עדכון: המקומות בהם שהו חולי הקורונה בבאר שבע



לאחר פרסום משרד הבריאות, אודות תיירים מדרום קוריאה שטיילו בבאר שבע לפני כשבועיים. כעת מגיעות התגובות של המקומות בהם שהו המטיילים

כפי שדיווחנו לכם כאן בבאר שבע נט, הבוקר פרסם משרד הבריאות הודעה אודות תיירים שהגיעו לטיול בבאר שבע התגלו כנשאי הנגיף קורונה עם שובם הביתה. בין המוקדים בהם שהו לפי הודעת משרד הבריאות: מלון לאונרדו ופארק תל באר שבע.

כעת מוסרים ממלון לאונרדו: "צוות המלון פועל עפ״י הנחיות משרד הבריאות ולבקשתו בשלב זה, הועברה אליו רשימת העובדים ששהו במלון באותה העת. אנו נצמדים להוראותיו ופועלים בהתאם. מקביל, מבדיקה שנסתיימה זה עתה, מתברר כי אין תסמינים מדאיגים בקרב צוות העובדים. עוד יצויין כי עברו כמעט שבועיים מיום האירוע״.

מרשות הטבע והגנים האחראית על פארק תל באר שבע נמסר: "הבוקר התקבל דיווח ממשרד הבריאות אודות קבוצת תיירים מקוריאה שביקרה בארץ וחזרה לארצה עם סממנים של מחלת הקורונה. מסלול הביקור שלהם נוטר ונמצא כי ביקרו בשלושה אתרי רשות הטבע והגנים תל באר שבע, מצדה וקיסריה. ניתנו הנחיות לעובדי האתרים שהיו איתם במגע בהתאם להנחיית משרד הבריאות. רשות הטבע והגנים נמצאת בקשר רציף עם משרד הבריאות. כלל אתרי הרשות פתוחים".

מבית החולים סורוקה מדווחים כי "ההיערכות ממשיכה להיות גבוהה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

מעיריית באר שבע נמסר: "ראש העיר רוביק דנילוביץ' ומנכ״לית העירייה אבישג אבטובי,שוחחו בשעה האחרונה עם מנכ״ל משרד הבריאות וגורמי המקצוע במשרד ועודכנו בנושא. כפי שציינתי קודם,הנושא בטיפול מלא של משרד הבריאות, כמו בשאר המקרים ברחבי הארץ. עיריית באר שבע קוראת לציבור לנהוג בעירנות ובאחריות ולפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות המפורסמות באתר המשרד ובאמצעי התקשורת השונים". 

נבהיר: עד כה לא נמסרו ממשרד הבריאות מוקדים נוספים בבאר שבע בהם שהו התיירים. אם יהיו כאלה נעדכן בהקדם.

נשוב ונזכיר את הנחיות משרד הבריאות בנושא: החשד להידבקות עולה כאשר אדם עונה על אחד משני הקריטריונים הבאים:

1. שהה במגע הדוק עם חולה מאומת. 

2. שהה באחד מהיעדים שצויינו ובתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת או מהחזרה מאחד מהיעדים האמורים, הופיעו אצלו: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר. על מי שעונה לקריטריונים אלה יש לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד, להימנע ממגע עם הסובבים, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד.

באחד מהמקרים הנ"ל מבהירים במשרד הבריאות כי יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה ששהה ביעדים אלו. גם במצב רפואי אחר, הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת מטופל ששהה ביעדים אלו. בכל מקרה יש לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

בנוסף, מציינים במשרד הבריאות הנחיות למי שחזרו מאחד היעדים שצוינו ואינם חולים: כל תקופת שהות נחשבת כביקור, ולכן נדרש להשאר בבידוד בית עד להשלמת 14 ימים ממועד השהייה בארצות שצויינו.  מוקד קול הבריאות 5400* מרחיב את שעות הפעילות על מנת לתת מענה לשאלות בנושא הקורונה ויפעל בין השעות 08:00 - 21:00. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה