קמהדע השלימה פיתוח וייצור של נוגדן לקורונה והמנות הראשונות זמינות בישראל



קמהדע, שמפתחת ומייצרת תרופות מבוססות פלזמה, השלימה את ייצור המנה הראשונה של נוגדן לטיפול במחלת הקורונה, המבוסס על פלזמה של אנשים שחלו בקורונה והחלימו

חברת קמהדע, שמפתחת ומייצרת תרופות מבוססות פלזמה, השלימה את ייצור המנה הראשונה של נוגדן לטיפול במחלת הקורונה, המבוסס על פלזמה אנושית. הנוגדן פותח באמצעות טכנולוגיית טיהור הנוגדנים של החברה, והמנות הראשונות שלו זמינות לטיפול חמלה בישראל.

הפרוטוקול הקליני המוצע של קמהדע לניסוי שלב 1/2 הוגש למשרד הבריאות הישראלי, והחברה מצפה להתחיל את הניסוי ברבעון השלישי של השנה. קמהדע מתכננת לערוך פגישה בתחילת הרבעון השלישי עם מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), כדי לקבל את הסכמתו לתוכנית הפיתוח הקלינית - במטרה להרחיב את התכנית לארה"ב. 

צילום: shutterstock אילוסטרציה

על פי הסכם שיתוף הפעולה הגלובלי של החברה עם חברת קדריון, עבור פיתוח, ייצור והפצה של הנוגדן, קדריון אוספת בימים אלה פלזמה (חלק מהדם) מחולים אמריקאים שהחלימו מקורונה. הפלזמה שתיאסף תשמש את קמהדע לייצור מנות נוספות של המוצר. קדריון אוספת את הפלזמה באמצעות רשת מרכזי האיסוף שלה, KedPlasma, ב-23 מרכזי איסוף ברחבי ארה"ב שאושרו על ידי FDA.

עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע, הוסיף כי למיטב ידיעתו, קמהדע היא החברה הראשונה בעולם שהשלימה ייצור של נוגדן לטיפול בקורונה המבוסס על פלזמה אנושית. הישג זה מאמת, להערכתו, את יכולות הפיתוח והייצור המתקדמות של החברה ואת יכולתה למקד במהירות את מאמציה כדי לספק פתרונות פוטנציאליים להתפתחות למגפות. לונדון העריך כי החברה תתחיל את הניסוי הקליני של שלב 1/2 בישראל במהלך הרבעון השלישי. מניית קמהדע בנאסד"ק עולה כעת ב-4.4%, והחברה מגיעה לשווי של 391 מיליון דולר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה