מתחמי "הבדק וסע" מעכשיו גם בלילות



מגן דוד אדום יפעיל מתחמי "היבדק וסע" בלילות לטובת הצמים בחודש הרמדאן

מגן דוד אדום נערך מבעוד מועד לחודש הרמדאן, ויפעיל מתחמי "היבדק וסע" בשעות הלילה, באזורים עם ריכוז אוכלוסייה גבוה של בני הדת המוסלמית. זאת, על מנת להקל על הצמים ולאפשר להם להגיע להידגם, במידת הצורך, לאחר שעות הצום.

ולכן, החל מהיום (שבת), לצד מתחמי "היבדק וסע" הקבועים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, יפעלו מתחמים ניידים בכפר מנדא, מג'ד אל-כרום. לאחר צאת השבת במודיעין עילית ובשכונת גאולה בירושלים. לאחר שעות צום הרמדאן, גם במזרח ירושלים

מד"א ימשיך להיות קשוב לצרכי הנבדקים המוסלמים, ובמידת הצורך יתאים עבורם בהמשך את שעות הפעילות של מתחמים נוספים.

במקביל לפעילות מתחמי "היבדק וסע" ברחבי הארץ, אלפי חובשים ופראמדיקים של מד"א ממשיכים גם במהלך סוף השבוע לקחת דגימות בבתיהם של אזרחים שאין ביכולתם להגיע למתחמים, ומהדיירים והצוותים בבתי אבות ברחבי הארץ. בנוסף, ממשיכים צוותי מד"א לפנות חולי קורונה מאומתים לבתי החולים ומלונות האשפוז. 

צילום ארכיון מד"א

בודקים וממשיכים להתרים 

לצד כל אלה, בשירותי הדם של מגן דוד אדום ממשיכים לקחת מנות פלסמה (מרכיב הדם שבו נמצאים הנוגדנים לנגיף הקורונה) מחולים אשר החלימו מנגיף הקורונה. זאת, במטרה לתת אותן בעירוי לחולים במצב בינוני וקשה, על פי פרוטוקול טיפולי שנקבע על ידי וועדת מומחים של משרד הבריאות. שמונה מחלימים מנגיף הקורונה תרמו היום פלסמה, מתוך מאה חמישים ושניים שתרמו עד כה. לצידם, שלושה חולים קיבלו היום פלסמה, מתוך ארבעים וחמישה חולי קורונה שקיבלו פלסמה עד כה בישראל (שתי מנות לכל מטופל).

חולי קורונה אשר חלפו לפחות 14 יום מהחלמתם המלאה, מוזמנים לתרום פלסמה, בהליך פשוט ביותר. לשם כך, ניתן לפנות לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101 או באמצעות מוקד עמותת "רחשי לב", שמתנדבים לסייע במענה הטלפוני לשירותי הדם של מד"א בנושא זה, בטלפון 03-7150010.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה