$(function(){setImageBanner('83bf4487-ef22-446c-8bda-47e56d219480','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

הם מפזזים על הבמה, משננים טקסטים על גבי טקסטים ועובדים לילות כימים בניסיון להיות השחקנים והשחקניות הטובים ביותר. בנוסף לכך, חלקם יהוו בשנים הבאות חלק בלתי נפרד מעולם התרבות הישראלי. אז עוד לפני כן, חשבנו ששווה להכיר אותם מקרוב

מאי שניידר. קרדיט - אבי קקון

אנחנו כאן בבאר שבע נט אוהבים לעלות על הבמה (תרתי משמע), ולתת חשיפה לעשייה תרבותית כאן בעיר. אז ישבנו, חשבנו והחלטנו על פינה חדשה - גודTalk שמה, במסגרתה נכיר פעם בשבוע סטודנט/סטודנטית מבית הספר למשחק "גודמן - בית ספר למשחק בנגב".

והיום: תכירו את מאי שניידר בת ה-29, מאילת, וכיום מבאר שבע. כעת היא בשנתה השלישית בבית הספר גודמן. לאחרונה שיחקה שניידר את אליזבת ב"שם פרטי", וכעת משחקת ביצירות אישיות, ובהצגת ילדים "נבדלת". במהלך התקופה האחרונה עובדת השחקנית המוכשרת גם בהצגה "חלום ליל קיץ", על תפקיד אותו תמיד חלמה לעשות - טיטאניה מלכת הפיות.

מתי הכרת את עולם המשחק לראשונה?

''את עולם המשחק הכרתי לראשונה בגיל שנתיים. אבא שלי עבד כמלונאי באילת, ולא הפסקתי להתרוצץ בחדרי ההלבשה של הצוותי בידור, לעלות על הבמות במהלך ההופעות עצמן, ולהיות צופה נלהבת בכל הצגה. מאוחר יותר בגיל 9, התחלתי להופיע עם צוותי הבידור, והשתתפתי בתיאטרון הקהילתי של אילת עד גיוסי לצבא''. 

היו לך השראות בתור ילדה?

''ההשראות שלי בתור ילדה היו אנשים שהכרתי מצוותי הבידור, והמשיכו ללמוד משחק, ולאחר מכן החלו לשחק בתיאטרון הרפרטוארי ובמסכי הטלוויזיה.  ראיתי בהם השראה כי הזדהתי עם התחושה בצוות בידור עבורם היא לא רק תקופה של "עבודה כיפית", אלא מקפצה לעולם המשחק, שאיתו החליטו להמשיך בצורה רצינית בעתיד''. 

"מה גם, זה גרם לי להרגיש שאם הם עשו את זה גם אני יכולה. דוגמא לשחקן כזה הוא שלומי טאפירו, (שזה מצחיק כי אין לו מושג מי אני), אבל אני זוכרת שבתור ילדה הייתי עוקבת אחריו בכל מלון שהיה מופיע והייתי מוקסמת מלראות אותו משחק על הבמה. לפני מספר שנים ראיתי אותו מופיע בתיאטרון רפרטוארי, ולא מזמן בסדרת טלויזיה מצליחה, והתרגשתי מלראות את הדבקות בהגשמת החלום ובמימוש המקצוע''. 

מה התפקיד שהכי תרצי לשחק?

''אין תפקיד ספציפי שעולה לי לראש. אני מאוד מתחברת לתפקידים קומיים, כי יש משהו נואש בקומדיה שדווקא הצחוק מבוסס על כאב. וזה מאוד מושך אותי, כי בתפקידים קומיים יש רגש עצום בעיני. כרגע כל תפקיד שנקרה בדרכי הוא ברכה, כי אני שמחה ללמוד על עצמי דרך דמויות שונות, ולאתגר את עצמי בכל מני סגנונות''. 

השחקן/שחקנית שהכי תרצי לשחק לצידם?

''הייתי שמחה לשחק לצד נועה קולר, נטע גרטי ואביגייל הררי. יש משהו בשלושתן ששם את הלב על הבמה ועל המסך, ובכל פעם שאני צופה בהן משחקות אני מרגישה שאני מכירה אותן. הן מרגשות אותי עד דמעות, ומעוררות הזדהות. זה נותן לי המון השראה כי כזאת שחקנית אני רוצה להיות''. 

כרגע כל תפקיד שנקרה בדרכי הוא ברכה

איך נראים הלימודים בגודמן? תארי לנו יום "טיפוסי" בחייך

''הלימודים בגודמן הם סופר אינטנסיביים: המערכת מתחילה בד"כ בשעה 9:00 ונמשכת עד 16:00, ואז נשארים לחזרות עד הלילה. בשנה ג' רוב הימים מושקעים בחזרות להצגות שאנחנו מעלים. אני משתדלת לבלות את רוב היום בגודמן, כי שם אני מרגישה הכי אפקטיבית לעבודה כמו למידת טקסט, חזרה על סצינות, כתיבה וכו'. אני משתדלת כמה פעמים בשבוע לסיים את היום באיזשהו בר בעיר עם חברים, כדי להתאוורר בין כל הטירוף והעומס''. 

מה הכי רחוק שתהיה מוכנה ללכת על הבמה? האם יש גבולות אומנותיים?

''אין איזשהו גבול שאני צופה שיעמוד בדרכי, אבל זה לא חכמה לומר את זה- כשנגיע לגשר נחצה אותו. כרגע אני מאוד סקרנית לדעת כמה רחוק עולם המשחק יקח אותי, ומה זה ידרוש ממני. מה שכן אני מאמינה בלב שלם שעליי בתור שחקנית יש את החובה לשמור על עצמי נפשית ופיזית בכל דבר שאעשה. לפעמים הגבולות הנפשיים הם דקים, וצריך לזכור שיש את החיים, ויש את הבמה, ובריאות הגוף והנפש אלו הדברים החשובים ביותר עבורי לשמור עליהם''. 

אם היו נותנים לך לבחור - תיאטרון/טלוויזיה/קולנוע?

''תיאטרון מאז ומתמיד היה החלום הכי גדול שלי. יש משהו בחיות של הבמה, בקסם שקורה כאן ועכשיו מול הקהל החי, שגורם לי להתרגש עד דמעות כשאני על הבמה. כמובן שאשמח להתנסות בטלויזיה וקולנוע, בעיקר בתפקידים קומיים''.

החלק הכי קשה בלימודי משחק?

''החלק הכי קשה עבורי בלימודי משחק הוא שאני יכולה לתת את כל כולי, להשקיע את כל הזמן והאנרגיות שלי בשביל להיות הכי מקצועית, מרגשת, מעוררת הזדהות, בעלת אמירה, והתוצאה יכולה להיות "לא מספיקה". 

''חוסר ההלימה בין ההשקעה שלי, החריצות, וה"הליכה עד הסוף" לבין התוצאה הלא מספקת מול קהל, והביקורת הלא נעימה שאנשי מקצוע נותנים לאחר שצופים בך, לא פעם שברו את רוחי. אבל אני דואגת לטפח את העמוד שדרה שלי, להבין שלא כולם חייבים לאהוב את התוצאה, ושלעיתים זה עניין של טעם, וכל עוד אני נותנת את כל כולי במקצוע הזה- אני גאה בעצמי. אני דואגת להזכיר להעצמי שההשקעה משתלמת, ואין יותר מספק כשהקסם על הבמה עובד, וכשאני מצליחה לגעת, לרגש ולהצחיק את הקהל שיושב מולי זה שווה הכל''.

מאי שניידר. קרדיט - אבי קקון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2611f40f-d6dc-4ea8-a780-066088fb7b4f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה