הכוכב החדש מבאר שבע: השחק והזמר יניב אלמנך ya-ne הוציא אלבום בכורה



קשה להתעלם מהנוכחות של יניב אלמנך (23) מבאר שבע, זה שכולם מכירים אותו בשם הבמה הבמה שלו במוזיקה ומשחק ya-ne (פירוש באמהרית: זה שלי), שהוציא לאחרונה אלבום בכורה  בשם "סיבה לכולם", אחרי שהסינגלים שכתב ״אושר אהבה״ ו״בזמן שלו״ התמקמו בפלייליסטים נחשקים בספוטיפיי ו MTV ישראל, פלוס מיליוני השמעות ביוטיוב ושאר הפלטפורמות שנהנו מהקול הייחודי שלו.  ואם הוא יותר מוכר לכם, בטח ראיתם אותו משחק בסדרה 'עלומים' בכאן 11 ועוד מעט תראו בתפקיד ראשי בסדרה חדשה שתשודר בהוט. תתחילו לשנן את השם.

 

האלבום החדש של יניב אלמנך (יא-נה) צילום: ירדן רוקח

יניב אלמנך, רק בן 23 וכבר עם אלבום בכורה מלא בשירים שהגיעו מהשראות והשפעות המוזיקליות שלו. אלבום מרענן ומרגש שמתחיל מהילדות שלו בבית בבאר שבע, דרך הנעורים בכפר הנוער ׳ביכורים׳ שם למד ג׳אז, והקשר החזק שלו לעולמות ההיפ הופ, RNB והאפרוביט העכשוויים. האלבום נכתב על ידו, אך הופק בעיקר על ידיי לירי אחאי, וחלקו הופק בשיתוף עם מתן אגוזי. אלבום שכולו כלי נגינה מוקלטים ומסומפלים, ביטים, ג׳אז ואפרוביט, שמשולבים בהרמוניה עם צלילים מלנכוליים בסגנון אביתר בנאי. היכולת שלו לגרום לכם לזוז וממש שניה אחרי לצלול לנבכי הנפש - סוג הדברים שמייחדים את האלבום עם צבע קול ממכר והפקה עדכנית ומחשמלת שמדברת אל הרגש, ללב ולקהל על הבמה.

שום דבר לא בא בקלות

"נכון. אחרי תהליך לא קל של חיפוש עצמי, החלטתי לחדד ולזקק את האמת האמנותית שבי, נכנסתי לאולפן ההקלטות ונכנסתי לתהליך הפקת והקלטת השירים שכתבתי לאורך השנים ומרכיבים את אלבום הבכורה".

יניב נולד וגדל בבאר שבע, בבית להורים יוצאי אתיופיה ולמשפחה ברוכת ילדים. מתוך הרצון לאפשר חופש והתפתחות אישית ואמנותית, יניב בהחלטה משותפת עם המשפחה עבר ללמוד בכפר הנוער ׳ביכורים׳ שבעוטף עזה. החלטה מכוננות בדיעבד, שם בילה את רוב זמנו בשלב התיכון, ספג מוזיקה ולמד לנגן ולשיר, עיצב את אופיו ואישיותו, הכיר חברים ומוזיקאים שלצידו גם כיום. בדיוק את רוח החופש והאמנות הזו המשיך יניב גם בחייו הבוגרים, כשהזווית הנוספת לכשרונו הייתה עולם המשחק.

נחשפנו לראשונה לדמותו ׳וואסה׳ בסדרת הנוער ׳עלומים׳ מאת כאן תאגיד השידור. בקרוב תעלה סדרה מבית היוצר של HOT בשם ׳אינדל׳, כשהוא מככב כשחקן ראשי.

ספר לי על הילדות שלך

"גדלתי בשכונה י"א להורים ועוד שש אחיות. היה לי אח שנפטר כשהייתי בן 18. הוא היה בן 30 ומת כתוצאה מסיבוכים בלב. חייתי בבית מאוחד רק עם פחות מוזיקה, אבל התחום חלחל אצלי מילדות.  הייתי בחוג של עמותת 'עלמיא' לקידום הקהילה האתיופית, ולשם הגיע יום אחד בחור עם פלייר וסיפר על הקמת כפר הנוער ביכורים עם לימודי ג'אז במועצה האזורית אשכול. ישר ידעתי שאני אהיה שם, כי הייתי בתקופה שהיה לי מאוד משעמם בחיים וזה היה הפתרון האידיאלי. היום זו מגמה מאוד מבוקשת וגדולה. מגיל 16 אני שם".

ממתי הבנת שזה היעוד שלך?

"כל החיים הייתי שר ומשחק בחדר שלי בבית, וברגע שאמרו לי שכדאי לעשות משהו עם הכישרון שלי באופן יותר מסודר, זה קרץ לי והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים שלי. זה הלך ונרקם. את רוב ההשקפה לאיך אני ניגש לתחום אני חייב לפנימייה. לכפר. מהרמה שבה מלמדים אותך איך עושים הכל נכון, איך מלחינים שיר ועוד עם המורים הכי טובים כמו עמיקם קימלמן, שהקים בעצם את רימון, וורד דקל שבאה למד פיתוח קול. שם הבנתי שאני זמר".

יניב אלמנך (יא-נה) צילום: ירדן רוקח

והדרך משם הייתה מכוונת לתחום?

"הלכתי לשנת שירות התנדבותי ב"מעגל קבוצות" בתל אביב וגם שם לקחתי את החלק המוזיקלי שבי והעברתי לילדים שהגיעו. היינו יושבים בחדר המוזיקה, לימדתי אותם לנגן והפקנו מופע לסוף שנה. הם היו מביאים שיר ואני הייתי מלמד אותם אקורדים. היה כיף ללמד אותם".

וצבא?

"התגייסתי למשמר הנגב. שירות סטנדרטי כנהג, אבל בער בי הרצון להיות שחקן. הייתי הולך לאודישנים עד שהתקבלתי לסדרה עלומים, שבה השתתפו שחקנים נפלאים כמו יהודה לוי ושני כהן. אנשים טובים וחיוביים, אבל לא היה לי יותר מידי מגע איתם. היה לי כל כך כיף שהבנתי אני לא מוותר על תחום המשחק"

אחת הדמויות הבולטות בסדרה "עלומים" של כאן 11,  הייתה של יניב שבה שיחק צעיר אתיופי (ואסה) החולם להיות זמר אך חלומו נקטע כשהוא מואשם באונס נערה לבנה.  בפרק השלישי של הסדרה ואסה תולה את עצמו בתא מעצר. אם לא די בכך, המשטרה לא מודיעה על חפותו גם אחרי שזו מתבררת, והוא נותר חשוד באונס גם לאחר מותו.

לא קל

"זה היה תפקיד יחסית קטן, אבל עם הרבה אמוציות. למדתי הרבה על עצמי וידעתי שאני ממשיך לתפקיד הבא לא לפני שחתמתי בסוכנות של זוהר יעקבסון. עכשיו כבר קיבלתי תפקיד ראשי בסדרה חדשה שתשודר בהוט בשם 'אינדל'".

האמנת שתקבל תפקיד ראשי?

"האמנתי בעצמי תמיד. למה בחרו בי? חושב שהייתי הכי מתאים. זה תפקיד מעניין ומאתגר של מנהיג חבורת נערים שמוביל למהפכה חברתית. יהיה טוב וגם משחקים שם אגם רודברג, שי חי, עדן סבן ועוד טובים".

מה החלום שלך בגדול?

"כמה שיותר חיבורים לדמויות טובות. רואה את עצמי בעתיד בקולנוע בארץ וגם בחו"ל"..

שתף אותנו לי על תהליך העבודה של האלבום

"באותו כפר נעורים שבו למדתי היה שיעור יצירה שנתן לי את מהות העניין בתחום. סיבה לכולם, כשם האלבום, הייתה משימה שקיבלתי על ידי המורה ורד דקל שנתנה לי בכיתה. עם הזמן התחלתי לאהוב חריזה והיפ הופ וזה קו המוזיקה שבו נעשה האלבום".

ספר לי על ההשראה שלך לאמן אביתר בנאי

"מי ששינה לי את התפיסה בכללי על מוזיקה זה הזמר אביתר בנאי, שבאחד השירים שלי אני מצטט אותו: "אין לי ברירה רק לעשות ככה", שהוא שר ב'מנגינה יקרה'. גם גדלתי על היפ הופ כנער בבאר שבע ואז כבר התחלתי לכתוב שירים עם חריזה עד שנהיה ראפ והיפ הופ. עם הזמן התחלתי לכתוב שירים ולגבש עד שנהיה אלבום".

עטיפת האלבום הבכורה. צילום: ירדן רוקח

על מה כתבת?

"על החיים ועל מה שרץ לי בראש. בעיקר על זה שנהיה באנרגיות טובות וחיוביות ופחות נתעסק בדברים שלילים ובנבכי הנפש. עבדתי על האלבום עם חבר בשם לירי אחאי שמנגן עם אסף אמדורסקי ושם עולה בתחום המוזיקה, שגם למד בפנימייה כמוני.  יצא אלבום שכבר השמיעו בגלגל"צ כמה פעמים. מרגש".

מה עם הופעות?

"אני מופיע ב7.5 בכולי עלמא בתל אביב יחד עם לירי ועם מתופף בשם עומרי גבאי. אנחנו הרכב וזה מופע ראשון שלנו. מאוד מרגש עם שאיפה להופיע בכל הארץ. זה גם מה שיקרה".

ואיך אתה רואה את העתיד?

"ממשיך לעשות מוזיקה ומשחק. אפשר הכל ביחד".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה