סופי: בתי הספר והאוניברסיטאות מושבתים



התקבלה החלטה: בתי הספר והאוניברסיטאות מושבתים! זאת לאחר שבמשך היום התקיימו מספר דיונים באשר לקיום לימודים ברחבי הארץ, זאת בשל משבר הקורונה אשר פוקד אותנו בחודש האחרון וכן לאור פנייה רשמית של מזכ"לית הסתדרות המורים לראש הממשלה בבקשה להפסיק את הלימודים >>>

מרגע התפרצות נגיף הקורונה בישראל כבר הובהר כי מדובר במצב שאנו לא יודעים איך ומתי יסתיים. מיום ליום עדכן משרד הבריאות את ההנחיות כאשר רק אמש חל איסור התקהלות של מעל 100 איש.

הערב הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי התקבלה החלטה נוספת במטרה למגר את כמות הנדבקים - בתי הספר והאוניברסיטאות מושבתים. החינוך המיוחד, הפנימיות, הפעוטונים וגני הילדים נשארים בפעילות. 

דבריו של ראש הממשלה: "אנחנו בעיצומו של אירוע עולמי שלא היה כדוגמתו. ארגון הבריאות עולמי הכריז על הקורונה כמגפה עולמי. אנחנו באירוע מתגלגל שאף אחד לא מכיר אותו, לכן קיבלנו החלטה אנחנו סוגרים את בתי הספר והאוניברסיטאות. ההחלטה הזאת איננה כוללת את החינוך המיוחד, הפנימיות, נוער בסיכון, פעוטונים גנים. אנחנו כרגע נמשיך לחשוב מה אנחנו הולכים לעשות לגבי מי שאינו נכלל בהחלטה הזאת". 

הודעת ראש הממשלה

עוד הוסיף: "בשלב הזה אין חיסון לנגיף והצפי הוא שגם אם ימצא חיסון, זה ייקח זמן רב זה לא עניין של ימים וזה לא עניין של שבועות והלוואי שיכולתי לומר לכם שזה עניין של חודשים. הנגיף מתפשט בטור גיאומטרי, תחילה הוא מתפשט לאט ואחר כך במהירות עצומה. אדם אחד מדביק 2 בני אדם הם מדביקים 2 נוספים וכן ממשיך בקצב הולך וגדל. צפי התמותה הוא בין 2%-4% מכלל הנדבקים זהו שיעור גבוה מאוד". 

"היעד העליון שלנו הוא להאט ככל האפשר את קצב ההדבקה, ראשית לצמצם את מספר החולים, לטפל בחולים שחלו באופן כזה שמערכת הבריאות לא תקרוס וכן למצוא חיסון לנגיף בעזרת מיטב המוחות בארץ ומחוץ לארץ, אנחנו משתפים פעולה עם מומחים ברחבי העולם". 

"אנחנו יודעים איך זה מתחיל אנחנו לא יודעים איך זה יגמר. כרגע מה שנדרש זה אחיות לאומית, מתווך אמון בנינו שרק דבר אחד צריך לעמוד בנינו טובתה של מדינת ישראל ובריאותם של תושבי ישראל".

ממשרד החינוך נמסר: "בהתאם להחלטת ראש הממשלה, שר החינוך, משרד הבריאות, והמטה לביטחון לאומי: מערכת החינוך תחל את חופשת הפסח החל ממחר. ילדי הגנים, ילדי החינוך המיוחד, נערים בסיכון ותלמידי כפרי הנוער ימשיכו את לימודיהם. כדי לעצור את מגמת ההתפשטות של נגיף הקורונה ומספר החולים החליטו הערב ראש הממשלה, שר החינוך, משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי כי החל ממחר (ו') מערכת החינוך תחל את חופשת הפסח". 

"החלטה זו תחול על כיתות א'-יב' ועל פעילויות בלתי פורמליות (כגון: טיולים) . היא לא תחול על גני ילדים, ילדי החינוך המיוחד הלומדים במוסדות חינוך מיוחד ונערים בסיכון. כמו כן, היא לא תחול על תלמידי כפרי הנוער שאינם ברי פינוי. אלה יקבלו מענה חינוכי בכפרים. אשר לילדי עובדי הצותים החיוניים בגילאי א-ג, נבחנים כעת פתרונות, והודעה בעניין תמסר בהמשך. המשרד יחל לתת את המענים הלימודיים הנדרשים, ויעדכן באופן מסודר בהמשך אודות המשך המהלכים שהוא יקדם במהלך הימים הבאים". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה