המסך שוב נסגר: "סיימתי חזרה ופתאום מודיעים לנו ההצגה בוטלה!"

$(function(){setImageBanner('80a5bf0b-248f-4b97-8fce-024d2c813904','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

פחות משבוע לאחר שחזרו לעבודה בתיאטרון במגבלות הקורונה כמובן, היום הוחלט שוב לסגור ולשלוח אלפי עובדים הביתה! שמענו מאורן כהן שחקן תיאטרון באר שבע על התחושות הקשות

ימי הקורונה מאלצים אותנו לחיות במציאות שמשתנה במהירות מרגע לרגע, כמה מהר המציאות משתנה? בראיון הזה קבענו לשוחח על החזרה לבמה בצל הקורונה - בכפוף להנחיות, התחושה של ההצגות הראשונות מול קהל וברגע הוא השתנה לשיח על סגירת התיאטרון!

כזכור, בסוף החודש שעבר הוסכם על חזרת התיאטרון במסגרת מגבלות הקורונה ובזאת מדידת חום בכניסה, הגבלת כמות הקהל וכן שמירה על מרווחים בין צופה לצופה. את כל זה ראינו מתקיים מיד עם החזרה לבמה, בהצגה הראשונה בתיאטרון באר שבע, ההצגה "לא משלנו" שם הקהל נצפה יושב במרחקים המבוקשים, עם מסכות על הפנים, בסדר מופתי וללא כל בעיה. בסיום ההצגה היו מי שהעלו את החוויה הישנה-חדשה לרשתות וסיפרו כמה נהנו למרות המגבלות וכיצד נשמר הסדר לאורך כל ההצגה.

אך היום בשעות הצהריים החליטה הממשלה שלאחר שבוע של פעילות, בה לא נרשם אף נדבק בתיאטרון, יאלצו השחקנים לחדול מעבודתם והתיאטראות יסגרו עד להודעה חדשה. בעקבות ההחלטה שוחחנו עם שחקן תיאטרון באר שבע אורן כהן שסיפור ל'באר שבע נט': "הייתה בחזרה המתנתי להסעה שתיקח אותנו להצגה שהייתה אמורה להתקיים הערב ופתאום מודיעים לנו אין הסעה ההצגה בוטלה חוזרים הביתה".

אורן כהן צילום: אילן הבשור

מה הרגשת ברגע שהודיעו לכם ששוב סוגרים? "התחושות קשות, ברגע הראשון זה כעס, תסכול, עצבות, חששות, זה בעיקר תחושה שמה שקורה לא הוגן, הכינו במיוחד מתווה חזרה מסודר, כולם עמדו בכל הכללים, הקהל יושב במרחק גם מהבמה וגם אחד מהשני, עד עכשיו לא היה מקרה של הדבקה בתיאטרון,  אז מה העניין אני באמת לא מבין את ההחלטה הזאת אחרי ארבעה חודשים שלא עבדנו עד שכבר חזרנו והכל הלך לפי הכללים שוב לשלוח אותנו הביתה, שוב לא להתפרנס? זה לא הגיוני!".

עוד הוסיף אורן לספר כי "זה ממש מקיצון לקיצון יושבים שחקנים בבית בייאוש מוחלט, מודיעים להם שחוזרים יש התרגשות מטורפת, לחזור לבמה, לראות את הקהל מגיע נהנה כל כך ובאמת עשו הכל בתיאטרון כדי שכל מי שמגיע ירגיש הכי בטוח שאפשר ופתאום שוב סוגרים".

"אני מרגיש שהקרקע מבעבעת, מישהו חייב רגע לעשות סדר ולתת באמת מענה, טיפול הגיוני למצב, כי אנשים פשוט יאבדו את זה, אנשים כבר עכשיו במצב של ייאוש" אומר אורן ומוסיף: "אני חושבת שאם זו ההחלטה שהתקבלה מיד איתה צריכה להתקבל החלטה מה קורה עם השכר של אותם אנשים, תתנו כסף שנוכל להתקיים בכבוד. אם זה מה שהחלטתם קחו אחריות, אי אפשר להמשיך עם הניתוק הזה. אני חושש מהמעשים שאנשים יכולים לעשות ברגע שהם יהיו במצב של יאוש, בו אין להם מה להפסיד ויעברו למוד הישרדותי, זה מצב מסוכן מאוד שחייב לתת לו פתרון כבר עכשיו לפני שמשהו רע מאוד יקרה!".  

שמוליק יפרח צילום: אייל לנדסמן

מוקדם יותר מסר מנכ"ל תיאטרון באר שבע שמוליק יפרח: ״מדובר בטרגדיה. טרגדיה לתיאטרון, לשחקנים, לעיר באר שבע ולעולם התרבות הישראלי. כל כך שמחנו לחזור לעבודה, התנהלנו באחריות מרבית, יצרנו מקום בטוח עבור הקהל ששיווע לצרוך תרבות. להסגר בפעם השנייה זה אסון. אנחנו דורשים מהמדינה לתת הפעם אופק ברור של בטחון כלכלי, אנחנו לא יכולים לחיות בתוך חוסר הודאות הנוראי הזה״. 

צפו בתיעוד כך הסתיימה רק בשבוע שעבר ההצגה "לא משלנו" בתיאטרון באר שבע, בשמחה והתרגשות גדולה של השחקנים והקהל: 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('dbc4359d-5ddd-49ca-9968-42b556d90b4a','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה