"האוויר עומד" בבכורה אצלכם בבית

$(function(){setImageBanner('22ca71c1-9307-4de7-82cd-10ef4fae39ce','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

להקת המחול קמע תעלה היום (12.10) בבכורה את המופע "האוויר עומד". המופע יעלה לצפייה אונליין חופשית לכולם באתר האינטרנט וערוץ היוטיוב של הלהקה

כשהכל קפא בשל המשבר, הוזמנו רקדני הלהקה על ידי המנהל האמנותי תמיר גינץ ליצור עבודות אישיות כביטוי לתחושותיהם בתקופה. הרקדנים עבדו על חומרים תנועתיים שונים אולם התבקשו להישאר בקו תנועתי התואם בטווח רחב את סגנון הלהקה. תהליך היצירה ארך כחודשיים ותוצריו הם 8 עבודות קצרות ומגוונות למוזיקה מקורית. הקטעים נאגדו למופע "האוויר עומד", פרויקט אליו חבר המוזיקאי נדב אזולאי, כשהמוזיקה של אזולאי משמשת כחוט המקשר לכל היצירות.  

הפקת המופע כיצירה דיגיטלית הופקדה בידיו של אמן הווידאו גיל נמט, לו ניתן חופש אמנותי בצילום, בימוי ועריכת הדיגיטל על מנת ליצור חווית צפייה שאינה מתעדת את מחול הבמה, אלה משחקת בו כדי ליצור חוויה חדשנית, צעירה ועכשווית. המופע הדיגיטלי יוצר למעשה סימביוזה בין המחול לווידאו ולמוזיקה.  

מהותו של המופע והיצירות שבו היא צפייה אונליין, ולכן נדרשים כלים שונים מאלו שנדרשים במופע במה, גם הכוריאוגרפיה בהתאם נבנתה היקפית ולא לבמת אולם.  

"לשבת בבית ולצפות במופע אונליין לעולם לא יהווה חלופה לאמנויות הבמה, במיוחד במחול", מסביר תמיר גינץ, המנהל האמנותי של הלהקה,  "הזיעה והנשימה- האנרגיה מהקהל לבמה ולהפך, החוויה הספונטנית החד פעמית, הם המהות של היצירה ושל העשייה הבימתית. לכן חשבתי שנכון ללכת למקום שבו הדיגיטל אינו מתעד מופע אלה יש לו אמירה משלו. הצלם הוא כשווה ערך לכוריאוגרף במופע המיוחד הזה, הוא בוחר מה להראות ואיך. הבקיאות של גיל נמט כאמן ווידאו ביצירת וויז'ואל העדכני ביותר בעולם, מביא את המופע הזה למקום עם ערך אמנותי מוסף, יש פה גירויים חדשים, ז'אנר בפני עצמו". 

"בתקופה כל כך קשה לרקדנים רציתי לתת להם תקווה באמצעות ביטוי אישי, אתגר וחופש אמנותי", מוסיף  גינץ, "לכן הקטעים השזורים במופע אינם בעלי נרטיב תנועתי או דרמטי אחיד".  

עידן אבישר, מנכל להקת המחול קמע: "בתקופה מאתגרת זו כשהעולם כולו מתמודד עם מגפת הקורונה, אנחנו בלהקת המחול קמע ממשיכים לחשוב על דרכים חדשות לפגוש את הקהל, אם לא פנים אל פנים אז באמצעות יצירה דיגיטלית שנולדה מתוך שיתוף פעולה פורה של המנהל האמנותי של הלהקה והכוריאוגרף תמיר גינץ ואמן הוידאו גיל נמט. נמשיך וניצור גם בימים אלו." 

המופע צולם בחודש ספטמבר 2020 באולם הממתין לקהל של המשכן לאמנויות הבמה באר שבע בו האוויר עומד מלכת.  

המופע יעלה היום שני ה -12/10 באתר האינטרנט של הלהקה ובערוץ היוטיוב שלה ויהיה זמין החל מתאריך זה לצפייה חינם:

www.kameadance.com 

\ https://www.youtube.com/user/kameadance 

קרדיט לימור פרומרמן האוויר עומד קמע

להקת המחול קמע – "האוויר עומד":  

רקדני הלהקה היוצרים (לפי סדר היצירות)  : ולדיק פנסיוק, תום דויד, יובל קורן, שגיא בללי,  

יאניס דונאו, ראיין דיאלו, דויד ואן דר וין ולארה ויליגס.  

רקדנים:  

איילת אלפו , שגיא בללי,  תום דויד, ג'אניס דונואו, ריאן דיאלו, דויד ואן דר וין, לארה וליגס,  

שירה מולטו, ולדיסלב  פנסיוק, ז'וז'נה פרצר, יובל קורן, אריק קייטרר-קייב, ליאור שיינר.  

מתלמדות:  

דני אוחנה , דינה גיבר, זואי נגר-בייליס, איריס פלד, נעמה שילוח. 

מוזיקה מקורית : נדב אזולאי 

בימוי צילומים, עריכה ווידאו: גיל נמט.  

תאורה: "אורות" – שי יהודאי.  

מנהל אמנותי: תמיר גינץ  

מנכ"ל: עידן אבישר.  

"האוויר עומד" מתוכנן להעלות גם כמופע זירה אינטימי בהופעות חיות לכשיתקבל היתר למופעים קטנים.   

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1245c088-1a4f-47ff-a9f2-b2357994c4c6','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה