אין דרך אחרת לומר זאת - פשוט שכחו אותנו!

$(function(){setImageBanner('ac6179c6-450e-441a-be75-9bec123542e5','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

הם היו הראשונים לסגור והם יהיו האחרונים לחזור, עולם התרבות אומנם מתחיל לשוב לפעילות בצעדים קטנים וזהירים, אך ישנם מוזיאונים שנאלצים להישאר סגורים בשל המגבלות הקיימות ונדמה שגם כאשר כמעט כולם רואים קצת את האופק, אותם שכחו אי שם מאחור

משבר הקורונה תפס את העולם כולו בחוסר מוכנות, משבר בסדר גודל שלא נראה ושאין לדעת מתי וכיצד יסתיים. מי שהיו הראשונים לחדול מפעילות הם מוסדות התרבות ובהם גם המוזיאונים. 

היום, לאחר כארבעה חודשים של הפסקת פעילות יש מי שקיבלו אישור לשוב ולפתוח, אך עדיין יש מי שלא מורשים לשוב לפעילות, שנשארו אי שם מאחור ומרגישים ששכחו אותם. הם לא רואים את האופק ולא יודעים מתי ישובו לעבוד אם בכלל. 

אנחנו מדברים על כמאה עובדים של פארק קרסו למדע ביניהם מדריכים שרובם סטודנטים למקצועות מדעיים וטכנולוגיים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ומכללת סמי שמעון, מורים המלמדים במסגרת המרכז המדעי טכנולוגי הפועל במוזיאון בשת"פ עם משרד החינוך, עובדי ניקיון, גינון, אחזקה ועוד. המוזיאון מהווה בית גם עבור מאות בני נוער החברים בארגון הנוער "מנהיגות מדעית". 

פארק קרסו למדע

בפוסט מלא כאב ויאוש מהמצב המורכב, נכתב: "עובדי המוזיאון יושבים בביתם מזה מספר חודשים. למה? כי פשוט שכחו אותם!!!

פארק קרסו למדע סגר את שעריו ב-14 במרץ בהנחיית ממשלת ישראל והרוב המוחלט של עובדיו הוצא לחופשה ללא תשלום. ברור לכולנו, כי הסגירה הייתה כורח המציאות, אבל מאז, המשק מנסה לחזור לשגרה.

משרד הבריאות ומשרד התרבות הודיעו על פתיחתם של מוזיאונים בהתניה "קטנה", שקבעה, כי הפתיחה הנה "למעט מתקנים או מוצגים שניתן לגעת בהם והם מיועדים לילדים".

בהחלט חייבים להיות זהירים! הדאגה לילדינו ולקהל המבקרים מובנת והכרחית אולם חייבים להיות גם הגיוניים. מדוע פארק קרסו למדע אינו יכול לפעול כאשר ניתן האישור לפתיחתן של אטרקציות תיירותיות, כאשר מערכת החינוך חזרה לפעילות, רכבת ישראל חזרה לפעול, התחבורה הציבורית פועלת, וכמובן קניונים, אולמות אירועים, מסעדות, בתי קפה ועוד.

למדנו לעומק את הנעשה בעולם המערבי, בו נפתחו לקהל הרחב מוזיאונים ובהם גם מוזיאוני המדע ללא החרגות. תרגמנו את החומרים הרשמיים שיצאו במדינות אירופה, למדנו מהנעשה במוזיאונים שנפתחו בארה"ב והצענו למשרד הבריאות מתווה לפיו ננהג. המתווה שהצענו מאפשר קיום פעילות לקהל באופן המותאם והנדרש לשמירה על כללי הזהירות, הכוללים חיטוי מוצגים, שמירה על מרחקים, חבישת מסכות ועוד.

לצערנו, לא קיבלנו שום מענה למתווה שהוצע וכרגע, שלושה חודשים וחצי לאחר סגירת המוזיאון, פתיחתו אינה נראית באופק".

אין דרך אחרת לומר זאת - פשוט שכחו אותנו!

"החריגו אותנו מסיבה לא לגמרי ברורה – ועכשיו אין מי שיתקן.

חייבים להבין את המחיר: ציבור רחב יושב בבית, לא משתכר, מתקשה לחזור לחיים ומרגיש מתוסכל וזנוח. ועוד לא דיברנו על הקהל הנאמן שלנו, שמציף אותנו בטלפונים ולא מבין למה אי אפשר לשוב ולבקר בתערוכות הרבות הקיימות במוזיאון – תערוכת הדינוזאורים שכל ילד מחכה לפגוש, מתחם ילדים רחב וססגוני, תערוכת גרעין יחידה מסוגה במדינת ישראל ועוד ועוד. הם בדיוק כמונו לא מצליחים להבין את ההיגיון.

אז אנא – אל תשכחו אותנו. תנו לנו לחזור לפעול. נעשה את זה בזהירות ובאחריות – כפי שאנו נוהגים תמיד".

משריינים מקום ליום שהפארק יפתח 

ובנתיים עד שיתקבלו החלטות אחרות ועד שנוכל להגיע ולהנות עם כל המשפחה, בפארק קרסו החליטו להעניק הטבה שתסייע להם לשוב לפעילות ברגע שהדבר יאושר ותעניק לכם חוויה מהנה ושווה לכל כיס. 

עד סוף יולי, ניתן יהיה לרכוש כרטיס כניסה ב15 ₪ בלבד במקום 59 ש"ח ולממשו עד לחצי שנה ממועד הרכישה

המחיר אינו מוגבל למספר כרטיסים. (ניתן למימוש עם פתיחת המוזיאון) לפרטים פארק קרסו למדע, העצמאות 79 באר שבע 08-625-2600 https://www.sci-park.co.il/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1228d123-8ff6-438e-ac16-64ca536313a7','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה