השחקן והבמאי אורן כהן ביים מחזמר מקורי על ה-7 באוקטובר שצמרר את כולם

$(function(){setImageBanner('9dd9a4d9-32f7-47a7-b466-9db98b83fa18','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

אורן כהן, במאי ושחקן מוכר ומוכשר, יצר וביים זו השנה השלישית את הפקת סוף השנה של תיכון מקיף ו' בבאר שבע. הפעם זה היה לו שונה, כי הוא החליט לביים מחזמר מקורי על ה-7 באוקטובר, יחד עם שחר ימפולסקי ותמר לוין, שלו קרא בשם "אולפן בהפרעה". הצפייה במחזמר סחפה אחריה אלפי תגובות מפרגנות מכל מי שצפה בו וביקש שהמחזמר לא ייעצר, אלא ימשיך לרוץ בכל במות הארץ וכולם ככולם צריכים לצפות בה - מתושבי העוטף ועד תושבי הצפון. הפוסט שכתב על כך גרף מאות תגובות.

אולפן בהפרעה. צילום: פרטי

"בדיוק חצי שנה עברה. ב7.10 איבדתי מכרים וחברים אהובים, כאלה שגדלו איתי או עבדו איתי בעבר" כתב אורן כהן בדף האישי בפייסבוק. מבחינתו, שלושת השבועות הראשונים היו הכי קשוחים לו. הוא נשאב לחדשות, או איך שהוא מבטא אותם על במילים: "רעל, חרדה, דיכאון שהרגשתי מהאולפנים האלו שמזריקים לנו דרך המסך והכל בשם אלוהי הרייטינג" כתב מליבו. "מהתחושה הזו צמח לו גרעין ההצגה".

אורן, ספר על ההתחלה

"באותה תקופה, מנהלת תיכון מקיף ו', מתי מינדלין, הזמינה אותי לפגישה על ההפקה השנה. באמת שלא הבנתי מה אני אמור לעשות - בטח שהמחשבה לקחת איזה מחזמר דיסני סטייל הרגישה לי חסרת משמעות, מנותקת או לא מכובדת. בטח ובטח כשיש כל כך הרבה הרוגים וחטופים שלנו. תחושה שלא עזבה אותי גם בפורים האחרון".

מה עזר לך להתרומם?

"הדבר הראשון שעזר לי להתחיל להתרומם באופן אישי היה היציאה מהבית להצגות בתאטרון ואני מודה על כך לה'. זה משך אותי החוצה. ואז, כרגיל, התחלנו שיחות נפש אני ואח שלי בלב, הגאון המוכשר, שחר ימפולסקי. מהשיחות הללו היה ברור לנו מה אנחנו רוצים לומר ובמה נתעסק ביצירה המקורית שלנו השנה. פניתי לאחותי האהובה ובת כיתתי ללימודי המשחק, תמר לוין, שיתפתי במה מדליק אותנו לומר והיא התחברה לרעיון, הצטרפה לאודישנים והתחילה מורידה למילים בזריזות יעילות והמון כשרון. את כל הנושאים שבוערים בנו לדבר עליהם".

אולפן בהפרעה. צילום: פרטי

מהפוסט של אורן:

"היה חשוב לי שזה לא יהיה קודר וכבד למרות שהנושא מבקש את זה, וכך נולד לו מחזמר על מלחמה בימי מלחמה - סאטירה קומית עם אמירה וכן גם בועטת בבטן. החלום שלי היה שהקהל יצחק, ייהנה, יבכה וגם ייצא עם דברים לחשוב עליהם. לפי תגובות הקהל שהגיע נראה לי שצלחנו את המשימה - ברוך ה'.

אולפן בהפרעה. צילום: פרטי

אולפן בהפרעה. צילום: פרטי

אני מצרף פה נאמבר מתוכו:

"שבעה באוקטובר (גבעת התחמושת), לא תאמינו לי כמה מהר הוא התגבש מרגע הרעיון שזרקתי ועד לרגע שתמר הביאה לנו עדויות אמיתיות של ילדים מהעוטף ומשם לעיבוד המטורף שהכין ימפולסקי.

אורן: "תודה למקיף ו' ולעומדת בראש המנהלת מתי מינדלין ולמפיקה מטעם בית הספר , איילה סספורטס, שזרמו ואפשרו עם השיגעונות שלנו. לכוראוגרפית שלי מיכל מלמוד, שהיא בצוות הקבוע שלי כבר שנים ואני מודה עלייך (יודע כמה היה קשה לך לחזור ליצור אחרי האובדן הכבד שלך מאותה שבת ארורה).

הגברה ותאורה: 'קולטק' ואח שלי, יוסי צק צק בן דוד, הפרטנר המושלם והיחידי שאפשר לעשות איתו קיו טו קיו וגנרלית ביום אחד. למעצבת התפאורה שחר מאירי, היה תענוג איתך. מעצבת התלבושות עפרה ובראש לכל התלמידים והשחקנים שלי שהלכו איתי למרות שלא עשיתי להם הנחות בשום שלב - נכנסתם לי ללב".

אולפן בהפרעה. צילום: פרטי

אורן, ספר על התגובות

"תגובות חריגות! ברמה שכל אדם שני ניגש אלי עם דמעות שהדבר הזה חייב לצאת מחוץ לכותלי מרכז תמוז. לראות קהלים בכל הארץ. גם החבר'ה של קולטק (צקצק, אושר וכו') שבדרך כלל ציניים להצגות ילדים, אמרו לי שיש פה מסר חזק שחייבים למצוא דרך שירוץ בכל הארץ, שיגיע למפונים, למפגיני קפלן, לתושבי העוטף, לתושבי הצפון, לחברי הכנסת ושיגיעו לערוצי הטלוויזיה, שכלפיהם יש הרבה ביקורת. בקיצור שיגיע".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('09e7613a-36d5-4b4d-80e2-9d9f87c167a9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה