חג המוסיקה הישראלית ה-25 מגיע לבאר שבע!



חג המוסיקה הישראלית ה-25, ביוזמת משרד התרבות והספורט, חוגג חצי יובל ומגיע גם לבאר שבע! אתם מוזמנים לחגיגה מוסיקלית של עשרות קונצרטים ומופעים ללא תשלום

חצי יובל לחג המוסיקה הישראלית! מדובר בחגיגה מוסיקלית של עשרות קונצרטים ומופעים המשלבים בין ישן לחדש, בין מזרח למערב, בין קלאסיקות  לבכורות - כולם על טהרת המוסיקה הישראלית. מיטב המלחינות והמלחינים, המבצעים והמבצעות, היוצרות והיוצרים, התזמורות, האנסמבלים והמקהלות יציגו בפני הקהל קשת רחבה וצבעונית של עשייה מוסיקלית ישראלית.

חג המוסיקה הישראלית ה-25 ביוזמת משרד התרבות והספורט ובניהולו האמנותי של יובל צורן, יתקיים בין התאריכים 28 בספטמבר-3 באוקטובר בתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע וזיכרון יעקב. הציבור הרחב מוזמן, ללא תשלום, לקונצרטים ולמופעים בהם ייקחו חלק מיטב המבצעים הישראלים. בבירת הנגב תוכלו ליהנות ממגוון מופעים ביום חמישי ה-29/09 במרכז תמוז (מרכז הצעירים לשעבר).

השנה מנהל אמנותית את הפסטיבל יובל צורן, שמחליף את פרופ' עודד זהבי שניהל את הפסטיבל בארבע השנים האחרונות. "כבוד גדול עבורי לקחת על עצמי את תפקיד המנהל המוסיקלי של החג בהגיעו לשנתו העשרים וחמש - חצי יובל", אומר יובל צורן, מנהלו האמנותי החדש של חג המוסיקה. "אחרי פעמים רבות שבהן הופעתי במסגרת החג כמנצח, זו הזדמנות עבורי להוביל את החג בשנים הקרובות מהצד האוצרותי, לחשוף את הקהל שלנו לעשייה העשירה והמגוונת כל כך שמתקיימת בישראל ולתת במה למלחינות ומלחינים, למבצעים ולמבצעות, ליוצרות וליוצרים ולגופים השונים שיחד מרכיבים את השלם הגדול מסך חלקיו - את המוסיקה הישראלית".

תזמורת ירושלים מזרח ומערב. צילום: אורית פניני

בבאר שבע יחכו לכם שני מופעים מרכזיים "מיקרוקוסמוס" ו"שורשים". דניאל שוורצוולד הוא אומן יוצר ופסנתרן שפועל בסצינת הג'אז הישראלית והעולמית. המוסיקה של דניאל מכילה בתוכה השפעות מכל העולם: דרך הקלאסי לג'אז. לכבוד חג המוסיקה הישראלית דניאל והקווינטט יבצעו קטעים מתוך האלבום "מיקרוקוסמוס" וכן קטעים אשר נכתבו במיוחד להופעה ויבוצעו בהופעה בכורה. במופע, אשר יתקיים ברחבה הייחודית של אולם תמוז המתחדש בבאר שבע, אפשר יהיה לשמוע השפעות מרחבי העולם: טנגו, מוסיקה בולגרית, מוסיקה הודית.

בהמשך הערב, יתקיים קונצרט מיוחד המפגיש בין יצירות ישראליות בנות זמננו שנכתבו במיוחד עבור תזמורת ירושלים מזרח ומערב בשפה המוזיקלית הייחודית לה, לבין שירים ויצירה יהודית מצפון אפריקה, שמהווים אחת ההשפעות המרכזיות שעיצבו את הסאונד של התזמורת המצליחה בפרט ובמידה רבה את הסאונד הישראלי בכלל. תזמורת ירושלים מזרח ומערב היא תזמורת רב תרבותית, בה חברים משלוש הדתות, מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים המרכיבים את החברה הישראלית. התזמורת היא גוף ייחודי בסצנת המוזיקה העולמית, המשלב איכות אמנותית מוזיקלית ובידור כאג'נדה.

 

29.9 - באר שבע  - מרכז תמוז  19:00 – רחבת הכניסה

מיקרוקוסמוס
חמישיית דניאל שוורצוולד
ג'אז ישראלי

קונטרבס - גון שני
תופים - דויד סירקיס
חליל - ג'ו מלקוביץ'
פסנתר - דניאל שוורצוולד
עוד - און קדוש

דניאל שוורצוולד:
Earth

5 Sheep

Jewish Tango

Waltz in F minor

From a Dream

Noga

29.9 - באר שבע  - מרכז תמוז  20:30 – אולם מרכזי

שורשים
תזמורת ירושלים מזרח ומערב מארחת את נטע אלקיים
מנהל מוסיקלי – תום כהן
מנצח – מתן יונה
סולנית – נטע אלקיים
אליהו אביכזר: זיכרונות – לתזמורת (סולן בקאנון - אליהו אביכזר)
עמית חי כהן ונטע אלקיים: הווא ג'אני (הנה הוא בא אלי) לתזמורת וסולנית
סלימן אמגריבי ואלברט סוויסה: מחרוזת במקאם זידאן - לתזמורת וסולנית                            מחרוזת במקאם סיכא - לתזמורת וסולנית
תום כהן: דרבוקה לקורונה - לתזמורת
סלימן אמגריבי ואלברט סוויסה: מחרוזת במקאם עירק - לתזמורת וסולנית
האכ אה מאמה (שירה של זוהרה אלפסיה) לתזמורת וסולנית 
סלימן אלמגריבי: ג'ית נסיידו (באתי לצוד אותו) לתזמורת וסולנית


28 בספטמבר-3 באוקטובר חג המוסיקה הישראלית 2022: ירושלים, באר שבע, תל אביב, זיכרון יעקב וחיפה.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "אני גאה לפתוח את שבוע חג המוסיקה הישראלית בשנתו ה-25! אני שמח שחג המוסיקה הישראלית השנה ייחגג על הבימות. אני מזמין את כל החברה הישראלית להנות מהשבוע החגיגי הזה, שכולו טהרת המוזיקה הישראלית. השנה נבחרו האמניות והאמנים הנפלאים לחלוק כבוד לאדריכלי המורשת של הקלאסיקות הישראליות עם עיבודים ובכורות של יצירות חדשות, שימלאו את אולמות הקונצרטים עם מופעים מיוחדים ברחבי הארץ וללא תשלום. יהיו כאן על הבמה הופעות שמשלבות ישן וחדש, מזרח ומערב , קלאסיקות ישראליות אהובות ובכורות ישראליות. יש במוסיקה כח רב וכמה טוב שאנחנו חלק מזה. משרד התרבות והספורט ימשיך לתמוך ולעודד את תחום המוסיקה על כל גווניו".  

 

מנהל אמנותי: יובל צורן | מנהל אדמיניסטרטיבי: איתן פאר | הפקה: בנדה הפקות

הכניסה בהרשמה מראש - ללא תשלום!

באתר:  https://eventbuzz.co.il/producer/v2/musickfest או בטלפון: 037511883
בימי הפסטיבל הכניסה על בסיס מקום פנוי *הזכות לשינויים שמורה
תכנית החג המלאה: http://www.imi.org.il/hag

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה