"מתנדבים מתוך תחושת שליחות"



מאות סטודנטים במקצועות הבריאות בבאר שבע עושים בימים אלה עבודת קודש כשהם מתנדבים ומסייעים במאבק עם נגיף הקורונה. ראש אסר"ן סיפרה ל'באר שבע נט: "אני גאה בסטודנטים שתורמים מתוך תחושת שליחות"

בשבועות האחרונים המאבק בנגיף הקורונה עלה מדרגה, וגם סטודנטים בפקולטה למקצועות הבריאות ובאסר"ן, אגודת הסטודנטים לרפואה ומדעי הבריאות בנגב, מצטרפים למאבק. מאות סטודנטים מבאר שבע עושים בימים אלה עבודת קודש כדי לסייע בהתמודדות עם נגיף הקורונה כשהם משמשים כדוגמי בדיקות, מתפעלים את מתחם "היבדק וסע" בעיר ואף מסייעים לצוותים הרפואיים בבתי החולים ובמרפאות בקהילה.

קרדיט: נופר בר-נוי

"מאז שהקורונה בארץ תפסה תאוצה והבנו שכל הצוותים הרפואיים יצטרכו עזרה, התגייסנו כל אגודות הסטודנטים לרפואה ומדעי הבריאות בארץ לסיוע במאבק. היה ברור לנו שאנחנו חייבים לתרום ולקחת חלק במאבק", סיפרה נופר בר-נוי ראש אסר"ן, ל'באר שבע נט', "מדובר במאות סטודנטים בבאר שבע, סטודנטים לרפואה, לסיעוד, לפיזיותרפיה, לרפואת חירום, למעבדה רפואית... כולם נרתמו ולוקחים חלק".

הסטודנטים פועלים להגדלת כמות הבדיקות היומית לגילוי הנגיף ומשמשים כדוגמים, העלייה במספר הנבדקים היומית לקורונה מתאפשרת בזכות המתנדבים הרבים שעוברים הדרכות ונמצאים כבר בימים אלה בשטח לביצוע בדיקות ברחבי באר שבע. כך בשבוע שעבר גם הקימו את מתחם "היבדק וסע" בבאר שבע שמאויש בצורה בלעדית על ידי הסטודנטים. "הסטודנטים עושים הדרכה במד"א ואז מגיעים לבצע את הבדיקות בשטח. הם מסייעים לצוותים הרפואיים של בתי החולים באזור הדרום לצד תגבור בלתי פוסק של הצוותים במרפאות הקהילה ובמענה טלפוני למטופלים. הצורך בסיוע עולה מידי יום כי גם אנשי צוות רפואי נאלצים לא פעם להיכנס לבידוד", מסבירה נופר.

קרדיט: נופר בר-נוי

איך התחושות בקרב הסטודנטים? האם יש חשש להיות אלו שלוקחים בדיקות קורונה?

"התחושה העיקרית זה הרצון של כולם לתרום מתוך תחושת שליחות שבוערת בנו. זה גם כמובן מלווה בחששות, זו עבודה בסיכון... המיגון יעיל ועוזר ועם זאת אתה עדיין שם את עצמך בסיכון בשטח. יש המון סטודנטים שלא חוזרים למשפחות שלהם, שיעשו את החג לבד כי לא היינו רוצים לסכן את בני המשפחה... אז המצב לא קל והחשש קיים אבל התחושה של השליחות מנצחת".

מה היית רוצה להגיד לכל אותם מתנדבים שמסייעים במאבק?

"כל יום מחדש אני יותר ויותר גאה בסטודנטים שלנו בוחרים להתנדב, לתרום, לעבוד ולסייע במאבק. אנחנו רק בהתחלה של הדרך אז חשוב שהם ישמרו את הכוחות, אני גאה בהם. אנחנו גם מקבלים חום ואהבה מהתושבים בבאר שבע אז זה כיף ומרגש לראות שמעריכים את העבודה הקשה של הסטודנטים שנמצאים בלב העשייה".

קרדיט: נופר בר-נוי

קרדיט: נופר בר-נוי

נופר בר-נוי. צולם על ידי דין אריאל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה