זרקור לעתיקה: אומנות בעתיקה

$(function(){setImageBanner('b9145a0d-6a3b-4661-b63f-d2f873905040','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

זה כבר לא סוד שהעיר העתיקה בבאר שבע עברה מהפך, קבלו הצצה לכמה פרויקטים צבעוניים וצאו לבלות

משחקי רחוב

בשנים האחרונות ניתן לראות את הפריחה התיירותית, האמנותית והתרבותית בעיר העתיקה בבאר שבע, אליה מגיעים אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם. משחקי הרחוב הוא מיזם ייחודי שמאפשר גם לטיול ברחובות העיר להפוך להפעלה - סדרת משחקי חשיבה בקנה מידה גדול שנתלו על קירות מבנים בעיר העתיקה. את המיזם יזמו והקימו האמניות מיכל ליפטשר וסיון סער במטרה להזמין את המטיילים בעיר לעצור ליד המיצגים ולשחק במשחקים. בין משחקי הקיר המיוחדים תוכלו לפתור חידות גיאומטריות ופאזלים ענקיים ברמות קושי שונות, ואפילו לשחק איקס עיגול או ארבע בשורה עם העוברים והשבים ברחוב. 

משחקי רחוב צילום: עוזי אברהם

"צבע בעתיקה"

פרויקט אומנות במרחב הציבורי הכולל ציורי ענק על קירות העיר העתיקה. הקיר המרכזי של הפרויקט הוא הקיר " 7 WE LOVE BR" שנמצא בפינת רחוב אנילביץ' ומושך אליו תיירים ומקומיים רבים שמצטלמים על הרקע הצבעוני והססגוני שלו. קיר בולט נוסף הוא "קיר הפסיפס" ברחוב מורדי הגטאות, עליו נתלו ריבועי מגנטים צבעוניים שהקהל יכול ליצור מהם ציורים משתנים. ההיענות והעניין שיצרו הקירות הם שהובילו לפרויקט "משחקי הרחוב". 

"קירות בעתיקה"

פרויקט 'קירות בעתיקה'- הינו שיתוף פעולה בין עיריית באר-שבע – החברה הכלכלית, מינהלת העיר העתיקה והתיירות, המרכז לאמנויות ובין אמנים מקומיים. הפרויקט, שנמצא ברחוב העצמאות 8 פינת בית אשל, והוקם על מבנה לשימור, מייצג התערבות נקודתית בזמן ובמרחב הציבורי, שמטרתו להנגיש ולחשוף את עבודות האמנות לקהל הרחב- גלריית רחוב. השותפים לפרויקט 'קירות בעתיקה' שמו לעצמם למטרה למנף פעילות אמנותית ככלי להתחדשות עירונית בעיר העתיקה של באר שבע – פעילות אמנותית כמייצרת מציאות חדשה ותורמת להתחדשות העיר העתיקה כסביבה עירונית קונקרטית. 

צילום דיאגו מיטלברג

"נווה מדבר"

נווה מדבר, או בשמו הנוסף "You Are Here - Br7 IL" הוא פרויקט אומנות קהילתי מתחום ה- "Creative Placemaking", גישה חדשנית המיושמת בערים מובילות ברחבי העולם לקידום התחדשות עירונית על ידי מעורבות תושבים בעיצוב המרחב הציבורי. הפרויקט ממוקם על רחוב בית אשל, בו הולכים הולכי רגל רבים שעושים את דרכם לקניות ובחזרה, רובם אנשים מבוגרים הסוחבים עגלות וסלים כבדים. הפרויקט מבקש ליצור מקום מנוחה ומפגש עבור המבוגרים העוברים במקום בדרכם מקניותיהם וכמו כן ליצור נקודת מפגש צבעונית ומזמינה. 

הפרויקט שהובל ביוזמת שני תושבי העיר העתיקה, בוצע בתמיכת מיזם Negev Now"" ובשיתוף עיריית באר שבע, מנהלת העיר העתיקה והתיירות, וקרן באר שבע. יחד עם הקהילה, ביקשו יוזמי הפרויקט להוסיף צבע במרחב ולסמן ברחבה זו את באר שבע כנקודת מפגש על מפת העולם. מתוך המצפן שמצביע צפונה וממוקם במרכז הרחבה, יוצאים חצים המורים לערי בירה שונות ברחבי העולם והמרחקים מהם. הערים השונות מבקשות לציין את המקומות מהם הגיעו קהילות שונות המייצרות את הפסיפס האנושי המגוון של באר שבע. הדקלים ומפל המים הצמודים לשושנת הרוחות מבקשים לסמן את באר שבע כנווה מדבר של קהילות, תרבויות וחדשנות קהילתית. בית אשל, פינת יאיר שטרן, העיר העתיקה. 

שר"ב- שישי ראשון בחודש

שר"ב הינו אירוע אמנותי חודשי המתקיים במהלך שלוש השנים האחרונות מדי שישי הראשון בחודש, ובו אמנים שקבעו את מקום עבודתם בעיר העתיקה בבאר שבע פותחים את בתיהם, את הגלריות והסטודיו שלהם בפני הקהל הרחב. המבקרים מוזמנים לצאת לבילוי של שישי בעיר העתיקה בבאר שבע, לטייל בין רחובותיה הקסומים, בתי הקפה, השווקים והסצנה האמנותית שפורחת בעיר העתיקה של באר שבע. המבקרים נחשפים למגוון יצירות ומוזמנים לפגוש ולהכיר מקרוב את האמנים, תוך שהם מקבלים הצצה לחללי העבודה האותנטיים שלהם. בביקור בחללי העבודה של האמנים אפשר לראות מגוון רחב של תחומי יצירה, החל מציורים מיניאטוריים, דרך רישום, ג'אם סשן, צורפות, פיסול, ציור ועד עבודות בעור. הקהל הרב המסייר בין המתחמים, שמספרו עולה מדי חודש, מעיד על הצורך לצרוך אמנות ולרכוש עבודות מקוריות. הפעילות הינה ביוזמת אמני העיר העתיקה שמובילים את פעילות שר"ב . 

בין הפרויקטים האמנותיים השונים שקודמו לאורך השנים האחרונות היו גם "סיפורי בדים" במסגרתם נעטפו עצים ברחובות העיר העתיקה בבדים צבעוניים וססגוניים, ופרויקט "אצלנו בסלון" במסגרתו נתלו כ- 150 אהילים לאורך רחוב קק"ל שהפכו את החוויה של הטיול ברחוב לחוויה ביתית, מוארת ונעימה.

אז קדימה צאו לבלות בעתיקה! 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4a4c2389-1b1a-414f-8cf1-2d4bf565bcbc','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה