רגע לפני אישור הממשלה: אלו המקומות שצפויים לשוב לפעול החל ממחר



לפני זמן קצר הודיע ראש הממשלה על הקלות בהגבלות שהיו עד כה, כאשר כל זאת נעשה תוך בקשה לזהירות גבוהה, שכן אם תהיה התפרצות ועלייה משמעותית בנדבקים נשוב לבידוד ממנו יהיה קשה מאוד לצאת בטווח הקרוב

אחרי למעלה מחודש של הגבלות מתחילים לראות את היציאה, כפי שדיווחנו לכם 'בבאר שבע נט' החל ממחר תצא לפועל תכנית חזרה זהירה ומדורגת למשק.

הערב ראש הממשלה הודיע כי החל ממחר יחלו הקלות בסגר ובזאת נכלל: פתיחת חלק מהחנויות החיוניות, חזרת רוב העובדים לתעשייה, טיפול משותף ב-3 ילדים (מה שנועד לסייע למי שישובו לעבודה), חינוך מיוחד עד 3 ילדים בקבוצה, תפילה עד 10 אנשים במרחב פתוח וכן פעילות ספורטיבית בזוגות קבועים. כל זאת בתאי שלא תהיה התדרדרות, אם תהיה כזו נאלץ לחזור אחורה ולסגור מקומות שנפתחו. 

כמו כן, על בעל עסק שיפתח ידרש לבצע תיעוד קפדני, מי שהה בחנות שלו, מתי שהו, ידרשו להקפדה על מרווחים בקופות וחציצה בין עובדים ובזאת שמירה על מרחק בטוח בין העובדים עצמם ובין העובדים והלקוחות. 

משרד הבריאות

לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אזרחי ישראל בשבועות האחרונים מדינת ישראל כמו כל מדינות העולם עוברות מסע יוצא דופן שמטרתו להבטיח את הבריאות והחיים בצל מגפת הקורונה העולמית. לאורך המסע נקטנו צעדים כדי להתגבר על הנגיף".

"בזכות האחריות שלכם אזרחי ישראל, בזכות צוותי הרפואה הנפלאים שלנו שנמצאים בקו החזית, בזכות הצעדים וההחלטות שנקטנו בזמן הצלחנו עד עכשיו במשימה זו. בין המדינות המפותחות בעולם מדינות ארגון ה-OECD ישראל מדורגת גבוהה מאוד שיעור התמותה ביחס לגודל האוכלוסייה הוא מהנמוכים, שיעור התמותה בקרב החולים הוא מהנמוכים ב-OECD, ליבנו עם משפחות הנפטרים ליבנו עם יגונם העמוק!". 

והוסיף: "יש עוד מה לתקן ואנחנו משתכללים תוך כדי תנועה, כי כך זה במלחמה בקורונה, זאת מלחמה שיש בה כל כך הרבה אי וודאות, זאת מלחמה שתוקפת את האנושות בהתקפה שלא ידעה האנושות מזה מאה שנים. אבל אזרחי ישראל היום קורה משהו בישראל שלא קרה מאז תחילת המשבר. עד היום נקטנו שורה של צעדים שעיקרם היה הידוק ההגבלות על התנועה על המגע ועל המשק סגרנו את גבולות המדינה, אסרנו על התקהלות במרחב הציבורי, צימצמנו את כוח האדם במקומות העבודה, הפעלנו אמצעים דיגיטלים לאיתור חולי הקורונה, הקמנו מערך בדיקות שגדל משבוע לשבוע, הטלנו סגרים בחגים וכן סגרים ממוקדים באזורי התפרצות. 

הצעדים הללו הוכיחו את עצמם בהאטה בקצב ההדבקה והתייצבות במספר החולים הקשים והמונשמים ובעיקר הם הוכיחו את עצמם במספר המתים ביחס למה שיכול היה להיות ואנחנו רואים את זה במקומות אחרים בעולם למשל: בבלגיה למעלה מ-5 אלף מתים. יש כאן תוצאות טובות יחסית, כמובן יחסית כי היינו מעדיפים שלא יהיה כאן אף נדבק או נפגע. 

היום אנחנו עושים הקלה בצורה אחראית ומדורגת, אני מאמין כמו שהצלחנו לשמש דוגמה בעולם על שמירת החיים, אנחנו נצליח גם בהחייאת הכלכלה והחזרת המשק לפעולה. 

ממחר אנחנו מתחילים לשחרר גם את המרחב האישי וגם את המרחב הכלכלי כלומר את המשק. בימים האחרונים התייעצתי עם צוותי במשרד הבריאות, עם צוותים ממשרד הכלכלה ועם צוותים מומחי מגפות מרחבי העולם כולם מתחבטים באותן שאלות ולכן בגמר ההתייעצות החלטנו על שורה של צעדים".  

משרד הבריאות

תכנית חזרה זהירה ומדורגת למשק: 

"ראשית אנחנו מעלים את שיעור העובדים במקומות העבודה ממוצע של 15% לממוצע של 30%, שנית, אנחנו מאפשרים לתעשייה להייטק והשירותים להיפתח עוד יותר בכפוך לעמידתם בתו הסגול - התו הסגול הוא נוהל מפורט שמסדיר את מספר העובדים במקום העבודה ומפרט צעדים חיוניים נוספים לצמצום סיכון ההדבקה. כדי להקל על בעלי עסקים ולחתוך בבירוקרטיה הם לא יצרכו לקבל היתר הרחבת פעילות, אלא הם יצטרכו לדווח שהם עומדים בתו הסגול. 

בנוסף, אנחנו מאפשרים פתיחה של חנויות לפי ענפים מסוימים: חשמל, כלי בית אופטיקה מכבסות ועוד. מדובר כרגע בחנויות במרחב הציבורי הפתוח, עדיין לא בקניונים ובשווקים. הנחתי את משרדי הממשלה לתת עדיפות למשרדים ממשלתיים שמשרתים את הסקטור הפרטי ואת הפעילות העסקית במשק, כי העצמאים העסקים הקטנים הם נשמת אפה של הכלכלה והם ראויים לכל אזרח. 

ממחר אנחנו מחזירים לפעילות גם את החינוך המיוחד בקבוצות של עד 3 ילדים וגם נאפשר הפעלה של משפחתונים עד 3 משפחות עם מטפל קבוע. 

בנוסף, אנחנו נתאים את התחבורה הציבורית להגדלת היקף הפעילות של המשק כמובן תוך הקפדה על ריחוק חברתי ולבישת מסכות. נאפשר פעילות ספורט בזוגות קבועים, נאפשר תפילה של עד 10 אנשים תוך שמירת מרחק לבישת מסכות ובנתאי שזה במרחב הפתוח. 

אנחנו נמשיך להשקיע משאבים גדולים מאוד באוכלוסייה המבוגרת שלנו, כי אנחנו תמיד זוכרים את התרומה שלהם למשפחות שלנו למדינה שלנו. אזרחי המדינה הוותיקים כל מדינת ישראל מחבקת אתכם והיא עושה זאת באהבה גדולה!. 

אם נראה תוך שבועיים שמגמת השיפור נמשכת נביא עוד הקלות, אם נראה שיש התפרצות נאלץ ללכת אחורה. אני רוצה להבהיר שכך עושות ומתכוונות לעשות כל המדינות בעולם, חלק כבר עשו הקלות ונאלצו ללכת אחורה כי המגפה פרצה שוב. 

וכמובן ההצלחה במידה רבה תלויה בנו בכולנו, המדדים שלנו להמשך ההקלות הם בראש ובראשונה המשך האטת ההתפשטות והתייצבות המגמה לגבי חולים קשים כדי שמערכת הבריאות שלנו תמשיך לתפקד ולא תקרוס, המפתח להצלחה הוא להמשיך באותה דרך של החלטות מדודות וזהירות וכמובן המשך התנהגות אחראית שלכם אזרחי ישראל עד שימצא חיסון לקורונה אנחנו נמצאים במציאות אחרת העולם כולו השתנה אנחנו נצטרך להמשיך ולהתקיים בשגרת הקורונה. 

משרד הבריאות

לאזרחי המדינה המוסלמים פנה ואמר: "אני מבקש לפנות לאזרחינו המוסלמים, חג הרמדאן בפתח אני מבקש לסעוד בסעודות הרמדאן רק עם המשפחה הגרעינית, אני מבקש מכם שמרו על הכלל ותשמרו כך על עצמכם ועל חיי יקיריכם". 

בהתייחסותו לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וכן יום העצמאות אמר ראש הממשלה: 

"בשבוע הבא יחלו אירועי הזיכרון הלאומיים, אירועים הזיכרון הפעם לא יהיו עם קבל כך גם לגבי אירועי העצמאות. החגיגות צפויות להיות השנה בבתים במרפסות אבל גם בתנאים הללו נניף בגאון את גדל המדינה, איך שר יהורם גאון לא תנצחו אותי! אז ברוח הזאת אני אומר הקורונה לא תנצח אותנו!". 

משרד הבריאות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה