מסייעים למגן את הצוותים הרפואיים- מהבית



יוזמה בימי קורונה: יובל בוזגלו תושבת באר שבע, החליטה לסייע בבעיית המחסור במיגון פנים לצוותים הרפואיים ורתמה מעל ל-20 סטודנטים מהאקדמיה לאמנות ועיצוב 'בצלאל' שהשתמשו במדפסות תלת מימד ביתיות כדי לייצר בשבועיים האחרונים מעל ל-2,000 מסיכות

עשרות ישראלים בעלי מדפסות תלת מימד בבית, נרתמו למאבק בשבועות האחרונים ויצאו ביוזמה חשובה כשהם מדפיסים מסיכות מיגון אותן הם תורמים לצוותים הרפואיים, בתי אבות, עיריות ועובדים חיוניים במשק. אחת מהן היא יובל בוזגלו תושבת באר שבע, סטודנטית במחלקה לאומנויות המסך באקדמיה לאמנות ועיצוב 'בצלאל', שהחליטה לסייע בבעיית מחסור במסכות מיגון לצוותים הרפואיים ורתמה מעל ל-20 סטודנטים שבשבועיים האחרונים יצרו מעל ל-2,000 מסיכות אותם חילקו לצוותים הרפואיים בדרום. "כמות האנשים שמתנדבים ועוזרים מהבתים שלהם היא פשוט מרגשת, אנחנו רוצים לעזור לכולם", סיפרה יובל ל'באר שבע נט'.

יובל בוזגלו מבאר שבע. צילום פרטי

מדובר בעצם בהתארגנות עצמאית של אנשים המחזיקים ברשותם מדפסות תלת ממד, אשר מייצרים בהתנדבות מסכות עשויות שקפים למניעת התזה. מסכות אלו נחבשות מעל מסכות הפנים המוכרות, ומספקות הגנה נוספת וחשובה מפני נוזלים המועברים בעיטוש ושיעול. המיזם בארץ מופעל בשיתוף ובתמיכת קבוצת Masks4Docs  ו- Tikun Olam Makers.

יובל, בת 26, גדלה בשכונה ג' בבאר שבע, כיום היא סטודנטית לאנימציה ואומניות המסך ב'בצלאל'. לפני שלוש שנים קנתה את מדפסת תלת הממד שלה במטרה לייצר דברים עבור העסק הפרטי שלה ובכך לממן את הלימודים. "ברגע שהמשבר התחיל התחלתי לחשוב איך לעזור לצוותים הרפואיים בשטח, הבנו גם פה בארץ ובעולם שאחד הדברים שקל להדפיס זה מגן פנים", מסבירה יובל, "מסיכת הפנים מהבד לא מגינה על הפנים עצמם מהתזה, אלא רק על הפה והאף, אז המגן השקוף נועד להגן מפני זה". כך, הצטרפה יובל לקבוצת Masks4Docs במטרה לסייע והחליטה לגייס גם את הסטודנטים מ'בצלאל' לשם כך.

צילום פרטי

"הוצאנו קול קורא לסטודנטים בשיתוף האגודה והדיקאנט- למי שיש מדפסת תלת מימד שיבואו לעזור לנו. שעה אחרי שפתחנו את ההרשמה נרשמו יותר מעשרים סטודנטים שרצו לקחת חלק! בשבועיים האחרונים הדפסנו יותר מאלפיים מסכות מגן", אומרת יובל. הם רואים מידי יום את הביקוש הרב למסכות המיגון הללו: "יש צמא מטורף לזה, כל פעם שאני מחלקת מסיכות שהדפסנו אני רואה שהם צריכים עוד, זה ממש עוזר להם. המטרה היא לייצר כמה שיותר". מדובר בעשרות אנשים פרטיים שמסייעים בהתנדבות מתוך רצון להצטרף למאבק, "זו חוויה מדהימה ואינטנסיבית, כמו האנשים שמתנדבים ועוזרים מהבתים שלהם, משקיעים מהכיס שלהם, זה פשוט מרגש, כיף לראות את הנתינה הזו ולקחת חלק".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה