מחדל חולי הקורונה בבתי האבות: "העבירו אותם באישון לילה"



התפרצות הקורונה בבתי אבות בישראל הייתה רק עניין של זמן ונראה שאף אחד לא היה ערוך לכך. כעת, לאחר שמספר הדיירים החולים עולה, יש מי שמנסים למצאו פתרונות, אך ללא כל תיאום עם משפחות החולים. כך העבירו אמש דיירת ממשען באר שבע למרכז רפואי דורות בנתניה

מחדל בתי האבות ממשיך, אחרי שהחלה התפרצות בבית אבות בירושלים וכן נראתה התפרצות דומה בבית אבות "משען" באר שבע, המטפלים במקום נשלחו לבידוד והדיירים נותרו ללא מענה. משרד הבריאות מעביר את האחריות למשרד הביטחון, הביטחון לבריאות וכך חוזר חלילה, כאשר במקיל נזכיר ביום רביעי האחרון הודיע המוסד לביטוח לאומי, כי פעילות המטפלות החיצוניות תופסק במקום.  

כעת, הגיע לידי "באר שבע נט" דיווחים כי "העבירו אנשים באישון לילה" כפי שתיארה זאת בת משפחה, התברר כי רופא המקום הודיע למשפחות שמעבירים את יקיריהם למרכז רפואי בנתניה. משסרבו המשפחות ההתקשרות איתם לטענת המשפחות נותקה. 

"אתמול כשהודיע הרופא ואנחנו סירבנו ואמרנו שאנחנו לא מסכימים הוא פשוט ניתק ולא היה למי להתקשר, כי זה לא מהנייד שלו" מספרת אחת הנכדות שסבתה בת ה-95 עוברה באישון ליל ממתחם "משען" בבאר שבע למרכז הרפואי דורות בנתניה ומוסיפה: "הם העבירו אותם לנתניה לדורות בלילה 23 בלילה, כשכולם עסוקים בביתם בערב שישי ואין הפרעה".  

כאשר ניסו המשפחות ליצור קשר עם המרכז הרפואי דורות, נתקלו תחילה בחוסר מענה, לאחר מכן הצליחו לאתר טלפון שהעביר אותם לאחת הפקידות במקום, אך לה לא היו די תשובות מלבד שהעובדה שאכן האנשים הגיעו בשלום למקום. 

"אנחנו שבורים כי לאורך כל הקטסטרופה לא היה מענה במקום, אנשי הצוות לא הגיבו בכלל, היו ועדיין יש לנו כל כך הרבה שאלות והם לא מגיבים. גם הצורה של להוציא דייר ב-23 בלילה, בקור, בחושך... כאשר ביקשנו תיעוד קצר של וידיאו, שיחה קטנה שתדע שהמשפחה איתה, כי לא ראתה מעל חודש, התעלמו" סיפרה הנכדה של אחת הדיירות והוסיפה: "מנצלים את העובדה שאף אחד לא יכול להיכנס... התחושה היא שמנסים להיפטר מכולם". 

צילום: shutterstock אילוסטרציה

תגובת משען באר שבע: 

"חשוב לנו לעדכן אתכם בפרטי הארוע שהתרחש אמש, כחלק מהשקיפות והמידע הרציף שאנו כל העת מעבירים. האחות הראשית של מחוז הדרום במשרד הבריאות קלאודיה קונסון, הודיעה אמש לבת משפחה של אחד הדיירים על העברה המתוכננת של 9 דיירים שאובחנו כחולי קורונה למוסד הגריאטרי דורות שבנתניה, וזאת מבלי שתיאמה זאת עם הרופא הראשי של משען או עם גורם אחר כלשהו. זו הודיעה מיידית בקבוצת הווטסאפ, כך שלא היתה לצוות משען הזדמנות להודיע בצורה נאותה ומכבדת למשפחות. יודגש כי ההחלטה על העברת החולים התקבלה באופן חד צדדי במשרד הבריאות ונציגים מטעם המשרד הגיעו לבית הדיור המוגן בבאר שבע על מנת לבצע את העברה בפועל. הנהלת משען שוקלת לשגר מכתב תלונה רשמי על מעשיה למנכ"ל משרד הבריאות הגובלים במחטף. אנו נמשיך, כפי שעשינו עד כה, לעדכנכם בכל התרחשות. כאן המקום לציין כי בעקבות שיחות שניהל מנכ"ל משען עמרי כהן עם מנכ"ל הביטוח הלאומי ביטל הביטוח הלאומי את ההחלטתו הקודמת למנוע ממטפלות חיצוניות להגיע ולסייע בטיפול בדיירים. אנו מחכים לבואן בתחילת השבוע".

מדורות נתניה טרם נמסרה תגובה, כשימסרו נביא זאת לידיעתכם. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה