6 אנשים עם חשש לחשיפה לקורונה הגיעו לסורוקה



לאור הדיווחים אודות שהות תיירים החולים בקורונה בבאר שבע, החל משעות הצהריים הגיעו לבית החולים סורוקה 6 תושבים עם חשש לחשיפה לנגיף כולם נבדקו ושוחררו לבידוד ביתי

צילום: shutterstock אילוסטרציה

דוברות סורוקה בתיאום דוברות משרד הבריאות מודיעים "בשעה האחרונה קיימה הנהלת המרכז הרפואי סורוקה יחד עם מנהלי המלר״דים ומומחים למחלות זיהומיות, דיון הערכת מצב, בעקבות המידע על קבוצת התיירים מדרום קוריאה. ביה״ח ערוך לתת מענה בהתאם. אנו עוקבים אחר הנושא מקרוב ונמצאים בקשר שוטף עם משרד הבריאות והאגף לשעת חירום ומעדכנים את ההנחיות בצורה רציפה". 

"משעות אחה״צ פנו לביה״ח 6 אנשים עם חשד לחשיפה לנגיף הקורונה החדש. מתוכם נערה בת 15, ושני המורים שהיו עם קבוצת התלמידים. על פי ההנחיות, נלקחו דגימות לבדיקת הנגיף והם שוחררו לבידוד ביתי, בהתאם למדיניות והנחיות משרד הבריאות".

ד״ר ליאור נשר, מומחה במחלות זיהומיות בסורוקה: ״יש לזכור כי מרבית התחלואה מנגיף הקורונה היא תחלואה קלה ואחוזי התמותה נמוכים. יחד עם זאת, יש להיות עירניים לסימנים, בהתאם להנחיות שמפרסם משרד הבריאות. כמו כן על פי ההגדרות המקצועיות, חשיפה אפשרית היא בטווח של פחות משני מטר למשך 15 דקות לפחות". 

ומוסיף: ״מטופלים המגיעים לסורוקה בחשד לקורונה, מבוגרים וילדים, מתבקשים להגיע לכניסת המלר״ד הכללי, להתקשר למספר הטלפון המופיע בשילוט שבכניסה ולהיכנס לשטח המיון לאחר תיאום, בליווי צוות המיון שייצא לקבלם״. 

אנו שבים ומזכירים:

אלו הנחיות משרד הבריאות בכל הנוגע לחשד להידבקות בקורונה:

1. שהה במגע הדוק עם חולה מאומת.  

2. שהה באחד מהיעדים שצויינו ובתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת או מהחזרה מאחד מהיעדים האמורים, הופיעו אצלו: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר. על מי שעונה לקריטריונים אלה יש לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד, להימנע ממגע עם הסובבים, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד.

באחד מהמקרים הנ"ל מבהירים במשרד הבריאות כי יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה ששהה ביעדים אלו. גם במצב רפואי אחר, הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת מטופל ששהה ביעדים אלו. בכל מקרה יש לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה