צליל מיוחד בימי קורונה



את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק! בימים של חוסר וודאות בעקבות הקורונה, שמירה על שגרה הופכת למהותית עבור נערים ונערות עם צרכים מיוחדים. בפרויקט 'צליל מיוחד' באר שבע שומרים על קשר גם מרחוק: "לא נותנים לקורונה לעצור אותנו, יחד נעבור את התקופה הקשה הזו"

"צליל מיוחד" היא תנועת הנוער המוזיקלית הראשונה בישראל המאחדת במסגרתה ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים, בגילאי 10-21, עליה סיפרנו לכם בעבר ב'באר שבע נט'. עבור נערים ונערות עם צרכים מיוחדים זו תקופה לא פשוטה, חוסר וודאות ושיבוש השגרה שנוצרו כתוצאה מהתפשטות הקורונה יוצרים קושי רב עבורם. לכן, בתקופה זו, חשוב עוד יותר לשמור על קשר, וזה מה שעושים גם ב"צליל מיוחד באר שבע": "הקשר האישי בין החניכים לחונכים כל כך מדהים, המתנדבים האלה מכניסים קצת אור בתקופה הזו", סיפר ל'באר שבע נט' רותם קורנפלד, מקים ומנהל צליל מיוחד באר שבע.

צליל מיוחד באר שבע. קרדיט: איתי קורנפלד

בצליל מיוחד באר שבע משתתפים 60 בני נוער, מחציתם חונכים- בני נוער מתנדבים, ומחציתם חניכים- נערים ונערות עם צרכים מיוחדים. התנועה משלבת בין עולם המוזיקה לבין עולם החונכות וההדרכה ובכך יוצרת מסגרת חינוכית  מוזיקלית חברתית חמה, מכילה, מעצימה, מקבלת ושווה, בה נוער חונך נוער באמצעות המוזיקה. צליל מיוחד באר שבע הוקם בעזרת התמיכה של LEAD- המסלול לפיתוח מנהיגות, בו לקח חלק רותם, ובתמיכת עיריית באר שבע, דרך אגף החינוך והחינוך מיוחד, ומחלקת הנוער ב'כיוונים החברה לתרבות הפנאי'. במסגרת תנועת הנוער נפגשים הילדים מדי שבוע בקבוצות קטנות ובזמן המפגש מקשיבים למוזיקה, מתנסים, יוצרים מוזיקה ומשחקים משחקים מוזיקליים. כעת, בגלל הקורונה וההנחיה להישאר בבית, עשו בצליל מיוחד התאמה לסיטואציה.

ספר על ההתאמה שלכם ב"צליל מיוחד" למצב החדש בו כולם נשארים בבית? איך משלבים את המוסיקה גם מרחוק?

"אנחנו בצליל מיוחד לא נותנים לקורונה לעצור אותנו. נבנה פה משהו ענק, שיש לו חשיבות כל כך גדולה, שאי אפשר להפסיק אותו. המצב מסובך לכולנו, אי הוודאות מאוד קשה, ובעיקר לנוער עם צרכים מיוחדים, שאצל רובו השגרה מאוד חשובה, והיציאה ממנה, יחד עם ההסתגרות בבית, זה דבר שיכול להיות מאוד מורכב. אז אנחנו שומרים איתם על קשר, מחליפים סרטונים, דואגים לשלומם ונפגשים ב-zoom".

מה החשיבות בעיניך של שמירה על קשר עבור בני נוער עם צרכים מיוחדים? איך המוזיקה מסייעת להם לעבור את התקופה הזו?

"הקשר שנוצר בין החניכים לחונכים במהלך השנה הוא מדהים, ואנחנו הבנו שבאמצעותו אפשר לעזור אחד לשני לעבור את התקופה הקשה הזו. יצרנו מספר פלטפורמות לתיחזוק הקשר, בין אם זה דרך סרטונים אישיים, שיחות ומפגשים וירטואליים. הצוות הצעיר שלנו, המתנדבים האלופים, נרתמו לעניין, ומשקיעים מעצמם מאוד כדי להרים את הדבר הזה. מדובר בבני הנוער הכי מדהימים בעיר, אשר מגיעים כל שבוע לפעילות במסירות ובאהבה, פעילות אשר עזרו להקים, והם לא מוותרים עליה גם בתקופה כזו. אנחנו מתכננים להמשיך את המפגשים ולהגדיל אותם, לעשות ממש מפגש רגיל, ביום ובשעה הרגילים, עם החברים הקבועים, רק שכל אחד מביתו. כך נשמור על שגרה, ועל קצת שפיות בתקופה המבלבלת הזו".

צליל מיוחד באר שבע. קרדיט: איתי קורנפלד

צליל מיוחד באר שבע. קרדיט: איתי קורנפלד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה