשחק משפחתי לחובבי הרפתקאות ותגליות. מתאים גם לקבוצות וליחידים. מחיר ערכה לכל המשפחה: 30 ₪. לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר

מתי: שבת 01/08/20, בשעות 10:00-15:00

איפה: גן לאומי ממשית

פרטים נוספים

 הכפר הנבטי בממשית צילום: מנו גרינשפן

פעילות בנגב ZOO לכל המשפחה!

חוץ מסיורי הלילה, תוכלו להגיע בשאר הזמן לבילוי בגן החיות שנפתח לקהל הרחב. הכניסה לגן תחת הנחיות משרד הבריאות ורכישת כרטיסים תתאפשר רק דרך אתר האינטרנט.

בואו לבלות זמן איכות משפחתי, מרתק חוויתי עם מלא הפתעות שהילדים לא יפסיקו לדבר עליהן. בגן החיות תמצאו כמו תמיד כ-100 מינים של עופות, יונקים וזוחלים מכל הארץ, איתם תזכו למפגש אישי וחוויתי. אתם מוזמנים להגיע עם הילדים, לעודד את סקרנותם וליצור להם זיכרונות מיוחדים עם מלא סיפורים מרתקים, הסברים, האכלות מודרכות והמון כיף.

מתי: יום שישי, 09:00-14:00, שבת 09:0-16:30

איפה: נגב zoo, קריית מאיר בץ 5, באר שבע

פרטים נוספים והרשמה מראש בלינק

 קרדיט נגב ZOO

 

זריחה על מצדה ללא מאמץ מיותר

סוף סוף אפשר לראות את הזריחה ממצדה בלי לטפס ברגל. ילדים קטנים, אנשים מוגבלים בהליכה, הורים לתינוקות וכל מי שמתקשה או לא רוצה לטפס בשביל הנחש זאת ההזדמנות שלכם. לראשונה מאז הקמת הרכבל במצדה בשנת 1971 הוא יתחיל לפעול בשעה 5:00 בבוקר. בכך יתאפשר למבקרים להגיע לראש ההר עוד לפני הזריחה, להתמקם בנקודה מושלמת ולצפות בזריחה המדהימה מעל הרי ירדן וים המלח. לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר.

מתי:  שישי שבת 31/07-01/08/2020, בשעה 05:00 בבוקר

איפה: גן לאומי מצדה

פרטים נוספים

 

בעקבות נחש הנחושת הקדוש

משחק הרפתקה ומשימות לכל המשפחה! חוליית שודדי עתיקות גנבה ממצא נדיר – נחש הנחושת הקדוש. בכיסו של אחד השודדים נמצאה מפת האתר ועליה סימנים משונים, אך עד כה המשטרה לא הצליחה לפענח את המפה ולאתר את החותםהאם אתם תצליחו לפענח את כל הרמזים ולפצח את קוד ההצפנה? האם אתם תמצאו את נחש הנחושת הקדוש? בואו לנסות ולגלות! משחק בריחה בשיתוף מיזם 929, משך המשחק: שעה וחצי- שעתיים. מחיר: ערכת השתתפות במשחק 20 ₪ למשפחה.

מתי:  30-31/07/2020, בשעות 08:00-16:00

איפה: גן לאומי תל שבע

פרטים נוספים: לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר- לתיאום ביקור לחצו כאן

צילום ד"ר צביקה צוק 

מבלים במוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח

מוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח פותח שעריו עם התערוכה "מזרח - עיצוב מקומי במציאות גלובלית". הפתיחה מתאפשרת לאחר שנערכו ההתאמות הדרושות - התו הסגול - בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בימי שני ורביעי בשעה 11:00 תתקיים הדרכה בתערוכה עם אוצרת המוזאון.

מתי: שעות פעילות המוזאון - בימים שני ורביעי בשעות 10:00 עד 16:00 וביום שישי בשעות 10:00 עד 14:00

איפה: רחוב העצמאות 60, באר שבע

פרטים נוספים: טלפון: 08-6993535 | אתר המוזאון www.ine-museum.org.il

 

בחשיפה ארוכה

חדש במרכז המבקרים מכתש רמון – תערוכת צילומי שמי לילה של צלמים מקומיים. מאז הוכרז מכתש רמון שמורת אור כוכבים בין-לאומית באוגוסט 2017 הפך האזור למוקד עלייה לרגל לצלמים חובבים ומקצועיים, שבאים לצלם את הפלא השמימי. עכשיו יש לכולם אפשרות להיחשף לתופעה גם ביום.

מתי: 30-31/07/2020, בשעות 08:00-16:00

איפה: מרכז המבקרים מכתש רמון

פרטים נוספים: לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר- לתיאום ביקור לחצו כאן

 צילום נדב טאובה

המדריך לטבע על פי פרגסון – התערוכה הנודדת הגיעה לדרום

לכבודו של האמן וולטר פרגסון, מוצבת בחי רמון תערוכת חוצות ייחודית, הכוללת העתקים מציוריו ומזמנת הצצה לעולמו של האומן וליצירותיו - אוצר טבע נדיר של ציור מדויק המשלב אומנות ומדע. וולטר פרגסון היה אמן שהקדיש את חייו לציור ריאליסטי של עולם החי, במקרים רבים עולם הולך ונעלם. לתפיסתו, על מנת לצייר את בעל החיים הכרחי להכיר את אורחות חייו, את התנהגותו ואת האנטומיה שלו. בזכות כישוריו עבד במחלקה לזואולוגיה של אוניברסיטת תל אביב, כשהוא מאייר מגוון בעלי חיים ומסייע לחוקרי המחלקה להציג את ממצאיהם באמצעות איורים מדעיים מדויקים וברורים. אתם מוזמנים להתרשם מיצירותיו המופלאות של האמן.

מתי: 30-31/07/2020, בשעות 08:00-16:00

איפה: חי רמון במצפה רמון

פרטים נוספים: לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור לפני הגעה לאתר- לתיאום ביקור לחצו כאן

 

תצפיות אסטרונומיות מודרכות עם מרכז הדרכה “בטבע

במסגרת פעילויות "לילות קיץ קרירים" בהר הנגב יתקיימו בכל יום תצפיות כוכבים מודרכות של מרכז הדרכה "בטבע". התצפית כוללת הרצאת מבוא לאסטרונומיה, היכרות עם כיפת שמיים באמצעות ציין לייזר וצפייה בכוכבים דרך טלסקופים ענקיים. עם סיפורים מיתולוגיים, גלגל המזלות ועל מחצלות כיפיות תקבלו חוויה לילית קסומה ומרתקת. עלות: 130 ש”ח לאדם, מגיל 3. הלנים באור-חאן רובע הבשמים, חאן בוטיק רובע הבשמים, חוות צל מדבר וחוות כרמי הר הנגב זכאים להנחה בהזמנה דרך האתר הלינה.

איפה: נקודת המפגש בחניון הצמוד לתחנת הדלק מנטה, בכניסה למצפה רמון

מתיכל ימות השבוע, 9/7-29/8/2020, 19:30.

לפרטים נוספים: מרכז הדרכה "בטבע" – 08-8680742.

 צילום דניאל בר

 

חוויה חקלאית אורגנית בנחל בוקר

חוות נחל בוקר ממוקמת בצמוד לשדה בוקר. הביקור בחווה יכלול חוויה אותנטית של חיי החקלאים במדבר - שיחה על התיישבות וחקלאות אורגנית והפרחת השממה,  ועבודת קטיף בשדה. כל משפחה תצא מהביקור מצוידת בסלסלת ירקות אורגניים טריים מקטיף עצמי. משך הסיור כשעה וחצי.

תאריכים ושעות: בימי חמישי, במהלך כל חודשי יולי- אוגוסט, יתקיימו 2 סיורים ביום:  בשעה 8:00-10:00 ובשעה 18:00-20:00

מיקום: נחל בוקר

עלות:  30 ש"ח למשתתף

פרטים נוספים

  

חוות שירת המדבר- מרחב בריחה בטבע

מרחב בריחה טבעי, בחווה משפחתית אקלוגית שהוקמה בשנת 2007, על ידי משפחת כהן,  מתוך אהבה גדולה למדבר ולקסמיו, ומתוך שמירה על מרקם הקרקע והחיים בו .משחק ההרפתקאות בנוי על הרעיון של חדר בריחה ומתקיים  ברחבי החווה,  בין בוסתני פרי וערוגות צמחי מרפא.

הפעילות כוללת מגוון משימות, חידות הגיון, הפעלות מרתקות, לימוד על צמחי מרפא הגדלים בחווה, הכנת שיקויים וכניסה למערה סודית. המרחב בריחה מתאים למשפחות ולקבוצות בכל הגילאים. מילדים קטנים ועד מבוגרים. יש במשחק הרבה אלמנטים שמאפשרים לכולם ליהנות. כל קבוצה מקבלת חוברת הנחיה ואביזרים והפעילות מתקיימת ברחבי החווה בתחנות מוצלות. משך הפעילות כשעה וחצי.

תאריכים ושעות: ימי חמישי ושבת במהלך כל יולי ואוגוסט:

שעות: חמישי:  18:00-19:30,           שבת ב- 8:00-10:00
מיקום:
באר מילכה
עלות:
35 ש"ח לאדם – מחיר מוזל לחודשים יולי ואוגוסט

פרטים נוספים

 משחק בריחה.קרדיט ישי כהן, ישי כהן השומר החדש, תות ברנע, מרחב בריחה בטבע

 

עטלפים, עקרבים וירקות - סיורי לילה קרירים בקיץ

ערב יורד על המדבר, צבעים מתחלפים לצבעי הערב וכוכבים נדלקים בשמיים... גם חיות הלילה מתעוררות לפעילות וזה הזמן של מי שמצטרף לסיורי הלילה לגלות מה בדיוק קורה בחממות וסביבתן בשעות אלה, אילו בעלי חיים מסתובבים באיזור ומה בכלל עובר על הירקות בשנתם? בסיור נגלה את הקשר בין עטלפים, עקרבים וחקלאים ונחווה את הצד הלילי של עולם החקלאות המדברית.

תאריכים ושעות: ימי חמישי במהלך כל  יולי ואוגוסט, בשעה 20:00. משך הסיור כשעה וחצי.

מיקום: המרכז לחקלאות מדברית רמת הנגב, 20 דקות מבאר שבע

עלות: 40 ₪ למבוגר ו-20 ₪ לילד/גמלאי (מגיל 5 עד 12, והחל מגיל 60) ניתן לשלב גם ארוחת פויקה ירקות בתום הסיור, בהזמנה מראש ובתשלום נוסף.

 פרטים נוספים

 סיור עקרבים לילי- קרדיט למקס קופיצ'ינסקי

 

טועמים חדשנות- סיורי סוף שבוע למשפחות במרכז לחקלאות מדברית רמת הנגב

הסיור היחיד לכל המשפחה בנושא אנרגיה מתחדשת וחדשנות במדבר. נכיר את אתגרי החקלאות במדבר ואת הפתרונות החדשניים כמו הפרויקט הסולארי הגדול ביותר בארץ והמגדל הסולארי הגדול בעולם, וגם נטעם ירקות ופירות. מחיר מיוחד במסגרת קמפיין "לילות קיץ קרירים". ניתן לשלב שובר לארוחת צהריים בתום הסיור, בתיאום מראש ובתשלום נוסף.

תאריכים ושעות: ימי שישי ושבת במהלך כל יולי ואוגוסט בשעה 10:30. משך הסיור כשעתיים

מיקום: המרכז לחקלאות מדברית רמת הנגב, 20 דקות מבאר שבע

עלות: 40 ₪ למבוגר ו- 20 ₪ לילד/גמלאי (מגיל 5 עד 12, והחל מגיל 60) ב₪. ניתן לשלב שובר לארוחת צהריים בתום הסיור, בתיאום מראש ובתשלום נוסף.

פרטים נוספים

 

סדנת טעימות יין בחוות רוטה

על שרידי חווה חקלאית קדומה מימי הנבטים, ניצב יקב הבוטיק של חוות רוטה.המצטרפים לחוויה בחווה יפגשו את החקלאי, האמן והיינן ארז רוטה, שיספר את סיפור הקמת היקב וייתן הצצה על תהליך ייצור היין בחווה מגידול הענבים בכרם ועד לביקבוק. הביקור כולל טעימות יין משובח מתוצרת החווה.

תאריכים ושעות: ימי חמישי במהלך כל  יולי ואוגוסט בין השעות 18:00-20:00, משך הסיור כשעה

מיקום:  דרך היין ברמת נגב

עלות: 30 ש"ח למשתתף, מינימום 10 משתתפים בביקור

פרטים נוספים

 

 

סיור יזמות סוף (העולם שמאלה)

"סוף העולם שמאלה" - יזמות נשית, כלכלית, תרבותית, קולינרית בלב ליבה של ירוחם - מפגש בגובה העיניים. שתי הירוחמיות, חני בריגע ורויטל אללוף-מליש יקחו אתכם בכל יום שישי, בחודשים יולי-אוגוסט לסיור יזמות, זהות ותרבות מנקודת מבט ירוחMEET. במהלך הסיור נכיר את הנכסים התרבותיים של ירוחם, את ההון האנושי המגוון והמיוחד שהופך אותה למה שהיא, את ההישגים והאתגרים. נפגוש יזמיות ויזמים שונים עם סיפורי חיים מרתקים שהביאו את כולם בסופו של דבר לפתח יזמות בעיירה המדברית שוקקת החיים. משך הסיור כשעה וחצי. הסיור מתאים לכל המשפחה. עלות: 100 ₪ למשתתף.ת (בהרשמה מראש), תשלום מגיל 6.

איפה? המרכז המסחרי, ירוחם.

מתי? בכל יום שישי בחודשים יולי ואוגוסט. יציאה לסיור בשעה 10:00.

 

 

פארק בריחה מדברי בירוחם - 'להציל את נווה המדבר'

פארק הבריחה של ויטמין שיא, בז'אנר של אקשן והרפתקאות מתרחש בשטח פארק אגם ירוחם היפהפה. במהלך המשימה תצטרכו למצוא את הנוסחה הסודית להצלת מי הפארק מזיהום שמאיים על האגם כולו. בעזרת תרמיל מסע שתקבלו ויכיל את כל מה שאתם צריכים על מנת להצליח במשימה (משקפת, מצפן, פנס ועוד כמה פריטים סודיים), מפה דיגיטלית שתפתחו בנייד האישי, תנווטו למקומות מרתקים, תתנסו במשימות מאתגרות בשטח ותגלו

את אוצרות העבר, הטבע והתרבות של ירוחם. על מנת להצליח במשימה תוכלו להשתמש ברכב, אופניים, סאגווי או ברגליים (למטיבי לכת). הפעילות מתאימה לגילאי 6 ומעלה, לזוגות, יחידים, משפחות וקבוצות עד הגבלת מספר בהתאם להנחיות משרד הבריאות. משך הפעילות כשעתיים. עלות: 240 ₪ לצוות (עד 8 משתתפים בכל צוות), אופניים בתוספת 30 ₪ לאדם. הפעילות תתקיים בתאום מראש.

איפה? פארק ויטמין שיא, בכניסה לפארק אגם ירוחם.

שעות הפעילות: 9:00-17:00.

מצילים את אגם ירוחם צילום - באדיבות וידאוס

 

 

חווית לילות כוכבים ביולי-אוגוסט במכתש ירוחם עם "שירת הכוכבים"

במצפה הכוכבים 'שירת הכוכבים' בירוחם מזמינים אתכם לסיור בין כוכבים ועד לקצה היקום עם טלסקופים ענקיים. לרשות המשתתפים יעמדו מספר טלסקופים גדולים מאוד דרכם תוכלו להביט על כוכבי הלכת המרהיבים צדק ושבתאי, תכירו גרמי שמיים עמוקים, צבירי כוכבים, גלקסיות וערפיליות ואת מכתשי הירח. התצפיות ילוו בהדרכה מרתקת והיכרות עם כיפת השמיים, בה גם נצפה על "אנטארס" אחד מהכוכבים המפלצתיים בגלקסיה ועוד סיפורי כוכבים רבים מהעת העתיקה ועד התגליות הגדולות בנות זמננו. לצד ההדרכות לגילאים הבוגרים יותר, יתקיימו גם הדרכות מותאמות וחווייתיות לילדים מגיל 4 ועד 10. במהלך הפעילות יוגשו תה צמחים חם, עוגיות פריכות - ואפילו כרבוליות. מחיר למשתתף (מגיל 4 ומעלה): 80 שקלים. הרשמה מראש חובה. הפעילות מותנת במינימום 10 נרשמים. כמות המקסימום, בהתאם להוראות משרד הבריאות.

מתי? בחודשים יולי ואוגוסט, בשעה 20:30. יש להתעדכן בעמוד הפייסבוק של "שירת הכוכבים" על התאריכים המדויקים.

איפה? בחניון הלילה חולות צבעוניים במכתש ירוחם (המכתש הגדול לשעבר) ובפארק אגם ירוחם.

 שירת הכוכבים צילום מרדכי גורדון

חוויה משפחתית באולטרא סגול בבירת העקרבים של ישראל

כשהערב יורד מתחיל עולם נסתר וקסום של יצורים היוצאים לפעילות דווקא בשעות החשיכה – עטלפים, צפרדעים, עכבישים ובעיקר עקרבים. הידעתם? בירוחם וסביבתה קיים המגוון הגדול ביותר של העקרבים, הן מבחינת המינים והן מבחינה מספרית. מדי שבוע, ביום חמישי בערב יצא סיור מודרך לספארי לילה קסום בו נפגוש את יצורי הלילה באמצעות פנסים חזקים, גלאי קולות ופנסי UV לאיתור עקרבים בחשיכה.

פרט לעקרבים נפגוש יצורי לילה נוספים - באמצעות גלאי קולות נקרא לעטלפי החרקים ונפגוש גם עכבישים ממינים שונים, ביניהם בוני הרשתות ועכבישי זאב עם עיניים זוהרות. הסיור ימשך כשעה וחצי ויועבר על ידי אנשי המעבדה לחקר עקרבי ישראל הפועלת בעמותת דוכיפת בירוחם. הסיור מתאים לילדים מגיל 5 ומעלה ואינו מתאים למתקשים בהליכה או עגלות. עלות: 40 ₪ למשתתף. תשלום מגיל 3.

מתי? ימי חמישי, בחודשים יולי ואוגוסט

איפה? פארק אגם ירוחם.

 סיורי עקרבים צילום יורם צביק

סיורי עששיות בפארק אגם ירוחם

בכל יום חמישי בערב בחודשים יולי-אוגוסט בין השעות 19:30-21:30 'מדרשת ביחד' תצא יחד אתכם לסיור עששיות מודרכים בפארק אגם ירוחם. השילוב של הלילה במדבר, השקט, מי-האגם וסיפורו של המקום יוצרים אווירה מיוחדת אותה נחווה במהלך הסיור. הסיור מותאם לכל הגילאים, בדרגת קושי קלה ונגיש לבעלי מוגבלויות ועגלות ילדים.

מתי? בכל יום חמישי בערב בחודשים יולי-אוגוסט בין השעות 19:30-21:30 '

איפה? בכניסה לפארק אגם ירוחם, בסמוך ל"פארק ויטמין שיא" (בווייז).

עלות: 40 ש"ח לאדם, מגיל 3 ומעלה.

 

 

סיור שקיעה הכולל טעימות יין וגבינות בקיבוץ נאות סמדר 

ביקור בבית האומנויות הייחודי של המקום, עליה למגדל בקיבוץ, בו ניתן להשקיף על הנווה הירוק, המדבר שמקיף אותו והרי אדום להם יופי מיוחד בשעות השקיעה. ביקור בגלריה שמציעה מגוון מוצרי אומנות שנוצרים בבית האומנויות, השקפה על כרמי היין האורגניים וטיול דרך דיר העיזים אל יקב הקיבוץ, שם יקבלו המסיירים הסבר וטעימות ממבחר היינות וגבינות העיזים האורגניות של הקיבוץ. עלות: 70 ₪ לאדם. משך הסיור: כשעה וחצי.

מתי: מידי יום חמישי בחודש יולי, בשעה  19:00 בערב.

איפה: יציאה משער קיבוץ נאות סמדר.

פרטים נוספים: יש להירשם מראש עד יום רביעי בשעה 18:00 בטלפון: 054-979-8057.

 ארכיון נאות סמדר

סיורי זריחה בפארק תמנע

רגע לפני הזריחה, המסיירים יוכלו להנות משקט ושלווה ייחודים בפארק, בו יוכלו המבקרים להכיר את תצורות הנוף המיוחדות של המקום, לשמוע על תהליך הפקת הנחושת בתקופה הקדומה ואת הסיפור הגיאולוגי של פארק תמנע. הסיור הינו סיור מודרך, בו ייסעו המבקרים בין האתרים של הפארק העצום ברכבם הפרטי ולפי הוראות משרד הבריאות.  עלות: מבוגר- 69 ש”ח, ילד- 59 ש”ח. (המחיר כולל סיור וכניסה לפארק). משך הסיור: כשעתיים וחצי.

מתי: מידי יום שישי בחודשי יולי- אוגוסט, בשעה 05:00 בבוקר.

איפה: פארק תמנע.

פרטים נוספים: יש להירשם מראש בטלפון: 08-6316756.

 

סיורי עששיות בפארק תמנע

פארק תמנע המשתרע על פני דונמים רבים בערבה הדרומית מציע סיור חוויתי מודרך עם עששיות, בין אתרי הפארק, לכל המשפחה. הסיור הינו סיור רגלי המתחיל בעמודי שלמה, העמודים מוארים בתאורה מיוחדת המדגישה את תצורות הסלע המיוחדות והנוף המרתק. בנוסף, יתקיים סיור רגלי בפטרייה הייחודית לפארק. בסיור יוכלו המבקרים לשמוע את הסיפור הארכיאולוגי המרתק של הפקת הנחושת הקדומה והסברים על התהליכים הגיאולוגים שיצרו את הפארק. כל זאת, מהשקיעה ועד החושך המדברי המדגיש את מספר הכוכבים האין סופי שניתן לראות בשמי הפארק. עלות: מבוגר- 69 ש”ח, ילד- 59 ש”ח. (המחיר כולל סיור וכניסה לפארק). משך הסיור: כשעתיים וחצי.

מתי: מידי יום שלישי וחמישי בחודשי יולי- אוגוסט בשעה 19:30 בערב.

איפה: פארק תמנע.

פרטים נוספים: יש להירשם מראש בטלפון: 08-6316756 או באתר פארק תמנע.

 טיול עשישיות- קרדיט ארכיון פארק תמנע

סיורי עקרבים בקיבוץ קטורה

בנוסף, ובמיוחד בקיץ 2020, הערבה הדרומית מזמינה את המבקרים לרכוש כרטיס משולב במחיר כרטיס אחד, לשני אתרים מרכזיים, פארק יטבתה ופארק תמנע. המבקרים בפארק תמנע יוכלו להנות ממסלול Road Trip המותאם לעונה החמה. באמצעות מפה ייעודית יבקרו המטילים עם רכבם הפרטי באתרים המוכרים והמרתקים בפארק. בפארק יטבתה המבקרים יוכלו להנות ממרכז מבקרים ממוזג וחוויתי לכל המשפחה בו יחשפו לסיפור הקיבוץ והמחלבה הכי מפורסמת בארץ, להנות ממזרקות מים ופעילויות נוספות. יציאה מקיבוץ קטורה אל עבר המדבר, שם, בסיור שמותאם לכל המשפחה, יוכלו המבקרים לגלות ולראות מקרוב את העקרבים בסביבתם הטבעית. כל משתתף יקבל פנס אולטרה סגול איתו יוכל להאיר על העקרבים השונים שנמצאים מסביבו. יש להצטייד בנעליים סגורות ולהירשם מראש בטלפון: 08-6356658. עלות הכרטיס המשולב: ילד 35 ₪, מבוגר 39 ₪

מתי: מידי יום חמישי בשעה 20:00 בערב.

איפה: יציאה מלובי בית ההארחה שבקיבוץ קטורה.

לפרטים נוספים והזמנות: 08-6356346

 

סיור בערד – "מסע בין כוכבים"

סיור להכרת חיי הלילה במדבר. במסגרת הסיור תתקיים תצפית כוכבים הכוללת לייזר וטלסקופ. מחיר: 50 ₪ למשתתף ו200 ₪ למשפחה. מותנה בהרשמה מראש בכפוף להנחיות משרד הבריאות

מתי: ימי חמישי בשעה 21:00

איך מזמינים מקום? 054-6405406 ליאור

 

סדנת מדבר

סיור בנחל כידוד המלווה בהסבר על צמחי מרפא, סביבת הגידול של בעלי החיים באזור ופעילויות עם איזון אבנים. מחיר: 50 ₪ למשתתף 200 ₪ למשפחה. מותנה בהרשמה מראש בכפוף להנחיות משרד הבריאות.

מתי: ימי שישי  9:00 בבוקר

איך מזמינים מקום? 054-6405406 ליאור

 צילום: יוני גריצנר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f388c9c0-e953-465a-8ef1-231396b51663','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,33044,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('f388c9c0-e953-465a-8ef1-231396b51663','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,33044,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה