חג המוזיקה הישראלית ה- 23 יוצא לדרך

$(function(){setImageBanner('0bf2c2d7-fb8a-45bd-af63-03679e456824','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

חג המוזיקה הישראלית, ביוזמת משרד התרבות והספורט, יתקיים השנה בתאריכים 20-25 בדצמבר, במתכונת אירוע מקוון וישודר לציבור הרחב ללא תשלום! חילי טרופר שר התרבות והספורט: "החלטנו להמשיך את החגיגה ולבצע התאמות שיאפשרו לכולנו לצרוך תרבות גם בימים אלו!"

חג המוזיקה הישראלית, מאירועי המוסיקה החשובים בישראל, מתקיים זו השנה ה-23 ביוזמת משרד התרבות והספורט. החג שמופעיו ישודרו בתאריכים 20-25 בדצמבר, יתקיים השנה במתכונת דיגיטלית, המופעים יתקיימו בקונסרבטוריון שטריקר וישודרו באתר הפסטיבל, הצפייה בשידורים פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום.

חג המוזיקה הישראלית דצמבר 2020 איננו אירוע רגיל. הוא מתקיים בצל אירועים ששינו באופן עמוק את זירת המוסיקה בישראל בכלל ואת סצנת המוסיקה הישראלית בפרט. "לקחנו על עצמנו לקיים את הפסטיבל, לשמר ולחזק את מסורת ביצוע ושימור המוזיקה הישראלית ולהדהד בקול רם את החוזקה של המלחינים והמבצעים העוסקים בתחום", אומר עודד זהבי, המנהל האמנותי של החג.

הפסטיבל השנה הוא פסטיבל חברתי, הרוב המכריע של משתתפיו הם אמנים עצמאיים עם דגש מיוחד על זמרות וזמרים ועל נגני כלי נשיפה,  שהם אלו שנפגעו יותר מכולם מהמצב שנוצר במוזיקה הישראלית בעקבות נגיף הקורונה. "נתנו מקום למיטב ההרכבים הקיימים בארץ, ובמקרים רבים ביקשנו מהמבצעים להציע תכנית של מלחינים ויצירות שקרובים לליבם", מוסיף זהבי.

חמישיית תל אביב. קרדיט: מיכאל פאביה

בתכנית הפסטיבל השנה: ביצוע בכורה של שתי אופרות חדשות. ASD מאת שרית שלי זונדינר, ובבימויה של שירית וייס, העוסקת בחיים לצד ילד הנמצא על הספקטרום האוטיסטי. המופע בתמיכת מפעל הפיס.

"שחרור באמצעות שמיעה" אופרה אלקטרונית חדשה מאת דגנית אליקים בשיתוף האומן שחר שריג מציעה כיוון ומחשבה אחרת על נקודות המפגש בין אומנות ובין משחקי מחשב וחלקים ממנה יושמעו בפסטיבל בביצועי בכורה. את הצד האופראי של החג תשלים האופרה הקאמרית "מיץ פטל" שהלחין יונתן קרת ביימה יוליה פבזנר וניהלה מוסיקלית שרון רוסטוף-זמיר.

שתי בכורות נוספות בפסטיבל הן "אהבת דוד", שיתוף פעולה חדש של המחזאי יהושוע סובול והמלחינה איילה אשרוב עם אלי גורנשטיין, שישחק ויבצע ו "בובה בלה" מסע כואב ומרתק של המלחינה רלי מרגלית ושל הזמרת והיוצרת יוליה פלדמן אל חוויות ההגירה מברית המועצות.

ארבע זמרות מצו סופרן תבצענה רסיטלים בחג. ניבה אשד תבצע רסיטל דרמטי ובו בין היתר בכורות ליצירות מאת אנסטסיה סדומסקי וניקה קושניר. רעות ונטוררו תשמיע רסיטל שהוא חלק מפרויקט רחב של הקלטת מוסיקה ישראלית למצו סופרן ולפסנתר, מיכל אוקון תבצע "שירים קלים של מלחינים רציניים" ובו שירי זמר של צבי אבני יחזקאל בראון נעם שריף ועוד ומירב אלדן תבצע ברסיטל שלה ביצועי בכורה למחזור שירים מאת מיכאל וולפה וליצירה חדשה מאת אור אבני.

בשני "הקצוות הוקאליים" : זמרת הסופרן נור דרוויש שתבצע יצירות מאת ניזאר אלחטאר ואחרים והבריטון יאיר פולישוק שיבצע בין היתר משירי  חתן פרס ישראל, נתן זך, שהלך לעולמו החודש בגיל .89. פרוייקט ייחודי נוסף שייחשף במהלך חג המוסיקה הוא  "עולם מלא" של אנסמבל מודאליוס. כדרכו, עוסק האנסמבל בסוגיות גלובליות-חברתיות והפעם ביצירה שמשלבת בין מוסיקה לאומנות ויזואלית, אנימציה ווידאו.  

 סימפונט רעננה. קרדיט: און הנר

הפסטיבל נותן במה למצוינים שבהרכבי ישראל: הפרויקט הקאמרי הישראלי, רביעית כרמל (שתשמיע בין היתר ביצוע בכורה לרביעית מיתרים מאת רחל גלעין) אנסמבל המאה ה21,  חמישית תל אביב, "מוזיקה נובה" (שתשמיע בין היתר ביצועי בכורה ליצירות מאת אמנון וולמן ומאת עאישה עראר) אנסמבל טרמולו בקונצרט מחוות ואנסמבל מיתר שצועד עם הפסטיבל יד ביד שנים רבות. עוד בפסטיבל רסיטלים של מיטב אומני ישראל. עפרה יצחקי חוזרת והפעם ברסיטל מיצירות יוסף טל,  אמנית הגיטרה ליאת כהן ברסיטל לגיטרה סולו והצ'לן צבי פלסר שינגן רסיטל לצ'לו ולפסנתר. צמד נגני המקלדת דוד שמר ומרינה מינקין  משלימים ברסיטל לשני צ'מבלי קשת מרהיבה של יצירות ומבצעים.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר אמר: "חג המוזיקה הוא מאירועי הדגל התרבותיים המתקיימים מידי שנה באווירת חג ססגונית נעימה. היום המיוחד הפך למסורת בין אירועי התרבות המתקיימים ביוזמת המשרד, ויצוין זו השנה ה-23. השנה, החלטנו, כי על אף התקופה המורכבת בה אנו נמצאים, להמשיך את החגיגה ולבצע התאמות שיאפשרו לכולנו לצרוך תרבות גם בימים אלו. באמצעות אתר ייעודי וההתאמות הנדרשות לתקופת הקורונה, אנו מביאים את המוזיקה עד אליכם/ן.  כי יש דבר עליו כולנו מסכימים – את המנגינה הזאת, אי אפשר להפסיק!"

חג המוזיקה הישראלית מתקיים זו השנה ה-23 ביוזמת משרד התרבות והספורט, בניהולו האמנותי של פרופ' עודד זהבי, בניהולו האדמיניסטרטיבי של איתן פאר ובהפקת בנדה הפקות. החג  מאירועי המוסיקה החשובים בישראל, מעודד יצירה ישראלית של מוזיקה אמנותית – שהכניסה אליו היא ללא תשלום. 

החל מה 20 ועד לסוף חודש דצמבר: חג המוזיקה הישראלית 2020

הצפייה באירועים היא ללא תשלום – באתר הפסטיבל: 

www.israelmusicfest.co.il

 

LiatCohen. photo: Rob Sitbon

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c37ca221-0ca0-4269-bccc-a1e8f4743c03','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה