מהם המקומות המובילים להידבקות בקורונה?



איפה נדבקו הכי הרבה חולי קורונה? כמה אנשים נמצאים בבידוד ביתי בבאר שבע ומה טווח הגילאים בו הכי הרבה חולים בישראל? 'באר שבע נט' עושים לכם סדר בנתונים

נכון להיום בבוקר (רביעי) בשעה 8:00, מצבת הנדבקים בקורונה בישראל עומדת על 2,030 נדבקים, מתוכם 58 החלימו. 1,876 מהם במצב קל, 54 במצב בינוני, 37 במצב קשה ו-5 חולים נפטרו. כמו כן, בבית החולים סורוקה שבבאר שבע מאושפזים 13 חולים, 11 מהם במצב קל, 1 במצב בינוני ו-1 במצב קשה.

על פי הנתונים שמפרסם משרד הבריאות של האנשים הנמצאים בבידוד ביתי לפי רשות מקומית, עולה כי נכון לעכשיו בבאר שבע ישנם 1,361 מבודדי בית. עוד באזור הדרום אפשר לראות כי ביישוב עומר ישנם 99 אנשים בבידוד, במיתר 127 וביישוב להבים 108 מבודדים.

CORONA צילום: shutterstock אילוסטרציה

אנחנו רואים כי התפשטות המגפה מושפעת רבות מהתנהגות האוכלוסייה. לכן, לטובת זיהוי הידבקויות פוטנציאליות הושלם ניתוח אפידמיולוגי של יותר מ-50% מהחולים המאומתים. מנתונים שפורסמו אתמול (שלישי) על ידי מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בנגיף הקורונה ניתן להבחין במקומות בהם שהו חולים ולנתח את הסיכון היחסי שבהתקהלויות בהם. מתוך הניתוח ניכר כי ישנם מספר קבוצות של מקומות בהם התבצעה הדבקה משמעותית, ביניהם בתי כנסת וישיבות (כ-29% מההידבקויות המוכרות), מרכזי קניות ומסעדות (כ-26%), ובתי מלון (כ-15%).

בסופרמרקטים וחנויות נדבקים 7% בכל אחד, עוד נדבקו חולים במרפאות (5% מהנדבקים) ובתי אבות (3%). גם מערכת החינוך ומעונות הילדים, שבכל אחד מהם נדבקו 3% מהחולים היו ברשימת המקומות המועדים. עוד עלה כי 2% נדבקו במועדון, 2% באולמות אירועים, 2% בקניון, 2% בתנועת נוער, 1% בקלפי, 1% בפגישה, 1% במקווה, 1% בחדר הכושר והיתר במקומות אחרים.

 קרדיט: מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה

עוד עולה מהנתונים כי 48% מהנדבקים סובלים מתסמינים של חום ותסמינים נשימתיים, 25% מתסמינים נשימתיים אבל ללא חום, 19% עם חום ללא תסמינים נשימתיים ו-8% ללא אף אחד מהשניים. כמו כן, מהנתונים אפשר ללמוד על התפלגות הגילאים של החולים.  רוב החולים בישראל נמצאים בטווח הגילאים בין 20-29, כמעט 50 חולים מתחם לגיל 9 וכ-125 חולים בני יותר מ-70, למרות שהם קבוצת הסיכון העיקרית של המחלה.

באדיבות משרד הבריאות

באדיבות משרד הבריאות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה