קבוצות חברתיות אונליין למתבגרים מבודדים



הבידוד החברתי הוא האתגר הקשה ביותר עבור מתבגרים בימים אלו. לכן, בעמותת רקפת עברו לאונליין ומציעים לבני נוער המתמודדים עם חרדה חברתית להרגיש שייכים, גם מרחוק

עמותת רקפת, עליה כבר סיפרנו לכם ב'באר שבע נט', מיועדת לבני נוער מופנמים בגילאים 12 עד 18, המתמודדים עם חרדה חברתית וביישנות. מדובר בבני נוער נורמטיביים ואיכותיים ממסגרת החינוך הרגיל שרוצים לשפר את היכולות החברתיות שלהם. במסגרת הפעילות, נמצאים הנערים והנערות בקבוצה של עד 12 משתתפים, בה מתרגלים חשיפה לסיטואציות חברתיות על ידי מנחים מנוסים. כעת, בשל הקורונה והסיטואציה החדשה, עמותת רקפת עברו לאונליין ומציעים סיוע גם מרחוק.

הבידוד החברתי הוא האתגר הקשה ביותר עבור מתבגרים בימים אלו. גם המתבגרים החזקים והבטוחים ביותר מרגישים בימים אלו בדידות וניתוק. חלקם מבוהלים ממה יהיה, חלקם מתגעגעים ומייצרים להם כל מיני אלטרנטיבות למפגשי חברים, חלקם מתביישים. המצב החדש עלול וכבר מעורר חרדה ומתח בקרב הילדים, הן סביב החששות הבריאותיים, והן סביב סוגיית הבידוד המהווה קושי רגשי בפני עצמו, המשולב גם בשיעמום, תיסכול ובדידות.

פעילות עמותת רקפת. מתוך דף הפייסבוק 'עמותת רקפת'

לכן התרכזו בעמותת רקפת השבוע בשני דברים עיקריים- העברת כל הקבוצות לאונליין ופתיחת קבוצות רבות נוספות, בפוקוס חברתי וחווייתי, שיאפשרו קליטת מתבגרים בודדים מכל הארץ, בהנחייה מקצועית צמודה. קבוצות רקפת אונליין-  לילדים ונוער המתמודדים עם מופנמות, הימנעות וחרדה חברתית, גם ללא קשר למצב החדש (עבודה פסיכו-חינוכית ורגשית בקבוצות קבועות). קבוצות חברתיות אונליין -  קבוצות אונליין המותאמות לילדים הסובלים ממתח, בדידות ו/או טלטלה רגשית בעקבות המצב החדש. מבנה ההשתתפות בקבוצות אלו הוא בפורמט של "קבוצת רכבת", המאפשר הצטרפות ויציאה של משתתפים בכל מפגש, בהתאם לצורך. המפגשים מתוכננים ומנוהלים בהתאם, כך שכל המשתתפים יחושו בנוח במרחב הקבוצתי וייהנו מהפעילות, גם ללא היכרות מוקדמת בין המשתתפים. המונחות ע"י מנחים מטעמנו, בעלי ידע, ניסיון ורגישות, ונותנות מענה חברתי-רגשי באופן קבוצתי.

כבר בשבוע שעבר התקיימו 10 מפגשים קבוצתיים באונליין בפריסה ארצית. בשבוע הקרוב יצטרפו קבוצות נוספות, והצפי הוא לכ- 30 "קבוצות רקפת" שייפגשו באונליין בשבוע הבא, בהן תלמידים מכפר תבור שבצפון ועד אשקלון ובאר שבע שבדרום.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים? לחצו כאן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה