"אני רוצה להביא את היופי והמורכבות של באר שבע למסך"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6aaaddea-3217-498e-90c8-d82b7a55607c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('6aaaddea-3217-498e-90c8-d82b7a55607c','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7]]);})

אנה פתחוב גדלה בבאר שבע והפכה ליוצרת ושחקנית, מתוך המצוקות שחוותה בעצמה כבחורה צעירה בימי ההסלמה והמבצעים הצבאיים בדרום נולדה סדרת הרשת 'מרחב מוגן' המספרת על סטודנטים בבירת הנגב וההתמודדות שלהם עם הסכנה ממלחמה. כעת היא ושותפה אייל דיקמן יוצאים בפרויקט מימון המונים כדי שיוכלו להגשים את החלום וקוראים לכם לסייע ולקחת חלק: "יצאנו למסע הזה לספר את סיפורו הייחודי של הדרום, של עיר ילדותי באר שבע, תעזרו לנו להגשים את החלום"

"הרעיון לסדרה הגיע מהחיים שלי, בעופרת יצוקה אני הייתי בלימודים וחוויתי רקטות והפצצות כסטודנטית בספיר ובהמשך כבאר שבעית, הייתי מסתובבת ברחובות כמו בהלם קרב... אז דווקא מהמקום של הפחד אני מוצאת את הקומדיה, אני מעדיפה לצחוק על הדברים ולהסתכל עליהם מזווית שמחה. מכאן נולדה סדרת הרשת 'מרחב מוגן', כדי להראות את הצד הצעיר של באר שבע יחד עם המורכבות של הדרום והמצב הביטחוני".

אנה פתחוב עלתה לארץ עם משפחתה כשהייתה בת חמש והגיעה לבאר שבע, בה חיה וגדלה מאז. היא למדה תקשורת במכללת ספיר ובהמשך גם בגודמן ומספרת שהפכה ליוצרת בזכות העיר, וגם חוותה כמו כולנו את רגעי ההסלמה והמלחמה בדרום. כעת, דווקא בימי הקורונה, היא מנסה להגשים את חלומה ולהוציא לאור סדרת רשת ייחודית בשם 'מרחב מוגן' שמספרת את סיפורו הייחודי של הדרום מנקודת מבטם של הסטודנטים בעיר החווים את מורכבות המלחמה.

אנה פתחוב. צילום: טל בלובר

"הסדרה התחילה להתבשל כשלמדתי בגודמן, היה לנו שיעור והתחלתי לכתוב. שמתי את זה בצד אחרי שסיימתי את הלימודים, אבל תמיד היה לי חלום להרים הפקה רצינית וסדרה שלמה. בקורונה פתאום ההזדמנות הזו חזרה", סיפרה אנה ל'באר שבע נט', "אייל דיקמן חיפש רעיון לפרויקט הגמר שלו בלימודי הקולנוע והתחלנו לעבוד יחד. אני התסריטאית וגם משחקת ואייל הוא הבמאי ועורך התסריט. יצאנו למסע הזה לספר את סיפורו הייחודי של הדרום, של עיר ילדותי באר שבע". את החוויות שלה כסטודנטית צעירה בדרום הפכה אנה לסדרה וכעת הם יוצאים בפרויקט מימון המונים ומגייסים כספים על מנת שיוכלו להוציא את הסדרה אל הפועל.

ספרי על הרעיון מאחורי "מרחב מוגן"

"כמו שאמרתי זה פשוט החיים שלי, כשהיה את מבצע עופרת יצוקה למדתי בספיר, הייתי חוזרת לבאר שבע כמו בהלם קרב, מסתובבת ברחובות ורואה אנשים פה רגועים ולא מרגישים את זה ואני כמו בפוסט טראומה, אחר כך ההסלמה הגיעה גם לבאר שבע. אז דווקא מהמקום הזה שזה מפחיד וטראומתי שם אני מוצאת את הקומדיה. צריך לבחור אם לבכות או לצחוק אז אני מעדיפה לצחוק ולרומם את הנפש, למצוא את הסיטואציות המצחיקות בחיים. ראיתי שאין סדרה שעוסקת באוכלוסיית הסטודנטים וזה משלב שני עולמות שחוויתי. היה לי את החזון להביא את העיר באר שבע ולהראות את הצד הצעיר שלה, את המקומות היפים שלה. הרבה פעמים כשאנשים רואים את באר שבע הם רואים פשע וסמים, אבל לא כך אני גדלתי. אותי עודדו ליצירה, ליזמות ואני רוצה להביא את היופי של העיר למסך דרך עולמם של הסטודנטים, לצד המורכבות של איזור הדרום".

את גם משחקת בסדרה? משלבת בה בוגרי גודמן?

"כן בסדרה אני אשחק את הדמות אנה יחד עם בעלי ניצן רוטשילד, שגם דמותו בשמו. יש הרבה שחקנים שהם בוגרי דוגמן כמוני ורוב הדמויות קרויות בשם שלהם. יש את נופר ודור ברנס, תכלת פז אסייג, גם בוגרת גודמן ועם אותו שם כמו הדמות כמחווה. כתבתי לאנשים שלמדו איתי כי רציתי ליצור הזדמנות לשחקנים שלמדו איתי בבאר שבע. יש גם את לירן מזרחי, בוגר גודמן ומדריך אקשן וקרבות במה, הוא עשה לנו כוריאוגרפיה של 15 אנשים בסצינת מכות המונית מדהימה. אני משחקת את עצמי בסדרה, כותבת על אנשים ובני אדם, לא מתייחסת לסטריאוטיפ כזה או אחר, כל אחד יכול לשחק בכל התפקידים. בתור שחקנית לא הייתי מרוצה מהייצוג שיש לדוברי רוסית, גם התפקידים שאני קיבלתי היו תמיד של קופאית או נערת ליווי... חשוב לי שיהיו תכנים שיציגו את כל האוכלוסייה ופחות סטריאוטיפים".

'מרחב מוגן' מתחילה את הצילומים ממש השבוע ולכן הם זקוקים לכל תמיכה אפשרית מהקהל. מדובר בסדרה של ארבעה פרקים באורך 10-12 כל פרק, הם יוצאים לעשרה ימים צילום ומנסים לגייס כ-55 אלף שקלים לטובת ההפקה וימי הצילום. "הפקת סדרה זה משהו מאוד יקר, זה נסיעות, אוכל, עלות ציוד, ארט... הכל עולה הרבה כסף אבל אנחנו מאמינים שגם אנשים שאין להם גב כלכלי יכולים להרים את פרויקט חלומותיהם. אנחנו עושים פרויקט שאפתני ועם כל הקשיים אנחנו הולכים על זה בכל הכוח", מוסיפה אנה.

יצאת בפרויקט מימון המונים לטובת הצילומים של הסדרה- אתם זקוקים לעזרת הקהל והבאר שבעיים?

"כן אנחנו זקוקים לפוש, הצלחנו לגייס כמעט 18 וחצי אלף. אז הסכום הזה מכסה את ימי הצילום הראשונים ואחרי זה נראה מה נעשה, נקווה שנצליח להשיג עוד מימון. גודמן תמכו כלכלית בפרויקט וזה מרגש, אני מקווה שחברות בדרום ועסקים מקומיים יראו את הכתבה וירצו לתמוך. אנחנו מדברים על סטודנטים שגרים בדרום, ביצירה מקומית, ונשמח לכל תמיכה".

אייל דיקמן הבמאי. צילום: הדר ברל

למה בעצם לעשות סדרת רשת? למה להוציא אותה דווקא עכשיו?

"בעיני סדרת רשת זה סוג של העתיד, כי אתה יכול ליצור משהו וזה יכול להגיע למיליוני אנשים. לדוגמה 'משיח' זו סדרה שהצליחה בהתחלה ברשת... בלי שתהיה תלוי בערוצי תקשורת מסחריים אתה יכול להוציא משהו לבד שיגיע להרבה אנשים. זה התקווה שלי, להגיע לכל העולם, גם אנשים בחו"ל שיראו את הסיטואציה הייחודית שיש בישראל ובדרום. להציג את הסטודנטים והצעירים עם המורכבות של המצב הביטחוני, זו סדרה שיש בה אמירה. בזמן הקורונה והתקופה שעברה עזרה בהתפתחות של הכתיבה של הסדרה וגם זה מתאים למצב שחווינו כולנו גם בשנה הזו. כולם בעולם מבינים את המצב החירומי הזה, שנגזל ממך היסוד הבסיסי של להיות בן אדם חופשי. זה מתקשר למבצעים הצבאיים כשאין לך חופש לצאת החוצה ופחד שיקרה לך משהו, כמו גם עכשיו בקורונה. אבל בסוף אתה עדיין יוצא החוצה וממשיך לחיות, החיים לא נפסקים. אז גם מהמקום הזה אפשר למצוא חיבור חזק לסדר וליצור הזדהות של הקהל".

מה היית רוצה להגיד לקוראים הבאר שבעיים?

"קודם כל שמרגש אותי ההתגייסות של האנשים, זה לא מובן מאליו, יש רוח מיוחדת בבאר שבע שאנשים מפרגנים ורוצים שתצליח ותייצג את העיר. אני פטריוטית ואוהבת את באר שבע וחשוב לי שהיא תקבל ייצוג חיובי. יש פה מלחמה שאני מנהלת, לא קל להגשים את החזון הזה לבד, זה קשה. אבל חשוב לי לייצג את באר שבע בדרך הכי טובה, זו סדרה מצחיקה עם חזון גדול, עם אמירה וייצוג של המורכבות באזור. כשיש צליל אזעקה אני עדיין קופצת, זה טבוע בך ולא נעלם. חשוב לי להביא את זה למסך גם מזווית הקומדיה ונשמח לעוד תמיכה כדי להצליח להגשים את החלום ולהציג לעולם את 'מרחב מוגן'".

לסיוע בפרויקט מימון ההמונים של "מרחב מוגן" לחצו כאן

צילום: טל בלובר

אנה פתחוב וניצן רוטשילד. צילום טל בלובר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('8b47d3c8-5371-41e4-8925-1a9613bff0ab','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה