גם אביב גפן לא יעצור אותו

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d738fc92-dd42-4b59-8ee2-6295807fccb9','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('d738fc92-dd42-4b59-8ee2-6295807fccb9','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7]]);})

"לא אתן לאיש להרוס לי את החלום, לפקפק לי ביכולות ולהגיד תמשיך לחלום, השיר הזה הוא לא לכם, השיר הזה הוא לי", זה מה שאומר איתיאל זינו מבאר שבע, שלפני חודשיים הוציא את הסינגל הנפלא שלו – "אור סגול". זינו, שכעת עובד על סינגל נוסף שעתיד לצאת בקרוב, באמת לא מתכוון לאף אחד להרוס לו את החלום. גם לא לשופטים באקס-פקטור

איתיאל זינו. קרדיט - רוברטו בן שושן

איתיאל זינו (26), נולד וגדל בבאר שבע בשכונת נחל עשן, ומתגורר כעת בשכונה א'. כעת הוא עובד בתור יחצ"ן בבראקה, כמנהל ב"מחסני השוק", ולאחרונה אפילו היה לו עסק לאוכל של בעלי חיים. עם זאת, רוב מחשבותיו נמצאות כמובן באהבה הכי גדולה שלו – המוזיקה. "יש לי הרבה דברים לעשות במהלך היום יום, ואיכשהו אני מצליח לדחוק את זה בלילה או בערבים". אה כן, והוא גם לומד הפקה מוזיקלית בתל אביב במכללת bpm.

את הקריירה האומנותית שלו התחיל יחסית מאוחר, כשהצטרף בגיל 17 ללהקת צעירי באר שבע. באותה תקופה, חרשו איתיאל וחבריו ללהקה את הארץ בהופעות, ואפילו הופיעו מספר פעמים לקהילות יהודיות ברחבי העולם. בין לבין, הופיע במספר ברים, וחלם בגדול על פיתוח קריירה מוזיקלית. אבל הצבא הגיע ואיתו גם "סטופ" גדול לעשייה – "שירתתי בחיל חימוש, וזאת הייתה תקופה לא קלה כל כך. במיוחד לאור העובדה שהייתי אמור להיות בלהקה צבאית, אבל בגלל כמה אי הבנות זה לא הסתדר. אז העברתי את השירות בפיקוד דרום, והמוזיקה איפשהו קיבלה סטופ. בזמן הזה עוד העליתי קצת סרטונים לרשת, וניסיתי לתחזק את הקריירה, אבל הצבא עוצר אותך מאד מבחינה אומנותית". אז איתיאל השתחרר, אבל ההפסקה בקריירה התגלגלה גם לתקופת האזרחות – "אחרי הצבא עוד הייתי בין עבודות, אבל גם אז טיפה השארתי בצד את המוזיקה. עד לפני שנתיים למעשה".

מה קרה לפני שנתיים?

"הבנתי על עצמי שאין לי עניין בשאר הדברים האחרים, וזה מה שבוער בי, המוזיקה. שזה מה שבאמת מושך אותי וממלא אותי. אז בניתי אולפן בבית, שהשקעתי עליו כמה עשרות אלפי שקלים והתחלתי להקליט את עצמי". איתיאל מנגן על גיטרה, פסנתר, ולאחרונה אף הרחיב את הטווח האומנותי שלו, כשרכש לעצמו נבל. לפני כחודשיים יצא שירו החדש – "אור סגול". שיר אותו יצר כמובן אצלו באולפן.

איך זה להוציא שיר, ועוד לבד?

"כמו תינוק, בהתחלה זה כואב ואחר כך פורץ החוצה (צוחק). אבל ברצינות תראה, התקופה שלפני השיר הייתה קצת קשוחה, שבדיוק גמרתי בה זוגיות מאד ארוכה. והייתי חייב לכתוב איזשהו שיר, אז הוצאתי את המילים על הדף. ולקח לי המון זמן להוציא אותו החוצה, כמעט שנה למעשה. וכשראיתי שעברתי את המכשול, והתגברתי על הפרידה, ו"טיפסתי מעל הגדר" -  מצאתי את עצמי כותב אותו, מלחין אותו גם יחסית במהירות, ומשחרר אותו לאוויר העולם".

צפו בשיר של איתיאל זינו - "אור סגול":

לאחרונה, הפציע איתיאל לחיי צופי רשת 13, כשהגיע לאודישן בתכנית "אקס פקטור לאירוויזיון".  מבחינת אומנים צעירים רבים מדובר בהזדמנות פז – להופיע בפריים טיים טלוויזיוני. מבחינת איתיאל לעומת זאת, הופעה על הבמה ב''אקס פטור'' לא הייתה בדיוק מה שתכנן, כשלמעשה לקח לו אפילו זמן להשתכנע ולהגיע – "התקשרו אליי מהפקת התוכנית, ואמרו לי שראו סרטונים שלי ביוטיוב, ושהם רוצים שאגיע להיבחן. בהתחלה עוד אמרתי לא. אבל אז התקשרו שוב, ואמרתי לעצמי ''יאללה בוא ננסה''. אבל כבר שהגעתי, הרגשתי שזאת מקפצה גדולה מידי כרגע. וגם שזאת תחרות שבתכלס רוצים בה רק לראות את 'הקישקע שלך' ''.

אבל אם אתה רוצה להיות אומן בעתיד, אתה צריך לקחת בחשבון שאתה תהיה חשוף בפני הציבור.

"כן אבל אני רוצה שזה יקרה דרך השירים שלי, ודרך המילים שכתבתי. לא בדרמה טלוויזיונית, עם פסנתר עצוב ברקע".

בסוף אותו אודישן, ולאחר ששיתף כי הוא עובד ב"מחסני השוק", אמר על כך לאיתיאל - שופט התוכנית, אביב גפן, כי בשביל להצליח במוזיקה, צריך לעסוק בזה כל הזמן, וכי הוא בעברו "עבד במה שרק היה יכול". לאחר מכן, נשמעו טענות כלפי גפן, כי למוזיקאי צעיר בישראל קשה מאד להתפרנס כראוי, והוא לעומת זאת גדל בבית מאד פריווילגי. זינו מצידו, לא לקח קשה מידי את מה שגפן אמר, ולהפך, הוא דבק בדרך שלו – "זאת לא הביקורת הראשונה שאני מקבל, ואני שלם עם כל ביקורת, כי מבחינתי ככה אני נבנה. מה שהוא אמר התאים לו, והוא באמת זמר ענק, אי אפשר להתכחש לזה. אני באיזשהו מקום לא מסכים איתו. כי זה דור אחר היום, ואני עם כל הכבוד, רוצה להתפרנס בכבוד כל עוד אני יכול. אני לא רוצה לשים כובע באמצע הרחוב ולעמוד עם גיטרה".

יש משהו רע בזה?

"לא עניין של רע או טוב. המוזיקה כן בוערת בי, אבל מפה ועד ללכת לישון על ספסלים, אני לא חושב שאני שם. אני אוציא את השירים שלי, ואני לגמרי מאמין שהם טובים בפני עצמם. כמובן שאני אדחוף את עצמי ואפרסם את עצמי. אבל זה דור אחר היום, ואני מאמין שיום אחד המוזיקה שלי תיפול על האוזניים הנכונות".

ומה יהיה בעתיד מבחינתך? יש לך תוכניות?

"קודם כל אני רוצה לסיים את הלימודים והתחיל ליצור, ולהתערבב בתעשייה. אני אפרסם את עצמי ואמשוך את עצמי קדימה, והכל עם מוזיקה טובה. מעבר לכך, בקרוב אני מתכנן להוציא שיר מגירה שכתבתי בגיל 14".

על מה מדבר השיר?

 "השיר עצמו מדבר על אישה שמתחלקת לשתיים".

מה זה אומר?

"לכל אחד יש צד טוב וצד רע, וניסיתי להעביר את זה בשיר בעזרת מטאפורות כמו – "היא מטיילת בין ערים, גבעות ועננים, היא נושמת אוויר פסגות ואבק דרכים". אז אפשר להגיד שזה שיר שבאיזשהו מקום מאד אופטימי, שפשוט מדבר על החיים".

"אני אוציא את השירים שלי, ואני לגמרי מאמין שהם טובים בפני עצמם". קרדיט - אביתר זעפרני

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('619d11a7-433c-49cd-881b-6567be9a8383','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה