יש לכם תכניות לחג שבועות וסוף השבוע? פעילויות בבאר שבע והדרום!

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a4c8725a-1988-4878-b33d-f2feb4e9d61e','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a4c8725a-1988-4878-b33d-f2feb4e9d61e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7]]);})

סוף השבוע בפתח והוא מביא עימו גם את חג השבועות! אז יש לכם הזדמנות לצאת לבלות עם כל המשפחה ברחבי באר שבע והדרום בשלל פעילויות ברוח החג, לצד סיורים ייחודיים, מגוון הופעות והצגות ועוד. כל הפרטים בכתבה >>>

אירועי "תיקון שבועות" חברתיים בבאר שבע

אירוע מקדים יתקיים ביום חמישי  ה-2 ביוני, ג' בסיון תשפ"ב. בפארק הסופרים שכונה ב' בבאר שבע בשיתוף עם: כיוונים, הרשת, הלל ואונ' בן גוריון. האירוע מיועד לתושבי העיר והוא משלב תוכן ואווירה פסטיבלית. הקהל מוזמן לערב של הופעה מוזיקלית, לימוד, סדנאות, דוכני גבינות ויין ועוד.  הנושא של האירוע הוא מילים ושפה וכל המפגשים יעסקו בנושא הזה.

האירוע יתקיים ברובו בחוץ ברחבת הפארק וחלקים ממנו בבית הפארק/ אולי בקפה רגע שהם חללים סגורים יותר הרחבת הפארק.

תיקון ליל שבועות שיתקיים בערב החג ה-4 ביוני, ה' בסיון תשפ"ב. בו נחגוג ונלמד עד אמצע הלילה. האירוע יתקיים בחוות בארי בעיר העתיקה, אסף שמחוני 9,בבאר שבע. נדרשת הרשמה מראש בתשלום של 20 שקלים. האירוע מיועד לתושבי העיר שרוצים ללמוד ולהעמיק סביב חג השבועות. הנושא של האירוע הוא מילים ושפה וכל המפגשים יעסקו בנושא הזה. הדגש הוא על לימוד משותף, הופעה אינטימית ושיח משמעותי של תוכן והעמקה

אירועי תיקון שבועות של ארגון בינה 

שבועות מתחת למים ב'פארק קרסו למדע'

'פארק קרסו למדע' מזמין את המבקרים לחג צונן שכולו מים ומדע. בחג השבועות הילדים מוזמנים להכיר את החיים מתחת למיםבמסגרת הניסויים ופעילות שבועות: איך חיות בנות הים? החיים בבועת מים – עד כמה בועות המים קשיחות? ניסוי בועות סבון וחנקן נוזלי, האם ניתן לשנות את כיוון זרימת המים? ומה הקשר לגלי הקול?, ייצור גלידה - יוצרים וטועמים: הילדים יכינו גלידה מחנקן נוזלי במעבדה וייבחרו את התוספות המתאימות להם, שזירת פרחים בחדר יצירה- הכנה של זרי ראש מפרחים או טנא ברוח חג השבועות, הדפסת טנא קטן בתלת מימד - במעבדת פאבלאב- הילדים יצרו במדפסות 3D מחזיקי מפתחות בצורת טנא לשבועות.  כמו כן, ייהנו המבקרים מתערוכת כוח המוח: בתערוכה, באמצעות אוסף משחקים חוויתי, מבוסס טכנולוגיות מתקדמות, חיישנים ואלגוריתמים פורצי דרך שמספקים חוויה ולימוד, תבחנו את היכולות שלכם. בין השאר: חדות המחשבה, הזריזות הקואורדינציה והתמצאות במרחב.  התערוכה כוללת שישה מוצגים אינטראקטיביים ומעשרות תערוכות הקבע של המוזיאון: עולמו של צ'יפ, אנרגיה, גרעין המדע, צופן החיים ועוד.

איפה ומתי: יום שבת 4.6, יום ראשון 5.6

העצמאות 79 ב"ש

בין השעות 10:00 – 17:00.

גילים:  5 ומעלה

(למעט מעבדת פאבלאב מיועדת 10 ומעלה)

 

כמה זה עולה:

45 ₪ למבוגר/ ילד תושב ב"ש, 59 ₪ למבוגר/ ילד תושבי חוץ

מבצעים והטבות במועדוני הלקוחות

פרטים נוספים:

טלפון: 08-6252600  

קרדיט צילום: פארק קרסו למדע 

חוגגים שבועות במתחם הקטר

מסיבת חג חגיגית במיוחד עם מופע שירי ארץ ישראל עם ארז ביטון. מכירת גבינות, עוגות גבינה וקינוחים, קישים, מגשי פירות ופרחים לחג.

יום שישי ה-03/06, החל מ-10:30

שבועות בלונדע

חגיגת שבועות בלונדע עם משחקי רצפה ענקיים, פעילויות משפחתיות במרחבים, עמדת צילום פרחונית ומיוחדת, מתחם יצירה, משחקים אינטראקטיביים ומסקרנים לכל המשפחה! אז בואו ליהנות מ3 קומות של מרחבי ידע מטורפים.

פרטים נוספים

חגיגת שבועות בנגב zoo

מזמינים אתכם ליום כיף לכל המשפחה עם פינת יצירה מיוחדת לשבועות, משחקי בועות סבון והדרכות מיוחדות בנושאי חלב וגורי יונקים- האם כל בעלי החיים יונקים חלב? מה משותף לכל היונקים? עד איזה גיל כולם יונקים? האם גם הטורפים הגדולים אוכלים ארוחה חלבית לפעמים?  מחכים לכם ביחד עם כלללל חיות הגן שמחכות לכם לביקור קיצי מתחת למתזי המים המרעננים שלנו בגן.

להזמנת כרטיסים - https://negevzoo.co.i l

שבועות בפארק נחל באר שבע

יום שני ז' בסיוון תשפ"ב 6 ביוני 2022

הציבור הרחב מוזמן לחגוג עימנו את חג מתן תורה עם שירי ארץ ישראל, חידונים, הפעלות ועוד

פרטים נוספים ב"קו ליער" בטלפון: 1-800-350-550 או באתר האינטרנט

 https://salkkl.kkl.org.il/Tours/ToursSearch.aspx

 

הפנינג שבועות חגיגי בערד

כבכל שנה, בעיר ערד יתקיים הפנינג חגיגי ושמח לכבוד חג השבועות. ההפנינג מיועד לכל המשפחה והוא פתוח לקהל הרחב ללא תשלום. האירוע יתקיים ביום חמישי, 02/06/2022, ג' בסיון התשפ"ב בשעה 16:30 בפארק יהושפט בעיר.

אז מה בתוכנית?

פינות יצירה ותחנות הפעלה לילדים, פינת ג'ימבורי לקטנטנים, קרקס קש"ת, סדנאות של "שורשים", עמדת צילום אותנטית לשבועות על הטרקטור שכולנו אוהבים, FOOD TRUCK של השף המעופף, תיאטרון אספלט עם המופע "אקסודוס" שיקפיץ את הקהל עם מוסיקה שמחה, הומור שנון, תרגילי לוליינות מפתיעים ועוד הרבה יותר! וכמובן, טקס ביכורי תינוקות במעמד ראש העיר ערד – עו"ד ניסן בן חמו.

הכניסה חופשית!

מתי? יום חמישי, ג' בסיוון התשפ"ב, 02/06/2022
החל מהשעה 16:30
איפה?
 פארק יהושפט ערד
לפרטים נוספים – אתר מתנ"ס ערד:
 https://did.li/matnas-arad

הפנינג שבועות בערד. צילום - סהר ירושלמי 

אירועי שבועות במשק 77

משק 77 שמח להזמין אתכם לחגוג שבועות איתנו. נלמד על איך עושים לחם  מהקציר דרך הדייש וטחינת הגרעינים לקמח כפי שעשו בעולם הקדום, אפיית פיתות על סאג', סיור במבוך התירס, סיור בטרקטור בחממות המושב, דוכני מזון ושתיה קלה, מתנפח נינג'ה ענק ועוד. תינתן כניסה בהרשמה מראש בלבד !

יום שישי -3.6 ויום שני 6.6 בין השעות 10:00-16:00

תקומה משק 77

יריד חג שבועות בגאולה בר!

מוזמנים אלינו למשק ליריד של דוכנים שווים , אוכל טוב ואווירה חגיגית בניחוח גבינות ויין. בין הדוכנים חלות לא מהעולם הזה, מארזי גבינות ויין,  בגדי יד שנייה מעלפים ועוד/

 3.6.22 בין השעות 8:00-15:00

גאולה בר, תקומה – משק 10.

ביכורים במשתלת ברק

התכנית המיוחדת שלנו לכבוד שבועות במשתלת ברק. מוזמנים להגיע ולהנות ממגוון פעילות: 
הרצאה יומית בשעה 10:00 - איך לשמור על גינה מרהיבה זמן רב אחרי השתילה. תצוגת "ציור מופשט" של האמנית נגה ברק בשעה 11:00. כיבוד קל ,קפה ועוגות גבינה לכבוד החג.
מבצע מכירות עציצים לכבוד החג, על כל קניית 5 עציצים - מקבלים עציץ במתנה.

בשישי, שבת וראשון (3-5.6), החל מ 9:00 עד 15:00.

אוגדה 2 מושב עין הבשור

 

שבועות במוזאון "מורשת צאן ברזל" בקיבוץ צאלים

מוזאון מורשת צאן ברזל יקיים לקראת חג השבועות סיורים והדרכות מיוחדות, אשר יתמקדו בסמלי החג. המוטיבים העיקריים של חג הביכורים, חג מתן תורה - כפי שבאו לידי ביטוי בעבודות האומנות מאז ימי "בצלאל" של בוריס שץ (1906-1929), ועד המדליות והמטבעות של מדינת ישראל ומוסדותיה.

נספר על מקורותיה ומשמעותה של היצירה המוכרת "עובד אדמתו ישבע לחם", מאפייני חג קציר החיטים, הבאת הביכורים לכהן הגדול, וכמובן חג מתן תורה- כפי שבאו לידי ביטוי בשלל עבודות האומנות, המטבעות, הסמלים והמדליות לאורך 120 השנים האחרונות.

לפרטים: 077-7295777

 

שבועות בערבה הדרומית

הערבה הדרומית המאופיינת בחקלאות מדברית ומתפארת ב-10 קיבוצים, מציעה שפע של חוויות ומזמנת היכרות עם החקלאים, חומרי הגלם הגדלים באזור, יצרנים מקומיים ושילוב בין טיולים לאוכל טוב.

בין הפעילויות: ב-2 ביוני יופיע אביב גפן במופע אינטימי (מופע חימום (DJ Avratz - המופע יתקיים באמפי פארק תמנע ובמקום יציעו תפריט מיוחד לשבועות הכולל גבינות, יין, סושי ועוד.

בקיבוץ לוטן תתקיים "אקו דינר", הכנת ארוחת ערב משותפת עם צוות המרכז לאקולוגיה יצירתית. המטבח האקולוגי כולל טאבון שנבנה מבוץ, תנור טיל שעובד כמו ארובה, תנורים סולאריים שעובדים על אנרגיית השמש,  בלנדר שמופעל על ידי דיווש באופניים, ביו גז שמפיק גז בישול משאריות מזון ועוד. בנוסף, מומלץ להשתתף בסיור יומי מודרך באקו-כיף וליהנות מפעילות של בניה בבוץ בפארק שעשועים אקולוגי, מוצל וצבעוני שמתאים לכל הגילאים. אחרי הסיור ניתן ליהנות משהות נעימה באקו-כיף וארוחה טעימה בסופר פוד טראק בקיבוץ לוטן. בפארק יטבתה תתקיים סדנת  "סבון חלב ודבש" להכנת סבונים בצורות, ריחות ומרקמים שונים. במקום תתקיים תצוגת כלים חקלאיים של הקיבוץ ובנוסף,  קולקציית גלידות  בטעם עוגות גבינה בפונדק יטבתה. ניתן לשלב גם ביקור במרכז המבקרים החוויתי בפארק יטבתה המספר את סיפור הקיבוץ הראשון בערבה הדרומית והמחלבה המפורסמת וליהנות ממשחקי חליבה, מזרקות מים מרעננות ועוד

בקיבוץ אליפז תתקיים פעילות "הרפתן המדען", במסגרתה יתקיים סיור ברפת הקיבוץ ומשק החלב. ממה מורכב חלב? מה אפשר לעשות עם חלב בבית? הילדים וההורים יתנסו במשחקיחלב, הכנת גבינה ושוקו ועוד. בפארק תמנע יתקיימו סיורי שקיעה, סיורי עששיות וסיור בוקר מודרך. בקיבוץ אילות יתקיים שוק לילה ברוח חג השבועות עם מגוון דוכני מזון ודוכנים של אמנים מקומיים לצד פעילויות לכל המשפחה. בנוסף בקיבוץ, סבא רפי מארח - ביקור בביתו של רפי סער, חבר קיבוץ אילות, ממובילי החקלאות בערבה הדרומית. כשפרש לגמלאות החליט לעסוק בתחביב ישן ופתח לעצמו נגרייה בה הוא יוצר צעצועי עץ מרהיבים. בפונדק נאות סמדר תתקיים הופעת צהרים של להקת "הנסיך" ובפונדק  יציעו סלי פיקניק לשבועות עם מגוון מהתוצרת המקומית של המקום כוללגבינות  ויין אורגני מיקב נאות סמדר. בנוסף, יתקיים סיור עצמאי בבית האומנויות וביקב הקיבוץ. גם פארק הצפרות וגם חי בר יטבתה יהיו פתוחים במהלך השבוע ויציעו להכיר את חיות המדבר מקרוב.

 לתאריכים ופרטים נוספים > https://aravaway.co.il/52/?preview=d5ew6s16a41w15

 או בטלפון: 08-6616976

צילום: ליטל שמואלי 

פעילויות סוף השבוע

 

סיורי שקיעה באנדרטת הנגב ומוקדי תיירות בבאר שבע

בכל שבת בשעה 18:00 יתקיים סיור שקיעה מודרך חינם וללא עלות לקהל הרחב, בשת"פ עם רשות הטבע והגנים ובמימון משרד התיירות. סיורי השקיעות החינמיים יתקיימו לצד לסיורים חינמיים עם מורה דרך באתרי התיירות של בירת הנגב: 'פותחים דלת לעתיקה' בימי שישי בבוקר המציע סיור חוויתי ומפתיע עם שפע מקומות בילוי, נקודות קולינריה משובחות, אטרקציות באוויר הפתוח, גלריות ואמנות עכשווית בעיר העתיקה של באר שבע, וסיור בגן הלאומי תל באר שבע בימי שישי ושבת המעניק הצצה מיוחדת לעיר המקראית הקדומה שהשתמרה בזכות האקלים המדברי של הנגב ומאפשר זווית צפיה ייחודית על בקעת באר שבע רחבת הידיים וסביבתה.

מתי: מוצאי שבת בשעה 18:00

להרשמה לסיוריםhttps://www.parks.org.il/category/South/

אנדרטת הנגב. צילום: אדם קבסה 

עידן עמדי בפארק

עשור אחרי שפרץ ב"כוכב נולד", זכה בתואר זמר השנה, שירי שנה, פרסי מוזיקה רבים ובמצעד ה-70 של חיילי צה"ל זכה במקום הראשון עם השיר "כאב של לוחמים" ואחרי שמילא לאורך העשור את כל האולמות וההיכלים הגדולים: היכל מנורה, אמפי קיסריה, בריכת הסולטן, אמפי שוני, האנגר 11 ועוד רבים, עידן עמדי חוגג את הקריירה ענפת ההצלחות והלהיטים שלו במופעי ענק ברחבי המדינה.

מתי: חמישי 02/06, 20:30

איפה: אמפי פארק באר שבע

פרטים נוספים

עידן עמדי. קרדיט - יח"צ 

אבי אבורומי

אבי אבורומי הפך בשנה האחרונה לשם החם והמצליח בתעשיית המוזיקה בישראל עם רצף להיטים: "חדר מדרגות", "מאמי", "לאהובי", מסובך", "הגשם הראשון", "כאב נעים" ועוד..
הופעות סולד-אאוט ברחבי הארץ וביקוש בלתי פוסק להופעות נוספות
כעת בפעם הראשונה בקריירה מכריז על מופע ענק בזאפה בפארק- גני יהושע, גדול יותר, מושקע יותר, עם אורחים מפתיעים ואבי אבורומי אחד בערב בלתי נשכח!

מתי: יום חמישי, 02/06/2022, 21:30

איפה: זאפה באר שבע

 

שבתות מאי – יוני ב'פארק קרסו למדע':

אוהבים פוקימונים? רוצים לדעת למי מהם יש סופר כוחות על? בואו לבחון בעצמכם ולנחש מי ינצח. פוקימון אש, פוקימון חשמל או אולי יהיה זה פוקימון אוויר? במהלך כל השבתות בחודשים מאי – יוני תופעל ב'פארק קרסו למדע' פעילות פוקימונים המשלבת דמויות פוקימון  מובילות, ניסויי מעבדה ותחרות.

בכל פעילות יוצגו סוגי הפוקימונים השונים המבוססים בין השאר, על ארבעת היסודות: אש, מים אויר, אדמה. במעבדה יכירו המבקרים את יסודות הטבע השונים ויגלו את סודות הפוקימונים. למשל יגלו המבקרים, כיצד ניתן לשנות את צבעם של המים תוך כדי סיבובם, להציל פוקימון מפוכדור מבלי לשבור אותו ועוד.

מתי ואיפה:

שבתות (מאי – יוני) בין השעות: 10:00 – 17:00

העצמאות 79 ב"ש

המעבדה תפעל בכל שעה עגולה בין השעות 10:00 – 16:00.

פרטים נוספים:

טלפון: 08-6252600

קרדיט אריאלה כהן 

לילות קיץ בנגב zoo

עולמם הסודי של בעלי החיים בלילה. סיורי לילה בימי חמישי, יוני, יולי, אוגוסט. שעות הסיור 20:00 עד 22:30

מחיר- 60 ש"ח לאדם

המבקרים יתכבדו בפיתה לבנה/שוקולד, תה ובקבוק מים מינרליים. חובה להגיע עם מכנסיים ארוכים ונעליים סגורות. ההשתתפות בסיור מגיל 6 ומעלה

יש לשריין כרטיסים מראש לסיורים באתר https://negevzoo.co.il

דרך אילן רמון 5, באר שבע | 08-6414777

גיורא זינגר

גיורא, הסטנדאפיסט עם השם המוזר, כובש את הבמה עם מופע סופר אנרגטי מלא
בחוש הומור, חדות וכריזמה ומוכיח שלא חייבים לרדת נמוך כדי להצחיק עם סטנדאפ
איכותי ונקי מגסויות.

*״הקומיניסט"* הוא מופע סטנדאפ שיגרום לכם לצחוק, להסתכל במראה ולהבין שאף
אחד אינו מושלם. להיפך.

מתי: שישי 03/06, 22:00

איפה: מרכז הצעירים באר שבע

פרטים נוספים

 

מסביב לעולם ב-80 דקות

הסינפונייטה הישראלית באר-שבע, תחת שרביטו של המנצח רני קלדרון ועם זמרת הסופרן מריה מל, מזמינים אתכם למסע סביב הגלובוס בהשראת הרומן הנודע של ז׳ול ורן - ״מסביב לעולם בשמונים יום״.  מוסיקה מ-15 ארצות שונות בסגנונות שונים ומגוונים, כאשר כל קטע משלב בתוכו שתי ארצות לפחות: מאופרה ועד לירוי אנדרסון, מצ׳ייקובסקי ועד לטנגו ספרדי.

קונצרט מס' 5 בסדרת "צלילים מהגלובוס"

יום חמישי 2/6/2022 בשעה 20:30, באולם המשכן לאמנויות הבמה באר-שבע

טל' להזמנת כרטיסים: 086266422 (משרדי הסינפונייטה) // או באתר התזמורת www.isb7.co.il

קרדיט יח"צ סינפונייטה 

"פקידת הקבלה"

הצגה מרתקת ומהנה לצפייה, אשר הולכת וצוברת תאוצה ושבחים וסוף-סוף מגיעה לדרום, היישר לתיאטרון הפרינג' באר-שבע.

העלילה: הבוקר, בוורלי, פקידת הקבלה, נאלצת להשיב ריקם את כל אלה המחפשים בטלפון את הבוס הנעדר. משהו מוזר ולא תקין ארע אמש בחדרו של הבוס.... מחזהו השנון והמקאברי של אדם בוק, מחזאי אמריקני, מציץ בעין אירונית אל החצר האחורית של כללי המלחמה בטרור אחרי ה-11 בספטמבר.

מתי: ההצגה תתקיים ביום חמישי הקרוב ה-02/06.

איפה: תיאטרון הפרינג' באר שבע

קישור להזמנת כרטיסים https://did.li/VrG5q

קרדיט צילום: יח"צ אלחנן שפירא 

מסיבת טראש בחלוץ

מסיבה של טראש או איכות היא מילה גסה. על העמדה DJ LIL TRUTH . בין היתר יהיו גם:

שירי דיסני, המורדים, בריטני, נועה קילר, ניינטיז, שירי טיקטוק, נונו, בריטני, נועה קירל, נטע ברזילי, רוני סופרסטאר, שרית חדד, אנה זק, ניקי מינאז’.

חמישי | 2.6.22 מתחילים ב21:00!

איפה: החלוץ 33 באר שבע

 

אירוע המוסיקה הגדול של הקיץ: פסטיבל "גולדסטאר בכפר"

בכפר הנוקדים שבמדבר יהודה מתכננים לחובבי מוסיקת הרוק הקלאסי קיץ לוהט עם אירוע המוסיקה הגדול "פסטיבל גולדסטאר בכפר", במסגרתו ידרימו ויופיעו מיטב להקות הרוק המובילות בישראל: איפה הילד, נקמת הטרקטור וכנסיית השכל.
הפסטיבל יתקיים בתאריכים 2-4 ביוני ובמקום יתקיימו מופעי רוק נוספים:
מאיר מהשמיים - קאברים לשירי מאיר בנאי, Shapeless611- להקת רוק פסיכדלי, גאנס אנד מוזס  - להיטי להקת GNR. בנוסף למופעי הרוק הגדולים והאירועים הנוספים יתקיימו בכפר לאורך כל סוף השבוע דוכנים, שוק אוכל, בר שתייה, מתחם מים מרענן, קולנוע מדברי, סיורים ליליים בעקבות העקרבים, פינת חי, האכלת גמלים ועוד.
2-4 ביוני, ימים חמישי עד שבת
כפר הנוקדים

פרטים נוספים

פסטיבל מוסיקה בכפר הנוקדים. קרדיט צילום: יוני גריצנר

פעילויות בגנים הלאומיים

 

שבועות ענתיקה: תצוגת מכוניות עתיקות בתל ערד

כולנו זוכרים את המכוניות שמילאו את הכבישים באלף הקודם – ביום זה יש לכם האפשרות לגעת בעבר! עשרות מכוניות עתיקות ממועדון "מרצדס קלאסיק" ומגוון דגמים נוספים יתארחו בבוקר שבועות בחניית אתר תל ערד.
לאורך היום אפשר יהיה לצפות במכוניות משנות השבעים והשישים, להצטלם ולהרגיש כמו פעם. בשעה 11:00 יסבירו חברי המועדון באולם המבואה על עולם אספנות הרכב. בשעות 10:00, 12:00, 14:00 יתקיימו הדרכות באתר תל ערד. תצוגת כלי רכב מקוריים שהמציא, חיבר וריתך ההרפתקן ערן סלע – חוויה חד פעמית! תחנת חץ וקשת מדברי לילדים ולכל המשפחה. משחקי רצפה לכל המשפחה יפוזרו בחאן הכנעני – ואתם מוזמנים לשחק.

מתי: ראשון 05/06/2022, 10:00-14:00

איפה: גן לאומי תל ערד

פרטים נוספים

צילום: אילן שגב

סיור: אל פסגת מצדה

אתם מוזמנים לטיול זריחה מיוחד ולסיור מודרך על בימת ההר שהפך לסמל. נסייר בין שרידי ארמונות פאר מתקופתו של המלך הורדוס ובין שרידי המצור הרומי, בורות מים ומחסני ענק. אחר כך נתמקם לתצפית מקיפה על אזור ים המלח ומדבר יהודה. זהו סיור מרתק וחווייתי והוא אינו מותיר אף לא מטייל אחד אדיש.

מתי: שישי שבת, סיור מתחיל ב07:00 וב-10:00

איפה: גן לאומי מצדה

פרטים נוספים

צילום מנו גרינשפן

מרחב בריחה: כתב סתרים בתל ערד

משחק ניווט ופיענוח כתבי סתרים ייקח את כל המשפחה למסע לגילוי סודותיה ההיסטוריים של תל ערד דרך העיר הכנענית, הבאר, המצודה, מאגר המים המרשים ועוד נקודות מופלאות. מוכנים לחזור אחורה בזמן 3000 שנה? קדימה, ההיסטוריה מחכה לכם.

מתי: בימים א' - ה' ושבת 16:00 - 08:00 בימי שישי וערבי חג 08:00 – 15:00

איפה: גן לאומי תל ערד

פרטים נוספים

 צילום מנו גרינשפן

מסע בין כוכבים חאן בארות

פעילות מרתקת לאורחי חניון לילה חאן בארות. לעמוד בתוך מכתש ולהסתכל על מכתשי הירח? אין הרבה מקומות שמעניקים חוויה כזאת. הכי טוב פשוט לשכב על הגב ולחפש "כוכבים נופלים" בשמיים, ובין כוכב למטאור מומלץ לבוא לגן חלל – אזור חדש ומיוחד לצפייה בכוכבים שנחנך לאחרונה בשטח החניון. בגן ימתינו לכם טלסקופים קבועים במקום ותוכלו לנסות למצוא בעצמכם את גרמי השמיים מושכי העין ביותר ולצפות בהם.

מתי:  חמישי -שבת, בשעות הלילה

איפה: חאן בארות

פרטים נוספים

 

סיור: תכנון עירוני בן 4000 שנה בגן לאומי תל ערד

סיור מודרך בשבילי העיר הכנענית העתיקה. בסיור נספר על ממצאים ארכיאולוגיים מרתקים שהתגלו בתל: שרידיהן של מצודה ישראלית ושל עיר כנענית מתוכננת ומבוצרת. בעיר, המוקפת חומה ובה מגדלים ושערים, נחשפו שרידי ארמון, באר מים מרשימה, מבני מגורים ייחודיים, צמד מקדשים ורחובות. במצודה הישראלית נחשפו שרידי מקדש, מאגר מים גדול ובו שלושה אולמות מטויחים לאגירת מים, ומגדל הלניסטי שממנו יש תצפית מרהיבה על שרידי העיר הכנענית ועל בקעת ערד והנוף הסובב את האתר.

מתי: יום שישי בשעות 9:00, 11:00, 13:00.

איפה: גן לאומי תל ערד

פרטים נוספים

צילום נדב טאובה

 

בעקבות חותם נחש הנחושת הקדוש בתל באר שבע

הנכם מוזמנים למרחב בריחה מרתק ברחבי תל באר שבע. שודדים פרצו לאתר. מכיסו של אחד מהם נפלה מפת האתר ועליה סימנים משונים. הזמן קצר ועד כה מאמצי המשטרה לפענח את המפה ולמצוא את החותם לא נשאו פרי. אם תצליחו אתם לפענח את כל הרמזים, תוכלו לפצח את קוד ההצפנה ולהציל את הממצא. משך המשחק 2-1.5 שעות. משחק הבריחה הורכב בשיתוף מיזם 929. מומלץ להצטייד בטלפון חכם.

מתי: כל יום בין 09:00-15:00

איפה: גן לאומי תל באר שבע

פרטים נוספים

בעקבות נחש  הנחושת הקדוש, צילום 929 

סיור: גן לאומי תל באר שבע – אתר מורשת עולמית

נסייר בעיר המקראית הקדומה בין שער העיר, ארמון המושל ומבני מגורים ומחסנים, שהשתמרו בזכות האקלים המדברי של הנגב. נעמיק למאגר מים תת-קרקעי מרשים מימי המלך חזקיהו ונראה את הבאר העמוקה בארץ. מראש התל נצפה בבקעת באר שבע רחבת הידיים ובסביבתה. משך הסיור כשעה ורבע והוא מתאים לכל גיל. המסלול אינו מונגש. דרגת קושי: קלה.
אחרי הסיור אתם מוזמנים לקנות את 'קוד העתיקות' – משחק משימות משפחתי שיוביל אתכם לקוד הסודי של העיר! מחיר המשחק 20 ₪. ציוד נדרש: מים לשתייה, נעלי הליכה וכובע.

מתי: שישי שבת, בשעות 10:00 ו-12:0

איפה: גן לאומי תל באר שבע

פרטים נוספים

 

 

מרחב בריחה: סוד בושם האפרסמון בבית הכנסת העתיק בעין גדי

מי שמאמין לא מפחד – בואו לעזור לארכיאולוגים לגלות מחדש את סוד ייצור הבושם המופלא בגן לאומי עתיקות עין גדי. מאות שנים ייצרו תושבי עין גדי הקדומה את בושם האפרסמון, הבושם האיכותי והיקר ביותר בעולם העתיק. הם לא גילו לאיש את סוד ייצור הבושם, ובפסיפס העתיק בבית הכנסת אף נמצאה קללה איומה: "מוות אכזרי לכל בני משפחתו ולאיש אשר יעז לגלות לזרים את סוד העיירה".

משך המשחק כשעה וחצי, מתאים לקבוצות ולמשפחות, מומלץ עד 6 משתתפים למשחק. יציאה למשחק כל חצי שעה, כניסה אחרונה למשחק בשעה 14:30.

מתי: ימי שישי ושבת 8:30-17:00

איפה: שמורת טבע עין גדי

פרטים נוספים

 

מדריך קולי במצדה

בעקבות הקרב על מצדה, צאו לחוויית מסע תרבותי ומעבר לזמן עם המדריך הקולי שלנו. מערכת ההדרכה הקולית תיקח אתכם אל נקודות העניין ובעזרתה תצללו בהנאה אל סיפורו של ההר המפוארבכניסה להר אחרי העלייה ברכבל. השכרת ערכת שמע בסך 20 ₪ 

מתי: מדי יום, בשעות 08:00- 16:00

איפה: גן לאומי מצדה

פרטים נוספים

חיזיון אור קולי במצדה- צילום בריז קריאייטיב

בחשיפה ארוכה

חדש במרכז המבקרים מכתש רמון – תערוכת צילומי שמי לילה של צלמים מקומיים. מאז הוכרז מכתש רמון שמורת אור כוכבים בין-לאומית באוגוסט 2017 הפך האזור למוקד עלייה לרגל לצלמים חובבים ומקצועיים, שבאים לצלם את הפלא השמימי. עכשיו יש לכולם אפשרות להיחשף לתופעה גם ביום.

מתי: כל יום בשעות 09:00-16:00

איפה: מרכז המבקרים מכתש רמון

פרטים נוספים

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c643476c-fb69-48b8-ab00-ad32d7c4207c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה