התזמורת הסמפונית הצוענית של בודפשט ומייק בורשטיין מגיעים לבאר שבע



מייק בורשטיין חוזר לסיבוב הופעות קצר בישראל לאחר עשור, והפעם בשילוב מפתיע ומרגש עם התזמורת סימפונית הצוענית של בודפשט אשר מגיעים לבאר שבע

החודש יעלה מופע חדש, המפגיש על הבמה את התזמורת הסימפונית הצוענית של בודפשט הידועה גם בשם "100 הכנרים הצוענים", עם מייק בורשטיין הזמר הבינלאומי בעל הקול השמיימי, כוכב מחזות הזמר, ושחקן תיאטרון וקולנוע שגילם בין השאר את הדמויות האהובות "קונלימל" ו"הרשלה".

המופע שיתקיים ב-5 ערים ברחבי הארץ, כאן בבאר שבע ב-15/11, ישלב בין מוסיקה קלאסית ומנגינות יהודיות צועניות עם תוכנית ייחודית הכוללת פניני מוסיקה קלאסית וקטעים ידועים של פולקלור יהודי וצועני בעיבוד מיוחד של התזמורת המורכבת ברובה מכנרים וירטואוזים ובליווי כלי נגינה ייחודיים.

לעם היהודי ולצוענים יש הרבה במשותף: אלפי שנות נדודים ללא מולדת, היכולת לשמר את הייחודיות , השפה והתרבות של העם בין כל העמים הסובבים אותם וגם הומור, אופטימיות ושמחת חיים שמאפיינים את שני העמים גם יחד. בנוסף מחברת את שניהם האהבה למוסיקה, ריקוד ושירה. החיבור והדמיון הרב בין המוסיקה הצוענית והיהודית הוליד את המופע המשותף של התזמורת עם מייק בורשטיין. השתתפותו של בורשטיין בתוכנית תדגיש את הדמיון הזה , וכן את הצליל הייחודי של התזמורת.  

 Tizmoret zoanit- צלם N.Farkas

התזמורת הצוענית מבודפשט – ידועה גם בשם "מאה הכנרים הצוענים", היא הגדולה בעולם מבין התזמורות הצועניות ונחשבת תופעה מיוחדת בעולם המוסיקה. התזמורת מנגנת את קטעי הפולקלור הצועני לצד מוסיקה קלאסית מאת ברהמס, שטראוס, ביזה , מונטי וסרסטה. הכל בדרכה הייחודית, ללא תווים וללא מנצח. את תפקיד המנצח מבצע, אחד מסולני התזמורת. עם זאת, הם מצליחים לנגן בתיאום מלא, תוך שינוי מהיר של סגנונות ומקצבים . הקשבה הדדית ותיאום מיוחד בין המוסיקאים, הם התכונות שמייחדות את התזמורת. מלבד כינורות נמנים עם הרכב התזמורת הצוענית גם מספר ויולות , צ'לואים , קונטרבסים וקלרינטים. הכלי הייחודי בתזמורת הוא הצימבלום שמקנה למוסיקה גוון מוסיקלי עשיר וייחודי.

מייק בורשטיין- שחקן קולנוע, תיאטרון, במאי וזמר ישראלי אמריאי, המשחק ושר בעברית, יידיש, הולנדית ואנגלית. זוכה פרס כינור דוד לשנת 1977. מייק בורשטיין נחל הצלחה קולנועית ראשונה ב1966 בסרט שני קוני-למל ונהפך לכוכב בישראל. ב1977 כיכב בסרט "הרשלה" לצידו של אריה אליאס , המתאר את קורותיו של הרשלה, אשכנזי יחיד בשכונה מזרחית ומביע ביקורת על פוליטקאים מושחתים. הופעותיו של בורשטיין בסרטים ופסטיבלי זמר הפכו אותו לדמות מוכרת ופופולרית מאוד בישראל.

מייק בורשטיין, צילום פרטי

15/11/2022 , יום ג', בשעה 20:00, משכן אומנויות הבמה, באר שבע

מחיר כרטיס למופע- 199 ₪ -399 ₪   
לרכישת כרטיסים-
https://fgk.kartisim.co.il/announce/buy/149426

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה