מפעל הפיס, מרכז השלטון המקומי ומגן דוד אדום במיזם משותף ומהפכני - "מד"א בקהילה" המיזם יאפשר מתן טיפול ושירותי רפואה בבית, ע"י הצוותי האמבולנסים המקצועיים של מגן דוד אדום, בכל המקרים שאינם דורשים פינוי לבית החולים, ובכך יאפשר צמצום דרמטי של הפונים לחדרי מיון

דירקטוריון מפעל הפיס והשלטון המקומי אישר הקצאת 15 מיליון ₪ לרכישת 500 ערכות ציוד ומכשור רפואי מתקדם לרפואה מרחוק לצוותי האמבולנסים של מד"א, שיאפשרו את קיום ותפעול מיזם "מד"א בקהילה", השואף להיטיב עם האזרחים ולהפחית את העומס על מערך הבריאות של מדינת ישראל בעת חירום:

* ניהול המטופל בביתו/בקהילה מבלי לפנותו למיון שלא לצורך.
* הפחתת העומס על בתי החולים וחדרי המיון
* מניעת אשפוזים מיותרים
* מניעת הידבקות
* שיפור זמני התגובה
* מתן מענה רפואי מיידי ומתקדם, מותאם לבעיה הרפואית ממנה סובל המטופל, באמצעות ביצוע בדיקות, לרבות בדיקות מעבדה, תוך שימוש במכשור מתקדם ושידור התוצאות למרכזים המתאימים לצורך קבלת החלטה במקום.
 
עפ"י המידע שבידי מד"א, לפחות שליש מהקריאות לאמבולנסים המסתיימות בפינוי יוכלו לקבל טיפול מרחוק בבית, באמצעות צוותים ופרמדיקים של מד"א בגיבוי רפואי מרחוק. מיזם 'מד"א בקהילה' יאפשר מתן רפואת חירום מהירה ושוויונית, מבלי לצאת מהבית ולהסתכן בהדבקה בווירוס ותוך הפחתת העומס על בתי החולים. מד"א בקהילה יאפשר מתן טיפול בחולים רבים גם במצב של סגר בעיר או באזור מסוים.
 
בצל משבר הקורונה והעומס הצפוי בבתי החולים בכלל ובחדרי המיון העמוסים ממילא, גיבשו בימים האחרונים צוותים משותפים של מד"א, מפעל הפיס ומרכז השלטון המקומי את פרויקט "מד"א בקהילה" שמטרתו 'להביא' את חדרי המיון אל האזרח הביתה ולהוביל לצמצום דרמטי של הפונים לחדרי מיון בבתי החולים, למעט מקרים בהם יש צורך אמיתי בכך.
 
השירות יכלול ביצוע בדיקות, לרבות בדיקות מעבדה ומדידת תסמינים על ידי צוותי האמבולנסים של מד"א באמצעות מכשור מתקדם של רפואה מרחוק ושידור מרחוק לרופאי רפואה דחופה במוקד רפואי. באופן זה יתאפשר לרופא מומחה לבדוק את מצב החולה מרחוק ולהחליט האם מצבו של החולה מחייב פינוי באמבולנס וטיפול בבית החולים, או לחלופין מאפשר טיפול בביתו.

דירקטוריון מפעל הפיס והשלטון המקומי, בראשות חיים ביבס, אישר הקצאת 15 מיליון ₪ עבור רכישה  של 500 ערכות ציוד ומכשור רפואי מתקדם לרפואה מרחוק בעבור הפרויקט. הרכישה תתבצע בשלושה שלבים: באופן מיידי - 30 ערכות. עד 3 שבועות - 200 ערכות ועד 6 שבועות - רכישה מלאה של 500 הערכות הנדרשות.
 באדיבות מד"א
חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "השלטון המקומי עומד בחזית המאמץ למלחמה בנגיף הקורונה ובשיתוף מפעל הפיס ומד"א מוביל יוזמה משמעותית להקלה על העומסים במיון. הסיוע הרפואי בקהילה,  לצד מתן מענה לתושבים ופיקוח על הסדר הציבורי יאפשרו לתושבים לשמור על בטיחותם ובריאותם בשעה זו."
 
יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "מפעל הפיס גאה להירתם למאמץ הלאומי בהתמודדות עם נגיף הקורונה. מדובר בשיתוף פעולה שהוא מהפכה של ממש בתחום שירותי הרפואה לאזרח במסגרתו יוכלו הצוותים המקצועיים של מד"א להעניק טיפול רפואי מלא במסגרת הקהילה וללא צורך בפינוי למיון. בימים אלה אי אפשר להפריז בחשיבות פרויקט מסוג זה שיוכל להוריד את הלחץ בחדרי המיון ובבתי החולים ויחסוך הגעה מיותרת של חולים אליהם למעט מקרים שבהם קיים צורך אמיתי בכך. מפעל הפיס ימשיך להשקיע משאבים רבים למען בריאות הציבור וזאת לצד טיפול באוכלוסיית האזרחים הוותיקים ואוכלוסיות נוספות בסיכון. אני מבקש להודות לחברי דירקטוריון מפעל הפיס וליו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, שנרתמו לנושא ואישרו את מימון הפרויקט".
 
אלי בין, מנכ"ל מד"א: "בעת חירום, מהמשמעותיות שידענו במדינת ישראל ובעולם כולו, מגן דוד אדום, מרכז השלטון המקומי ומפעל הפיס מוציאים היום לפועל מיזם מהפכני - "מד"א בקהילה", אשר יתגבר את מערך הבריאות של מדינת ישראל ויפחית את העומסים הצפויים בבתי החולים ובחדרי המיון. מגפת הקורונה שפוקדת את העולם וגם את מדינת ישראל בשבועות האחרונים, ואשר במהלכה ישנם עשרות אלפי ישראלים בסטאטוס של "מבודדי בית" (ועוד עשרות אלפים צפויים להצטרף אליהם בשבועות הקרובים) וכן מיליוני תושבים בסכנה מיידית - מחייבת הפעלה מהירה של המודל לצורך מתן מענה רפואי הולם. יתר על כן, אחד הלקחים המרכזיים העולים מהתמודדות עם נגיף הקורונה הוא הצורך בצמצום מספר הפינויים הבלתי-חיוניים לבתי החולים, קרי מקרים בהם ניתן להמשיך את הטיפול בבית או במסגרת קופת החולים, הן על מנת למנוע הידבקויות והן על מנת לאפשר לצוותים להמשיך לעבוד סביב השעון למען החולים."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה