הכל דבש: תכירו את שלושת הדובים שכבשו את באר שבע



ראיון ראשון עם חברי ההרכב המוזיקלי המבטיח "שלושת הדובים, שחברים בה ארבעה יוצרים ונגנים שהכירו בבאר שבע והתאהבו בעיר, כשכל אחד מגיע מעיר אחרת ועם מכהנ משותף של תשוקה וחלום אחד: שתאהבו את השירים שלהם ותבואו לשמוע אותם בהופעה הראשונה שלהם בתמוז. מי מהם זה זהבה? מיד התשובה. בינתיים תכינו את הכפיים, יהיה דבש.

צילום: עופרי מקדסי

דובים גם יודעים לשיר: זמן להכיר את ההרכב המוזיקלי עם השם המבטיח "שלושת הדובים" - להקת צעירה שהוקמה על ידי אדיר כהנא, סטודנט צעיר שניסה את מזלו בתל אביב, נכווה ממנה, הדרים לבאר שבע ומצא פה את שאר חברי הלהקה כפי שהיא כיום, עד שהפכו לשלושת הדובים ששרים בעיקר על אהבה ורומנטיקה, עם מופע שמח שתכף עולה. החבר'ה, או הדובים בשבילכם, שבחרו לגור בבאר שבע ולעזוב ערים כמו חיפה וירושלים - התאהבו בבאר שבע ומרגישים יותר פורחים ומצליחים בבירת הנגב, שבה הם כותבים את החומרים המקוריים שלהם, את היצירות ומרגישים פטריוטים אמתיים שלא רואים את עצמם עוזבים את העיר מרוב אהבה. זו הסיבה שהם יוצאים בקרוב במופע ראשון שיתקיים ב'תמוז - בית ליצירה מוזיקלית', שהושק לא מזמן, שם הם מקבלים תמיכה ומעטפת ליצירות שלהם כמו הקלטות, חזרות ועוד אופציות לעתיד טוב יותר. תביאו דבש.

בואו ונכיר אותם: אדיר כהנא (29), במקור מחיפה שעבר להתגורר בבאר שבע,  שר וכותב שירים מגיל אפס, לדבריו, מופיע באופן עצמאי עם חומרים מקוריים מאז תקופת הצבא "הוצאתי שני אלבומי סולו וסולן בנוסף בלהקת מחווה לזמר והיוצר מאיר בנאי ז"ל." עדכן.

רועי פריד (28), גיטריסט, במקור מרעננה ומתגורר גם בבאר שבע, מנגן בגיטרה, בס ובתופים מגיל צעיר ובמקביל סטודנט להנדסת חומרים. הוא ניגן בכמה הרכבים שונים לפני שהקים ביחד עם כהנא את שלושת הדובים.

גל ויסל (27) הוא הבסיסט, במקור משתולים, מתגורר בבאר שבע, בסיסט. מנגן בבס הרבה שנים, (היה בגדר תחביב בלבד) עד שהצטרף לשלושת הדובים. 

בעז בן עמי (27), במקור מירושלים, מתגורר בבאר שבע,  מתופף מגיל תיכון, היה חבר בלהקת 'מטאל' בשנות נערותו, בנוסף משמש כמורה ללימוד תופים סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון ומשדר בתכנית רדיו "שומעים תופים" ברדיו בן גוריון.

צילום: רותם שטל

 מתי נפגשתם לראשונה?

"נפגשנו לראשונה בקיץ 2020, כהנא ופריד הכירו דרך חבר משותף ויחד הקימו צמד והחלו להופיע לסטודנטים בבאר שבע. בתחילת שנת הלימודים האקדמאית הכרנו את גל ואת בעז דרך חברות משותפת, ויחד חברנו כולם ללהקה. סגנון המוסיקה שלנו הוא רוק דרומי ישראלי מקורי."

מה פשר השם שלושת הדובים?

כהנא: "תמיד רציתי להקים להקה שיקראו לה "שלושת הדובים", עוד מגיל שמונה, לכן אין באמת סיבה רציונלית, זה חלום ילדות טיפשי ותו לא. יש הטוענים שאחד מאיתנו הוא זהבה ואז זה מסתדר, עד היום לא ברור מי מאיתנו זהבה ומי הם השלושה דובים".

מיד אחרי הצבא, אדיר כהנא עבר לעיר הגדולה תל אביב להגשים את חלומו להיות זמר יוצר. בהתחלה החל לעבוד עם מפיקים, נגנים, נכנס לפרויקטים, הופיע כמעט בכל פינה נידחת ובכל בר ימים כלילות, עד שהרגיש שנכווה ממנה מספיק. "לא הצלחתי להניע את זה כמו שרציתי" משתף בלב שלם "הייתי מופיע הופעות שלמות מול סאונדמן וברמן בלבד. זה היה קשה. הרגשתי שאין סביבי אנשים שרוצים להקשיב לי. בסגר הראשון הרגשתי שאני חייב לצאת מהעיר הזו ולהגיע למקום אחר, הבחירה הייתה באר שבע. לא תיארתי לעצמי שפה אמצא את שחיפשתי כל השנים האלו – חברי אמת למוסיקה וקהל ביתי וחם שאוהב אותנו ואת המוסיקה שלנו".

איך אתם רואים את החיים המוזיקליים משתווים בתחום המוזיקה לעומת החיים שלכם בירושלים וחיפה?

"בבאר שבע יש יותר קהילתיות. יש לך מקום, אין סביבך עוד אלף כמוך, יש עוד כמה בודדים, זה כבר הופך את התמונה ושם עליך זרקור יותר חזק. העשייה פה היא מקומית ואותנטית ויש תחושה שמתרחש פה משהו מדהים שרק מי שנמצא כאן יודע מזה, וזה מדהים וממלא אותנו בהמון השראה".

מה גרם לכם להתאהב בבאר שבע ומה לדעתם צריך להשתנות מבחינה מוזיקלית?

"ההתאהבות היא ללא ספק בקהילתיות ובתחושת הריחוק קצת שיש כאן מהמרכז, תחושה של מי שכאן כאן ואנחנו ביחד. לדעתי חסר פה קצת התמזגות עם באר שבע ה-לא סטודנטיאלית שלדעתי יכולה מאוד לחבר בין כל השכבות ובמיוחד בהיבט המוזיקלי."

 צילום: יח"צ

הדובים וזהבה אחת לא נודעת, כותבים את החומרים שלהם בנושאי אהבה, רומנטיקה ובקשר דק למקום שבו הכירו – השכונות ליד האוניברסיטה בבאר שבע. "יש לנו שירים שעוסקים במקומיות, ובשכונתיות היפה שנרקמת בין החברים" שיתף כהנא "יש לנו שיר שיצא שנקרא "שכונה ד" ועוד שיר שנקרא "לכבוד הדרום. יש לנו כבר שלושה סינגלים בחוץ שמחכים שתבואו לתת להם אוזן, ואלבום ראשון במהלך השנה הקרובה."

ההופעה שלכם תתקיים בתמוז  - איך נרקמה האפשרות להופיע שם ומה אתם הולכים לשיר ולתת בהופעה

"הגענו ל"תמוז – בית ליצירה מוזיקלית" דרך המפיק שלנו שהכיר את דניאל. לאחר שיחה עם דניאל קידמנו את הנושא ויצאנו לדרך. זה מדהים לראות איך הצוות המקצועי בתמוז דואג לכל הדבר הנפלא הזה שנקרא "יצירה מוזיקלית" ונותן במה לאמנים מקומיים צעירים. זה מאוד מוערך ולא מובן מאליו.  בהופעה אתם תראו רוק ישראלי משובח עם חומרים מקוריים שלנו לצד מספר קאברים מפתיעים".

ספרו על המופע שיתקיים ב30.11

"בתמוז מצאנו אוזן קשבת וצוות נהדר, תומך ועוטף שהולך איתנו ביחד, יד ביד, לאורך כל הדרך, החל מההפקה, החזרות ועד יחסי הציבור והפרסום. זה כיף גדול לעבוד ככה.  במופע הגדול והחגיגי שיתקיים ב-30.11.22, יום רביעי, ונשמח מאוד אם תרכשו כרטיסים במחיר סמלי דרך האתר של תמוז ותבואו לראות אותנו ולתמוך ביצירה המקומית המדהימה שמתרחשת פה בעיר. חשוב לציין שכל ההכנסות מרכישת הכרטיסים למופע הולכים אלינו האמנים על מנת שנמשיך לפעול וליצור מוזיקה וזה מה שמייחד את תמוז".

באדיבות בנג'ו תקשורת

ושאלת השאלות, יש לכם בנו זוג?

"כולנו בקשר רומנטי מלבד בעז המתופף שלנו שפנוי כרגע לאהבה חדשה, אז בנות קדימה להסתער".

לינק להופעה של שלושת הדובים:
https://www.tammuz-music.com/copy-of-%D7%92-%D7%95%D7%9E%D7%91%D7%A8-221122

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה