חודש הקריאה מגיע לבאר שבע

$(function(){setImageBanner('c3df9d66-8598-47ea-91a0-fee05bf3d3ea','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

משרד התרבות והספורט מזמין אתכם ליהנות מ"חודש הקריאה" – אירוע הספרות הגדול והמקיף בישראל, בו תוכלו ליהנות ממגוון אירועי ספרות, מפגשים עם סופרים ואמנים ועוד. אז מי יגיע אל בירת הנגב?

משרד התרבות והספורט גאה לקיים בחודש יוני 1-30/6 את "חודש הקריאה": מסורת הממשיכה כבר למעלה מעשור ומקרבת בין הציבור שוחר הספרות ובין היוצרות והיוצרים הישראלים המרתקים ביותר. כמדי שנה יכיל הפסטיבל מגוון עשיר של אירועים שהם חג לאומנות המקומית והמקורית. כל זאת, בפריסה אדירה מישובי גבול הצפון ועד הנגב, ומהרי ירושלים ועד גוש דן.

קסמו של "חודש הקריאה" טמון בהנגשת כל אלה אל הקהל ללא כל עלות. משוררים מובילים, סופרים מוכרים, פזמונאים, שחקנים ומוזיקאים מפורסמים יגיעו אל האזרחים הוותיקים בבתי הדיור המוגן, אל המרכזים הקהילתיים, הברים המקומיים, בני הנוער בפנימיות, ועד ילדי דור העתיד והוריהם במופעים בשכונות.

גם השנה הקפיד משרד התרבות לרקום חיבורים שהם מחד עדינים אך טבעיים ומאידך מפתיעים ומסקרנים. ערכי הרב-תרבותיות, יובילו את האירועים גם בשנה זו ויפעלו שוב לצקת חוסן, שיתוף ועוצמה בשדרתה של החברה הישראלית.

קרדיט יח"צ

מפגשי הקריאה יתקיימו במסגרות שונות ברחבי באר שבע והדרום:

מפגשי ברים:

המילה הכתובה, המדוברת, והמולחנת  פוגשות זו את זו בחיבורים חדשים, ישנים ובעיקר מפתיעים. במפגשי הברים השונים חיברנו בין סופרים, משוררים ומוסיקאים יוצרים ומרכזיים בתרבות הישראלית. חיבורים טבעיים אלה, חיבורים שבין הטקסטים, השפה והלחן הם שיובילו את המפגשים במסגרת חודש הקריאה. הכח שבמילה, הכח להעשיר, לשנות, ליצור חיבורים ולקרב לבבות- את כל אלה אנו מחזקים  ומשמרים בחברה הישראלית. המילה כגשר- תרבותי, חברתי וספרותי.

6\22 - באר שבע – החלוץ 33 "בשביל אל הבריכות"- לירון עמרם במופע להקה אקוסטי ומפגש עם המשורר שלומי חתוכה לשיח על תרבות, שורשים ומוסיקה..

ברים קהילתיים:

15/6 - באר שבע – עשן הזמן המשורר, המאייר והמתרגם - ערן צלגוב, המשוררת יעל סטטמן והמוזיקאי שפי ישי.

לירון עמרם. צילום: שי פרנקו

מפגשי בתי הורים:

בתי הורים כקיבוץ גלויות. מכל קצוות העולם עלו לארץ ישראל, הפריחו את השממה, בנו לנו מדינה, וזה הזמן שלנו לומר להם תודה! אחרי תקופה לא פשוטה של חוסר ודאות - לגיל השלישי, שהם ההורים והסבים וסבתות של כולנו, נוצר חסך  גדול במפגשים משפחתיים ומפגשים תרבותיים.

חשבנו כי יהיה נכון לשמח אותם בבתי האבות ע"י מופעים של מבצעים ויוצרים ישראליים נהדרים, שבחלקם גם הם אזרחים ותיקים. כך נוכל להעניק אושר לדיירים הקשישים ובאותה עת- פרנסה לאומנים ותיקים במופעים מרגשים וחגיגיים.

6/6 דימונה  בית אבות "כלניות" - מופע בעקבות שיריה של שושנה דמארי - מלכת הזמר העברי, בביצוע הזמרת ורדינה כהן.

מפגשים בבתים קהילתיים:

המילה כגשר- גשר תרבותי, חברתי וספרותי. הכח שבמילה, להעשיר, לשנות, ליצור חיבורים ולקרב לבבות- את כל אלה אנו רוצים לחזק  ולשמר בחברה הישראלית. 

"רק מילה טובה".

13/6 כפר הנוער  הבדואי "נווה מדבר"/ היכל תרבות רהט: תיאטרון אלמהבאש – התיאטרון הבדואי הראשון בארץ בשילוב הרכב מוסיקלי בדואי מקורי.

אירועי שכונות –סופרים.ות  בדרכים:

אירועי הילדים בשכונות יחגגו את חודש הקריאה. מלבד הצגות הילדים יתארחו בשכונות סופרי ויוצרים העוסקים ביצירה לילדים, אשר ידברו על המחברים. האירועים ישולבו במתחם סדנאות יצירה הקשורות לשפה העברית לספרות ולשירה, וכן ישולבו פעילויות נוספות, שת"פ עם הרשות המקומית.

6\22 שדרות- אבא עושה בושות/מאיר שלו – יוכלמן – אשר הפקות,הצגת מוזיקאלית חדשה לילדים עפ"י ספרו רב המכר של מאיר שלו, בכיכובו של עודד פז, כולל שיחה עם סופר הילדים רן כהן אהרונוב.

הפקה- פרומרקט / ניהול אומנותי : דניאלה כהן / מנהלת הפרוייקט מטעם משרד התרבות : נאוה קנדיל.

לינק לרשימת המפגשים והלוקיישנים המלאה-  https://www.reading-month.co.il/Main/dev

קרדיט יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('83bd2339-9add-4beb-a83a-c47d99c7a76d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה