"הריקוד עבור התלמידים הוא כמו גלגל הצלה"

$(function(){setImageBanner('b29503a0-10b0-4161-bdbb-c3e5104b8637','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

גם עבור תלמידי בת-דור בית הספר למחול בבאר שבע, תקופת הקורונה עם הסגרים הרבים הייתה קשה ומאתגרת. כעת, רגע לפני פתיחת שנה חדשה גם בעולם הריקוד, מנהל בית הספר אור אבוהב סיפר ל'באר שבע נט' על האתגרים, על החזרה לשגרה, ההכנות לשנה הקרובה ועל הדרך שהוא עצמו עשה בעולם המחול מתלמיד למנהל

צילום בן גבאי

עבור בני נוער רבים עולם הריקוד מהווה דרך ביטוי לתנועה והנאה רבה. גם בבית הספר העירוני לאמנות המחול בת-דור, מגיעים הילדים, הנערות והנערים פשוט כדי לעשות את מה שהם הכי אוהבים- לרקוד. וגם עבורם, כמו בשאר תחומי חיינו, הקורונה היוותה אתגר לא פשוט. משיעורים שבועיים בריקוד, תוך התמדה והשקעה, חוו התלמידים תקופה ארוכה בבית בה השתבשה השגרה.  

"בית הספר עבר טלטלה בשנת הקורונה, כמו שאר בתי הספר בעולם המחול ובכלל במערכת החינוך. בתחום המחול לדעתי חמישים אחוזים מהתלמידים לא חזרו ללמוד באופן סדיר בגלל זה", סיפר ל'באר שבע נט' אור אבוהב, מנהל בית הספר למחול בת-דור, "ממש כואב הלב לראות תלמידים שהיו מאוד מוכוונים מטרה, עם מוטיבציה גבוהה ופשוט נשברו, גם מבחינה נפשית ומצב הרוח שלהם, זה היה לא פשוט".

צילום בן גבאי

בת-דור באר שבע, בי”ס עירוני לאמנות המחול הוא ביה”ס למחול המקצועי מן הגדולים בארץ ויחיד מסוגו באזור הדרום. המוסד הוקם בשנת 1973 ביוזמתה של הגב’ עליזה וולף ובשיתוף שלושה גורמים: עיריית באר שבע, משרד החינוך והתרבות ואגודת בת-דור ת”א לאמנות המחול. גם אור, שכיום מנהל את בת-דור, החל את דרכו כתלמיד לריקוד בבית הספר. "אני התחלתי לרקוד ריקודי עם והגעתי לבת-דור כי רציתי להיות רקדן טוב יותר, להתפתח בתחום, ודרך בית הספר גיליתי את עולם הבלט", משתף אור, "למדתי כאן בין י' לי"ב והמשכתי בבת-דור תל אביב גם בשירות הצבאי כרקדן מצטיין". בהמשך התקבל אור ללהקת בת-דור שם רקד, בהמשך עבר לרקוד גם בחו"ל בשוויץ וספרד וגם רקד בלהקה הקיבוצית.

אז איך חזרת בהמשך לבת-דור והפכת למנהל?

"עשיתי הסבה להוראה והצטרפתי לבת-דור באר שבע בהתחלה כמורה, חזרתי באמת לבית, למקום בו הכל התחיל מבחינתי. בהמשך הייתי גם מנהל החזרות של להקת המחול קמע שקמע בינתיים, קיבלתי גם הזדמנות לעשות כוריאוגרפיה ללהקה במופע שעשינו עבור קהל יעד של ילדים. בהמשך, לפני שש שנים, הפכתי למנהל בית הספר בת-דור, תפקיד שאני עושה עד היום".

אז בתור מנהל בית הספר איך עברה עליכם שנת הקורונה?

"כשהקורונה התחילה במרץ 2020 היינו לקראת סוף השנה והחלטנו לא להתחיל לימודים בזום, גם מתוך תקווה שזה יהיה משהו קצר ונחזור לסיים את השנה. לאורך כל התקופה שמרנו על קשר אישי עם התלמידים, שלחנו סרטונים שעשינו למענם של תרגילים ופעילויות, שלחנו קישורי זום בינלאומיים... ביוני חזרנו לחודשיים והארכנו קצת את השנה. בספטמבר התחלנו בפעילות לשבועיים ואז שוב היה סגר. בחורף פתאום הייתה אפשרות לעשות פעילות בשטח פתוח אז בנינו אצלנו בבית הספר במה בצר ולימדנו בחוץ. זה נמשך כמה שבועות ולימדנו ככה את החטיבה הבוגרת, מגיל 11 ומעלה. זה דווקא היה מוצלח עד שמזג האוויר הכריע אותנו וגם התחיל סגר נוסף... בעצם השנה התחילה מחדש באפריל, היה קשה להרבה תלמידים לחזור לפעילות, הרבה מהם באמת לא חזרו לצערי. בסופו של דבר כן עבדנו במשך שלושה חודשים וחצי והצלחנו גם להעמיד מופע סיום של תלמידי החטיבה הבוגרת. עם התלמידים בחטיבה הצעירה היה יותר קשה לשמור על רצף פעילות".

איך היה עבורכם לחזור לשגרה? גם לתלמידים וגם לכם הצוות?

"לחלק מהתלמידים הריקוד זה היה כמו גלגל הצלה, מי שכן שרד את זה ולא פרש חזר בשמחה גדולה. בשיחת הסיכום שערכתי איתם בסוף השנה הם כל הזמן אמרו שהם מקווים שנהיה כמה שפחות בזום, זה משהו שקשה להם לחשוב עליו. זה לא פשוט במיוחד כשמדובר בפעילות פיזית. אז גם כשהקמנו את הבמה בחצר בית הספר זה הציל אותם, זה לא היה אידיאלי אבל זה היה פתרון שעבד. כולנו כמובן מקווים שיהיה אפשר לקיים פעילות בשגרה ושלא נזדקק לזה שוב. גם לנו צוות בית הספר היה חשוב לחזור, זה היה בשבילנו לנשמה לראות את התלמידים שוב על הבמה ומופיעים. בשבילנו היה חשוב שאנחנו מגיעים למקום כזה כבית ספר וכצוות ומצליחים להעמיד מופע סיום למרות השנה הזו".

 צילום ג'ודי תורג'מן

כעת מתכוננים בבת-דור לפתיחת שנה חדשה, בתקווה גדולה שהעלייה בתחלואה מנגיף הקורונה לא תשבש שוב את הפעילות. "אצלנו בבית הספר לא חווינו הדבקה או ילדים שחלו בתוך המוסד, המשכנו לתפקד ואנחנו מקווים שכך גם יהיה", הוסיף אור, "אני מקווה שמקבלי ההחלטות יהיו למודי ניסיון בכל מה שנוגע לסגרים. אנחנו בכל מקרה פועלים לפי ההנחיות ומקווים שנמשיך לפעול בחוכמה ובאחריות ונעבור גם את הגל הזה".

ספר לנו על ההכנות שלכם בבת-דור לקראת השנה החדשה?

"בכל שנה יש את לנו כמובן את הפעילויות הקבועות שלנו ותכניות הלימוד שנפתחות וכמובן גם מופעים ותחרויות שזו פעילות שמתחדשת כל שנה, זה חלק מהשגרה. אז מבחינת ההכנות אנחנו קודם כל נערכים לחזרה לשגרה ואני מאחל לנו ולתלמידים באמת שתתרחש עלינו השגרה הזו, זה יהיה מבורך. בנוסף, יש לנו שיתוף פעולה מתוכנן עם הסינפונייטה הישראלית באר שבע כשאנחנו רוצים להעלות מופע משותף בו הם מנגנים ותלמידים שלנו רוקדים. היה ערב כזה לפני שנתיים ואני מקווה שגם השנה זה יקרה. יצאנו בקמפיין בת-דור בתנועה בו התלמידים יצאו לרקוד ברחובות באר שבע ויהיו בהמשך עוד שיתופים פעולה עם גורמי בעיר, אנחנו פועלים ופעילים כל הזמן". מי שמעוניין להצטרף ולהתנסות במבחני הכניסה מוזמן ליצור קשר דרך האתר או בפייסבוק.

עד כמה חשובה פעילות הריקוד עבור התלמידים שלכם?

"אני חושב שחשוב מאוד לילדים ובני הנוער לעשות איזושהיא פעילות פיזית במיוחד בימים כאלה. מחול זו כמובן פעילות פיזית נפלאה ומי שאוהב לרקוד, מי שאוהב מחול בת-דור זה לגמרי המקום בשבילו. בכלל, כל פעילות ספורטיבית היא חשובה, הילדים צריכים לצאת ולעשות, להיות בתנועה ולא כל היום רק מול המסכים. זה לא פשוט להם לעשות פעילות פיזית מהבית, צריך המון כוח רצון ומוטיבציה פנימית כדי להרים את עצמך במצב כזה, זה לא כמו שאתה בתוך מסגרת עם כל החברים שלך שדוחפים אותך".

מה תאחל לקוראים הבאר שבעים לשנה החדשה שבפתח?

"אני מאחל לכולנו שגרה. פשוט ככה, שגרה בריאה, שגרה טובה של עשייה, וכמובן בריאות וביטחון. אני מאמין שבסופו של דבר הכל יסתדר בבת אחת ונוכל לחזור לעשות את כל הדברים שאנחנו אוהבים".

צילום ג'ודי תורג'מן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a6f17736-9f52-4b88-9bb7-345735edb3b2','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה