שומרים על החוסן גם בימי הקורונה



מרכזי הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיכים לחזק את החוסן הקהילתי בפריפריה גם בחירום וגם בצל התפשטות נגיף קורונה מרכז הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל מצפה רמון פועל מסביב לשעון למען הקהילה

מרכזי הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיכים לחזק את החוסן הקהילתי ובימים אלו יצאו ביוזמה מקסימה, קרקס נייד אותו מפעילים סטודנטים לקרקס, בהובלת מערך החירום. בנוסף, יזמו הקמת מוקד קהילתי בניהולו של סגן מנהלת מרכז הצעירים מצפה רמון אסף אקסלרוד, תוך דאגה לקשישים וקיום שיחות טלפוניות עימם באמצעות חברי פרויקט "צאלה" (צעירים אקטיביסטים למען הקהילה) וכן דאגה לצרכיהם הבסיסיים כגון משלוחי סלי מזון. 

אקסלרוד סיפר כי "הרעיון הוא לרכז את כל בקשות הציבור במקום אחד במטרה להגיע לכל הקשישים, הנכים והאנשים עם מוגבלויות" ציין אסף "העורף שלנו הוא כל מערך המתנדבים ואנחנו שואפים לצמצם פניות, כי לכל פניה אנו מצמידים מאותו רגע ואילך מתנדב מתוך עשרות המתנדבים שיש לנו וכך שומרים על המורל הלאומי".

עוד בין הפעילויות הבולטות שקיים מערך המתנדבים ברחבי הארץ: סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים, ייעוץ לנשים לאחר לידה, קו חם להורים, דו קיום של ערבות הדדית, דאגה גם לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים בדימונה, קשר רציף עם נוער בסיכון וציון ימי הולדת לקשישים בירוחם, שיחות טלפון אישיות ודאגה לכל קשיש בשדרות וכאמור, הקמת מוקד מרכזי לקהילה במצפה רמון. 

צילום פרטי

מנהלת מרכז הצעירים במצפה רמון, בת מאיוסט, שהפכה בעקבות משבר הקורונה לעוזרת ראש המועצה המקומית והצוות שלה מנהל את המוקד הקהילתי, אמרה: "השגרה מתחדדת בחירום ואנו מרגישים עכשיו עד כמה מצפה רמון חזקה ואיתנה בחוסנה הקהילתי ובקשר הבין אישי והערבות ההדדית, שהיא למעשה הדנ"א היישובי. הפלטפורמות שבנינו בשגרה באות לידי ביטוי כשבתוך יממה הצלחנו לעבור משגרה לחירום ברמה הקהילתית וזה לא ברור מאליו".

אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מסר: "אני גאה בצעירים הנפלאים שיוצאים מגדרם בשעת חירום לעזור לקשישים ומגדירים מחדש מהי ערבות הדדית. המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל רואה בצעירים את הגורם המניע ליצירת קהילה חזקה בעלת חוסן חברתי, המוביל לחוסן לאומי. הצעירים הם מנוע הצמיחה שמייצר קהילה חזקה ומנהיגות מקומית בשגרה ובמיוחד בחירום. המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל רואה בצעירים את הגורם המניע ליצירת קהילה חזקה בעלת חוסן חברתי, המוביל לחוסן לאומי. בתקופה זו מרכזי הצעירים ממשיכים לעבוד במתכונת חירום באמצעות ניהול משאבי קהילה בעת חירום לצד פעילויות פנאי והתנדבות בקהילה למען האוכלוסייה המבוגרת וסיוע בהסברה. כמו כן, ניהול תכנים מקוונים למען הורים צעירים, הופעות, סדנאות, קורסים והרצאות כדי שלא יהיה צורך לצאת מהבית".

משעל הוסיף :"מכיוון שחיזוק החברה הצעירה בפריפריה הוא יעד, המשרד הקים למעלה מ - 60 מרכזי צעירים שבחירום מהווים כוח עזר משמעותי בקהילה".

נציין כי מרכזי הצעירים הפרוסים ברשויות המקומיות בנגב בגליל ובפריפריה החברתית מהווים בשגרה, עוגן מרכזי בחיי הצעירים והמשפחות הצעירות ומעניקים שירותים רבים ללא עלות כגון אירועי תרבות מגוונים, הרצאה נודדת, הכוונה תעסוקתית, קורסי העשרה, קורסי הכנה ללידה ופעילויות נוספות בתחום חיי הקהילה והפנאי. רק בשנה האחרונה למעלה מ-400 אלף צעירים לקחו חלק בפעילויות מרכזי הצעירים הפרוסים ברחבי הארץ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה