לראשונה בסורוקה: בדיקת קורונה ב-15 דקות!



המרכז הרפואי סורוקה מקבוצת כללית הוא אחד מבתי בית החולים הראשונים שהחל להפעיל את מכשיר ה- "סופיה" (Sofia), המאפשר זיהוי מהיר של נגיף הקורונה תוך כ-15 דקות 

היום החלו לעבוד במלר"ד סורוקה, שהוא הגדול והפעיל בארץ, עם מכשיר הסופיה המזהה את נגיף הקורונה SARS-CoV-2 , המבוסס זיהוי אנטיגני.

מכשיר זה הוא אחד מ- 15 מכשירים שכללית קבלה ממשרד הבריאות אשר מוצבים במרפאות במוקדי תחלואה גבוהה ובבתי חולים של כללית בהם סורוקה. 

ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה ומנהל המיון הפנימי: "למלר"ד סורוקה מגיעים מאות מטופלים החשודים כחיוביים לנגיף. שימוש במכשיר הסופיה יקל עלינו באבחון מהיר של מטופלים חיוביים לנגיף. יתרונו של מכשיר הוא בזיהוי הוודאי של נשאות לקורונה במיוחד לנבדקים עם תסמינים. הבדיקה נעשית תוך זמן קצר, מה שישפר את הזמינות לביצוע בדיקות קורונה והפחתת העומס במעבדות. על ידי בדיקה פשוטה באמצעות מטוש מתקבלת תוצאה חיובית או שלילית. במידה והתשובה שלילית תדרש בדיקה רגילה נוספת (PCR) כך שהבדיקה תתרום בעיקר לזהות מהר יותר את החיוביים לנגיף".

עוד מוסיף ד״ר שוורצפוקס: "האבחון המהיר של חולה החשוד כחולה קורונה הינו חשוב מאד לתפעול המלר״ד, להפחתת חשיפת צוות לחולה חשוד וקיצור הזמן עד להחלטה על אשפוזו במחלקת קורונה או לחלופין שחרורו הביתה. אני קורא שוב לציבור להמשיך ולשמור על ההנחיות, להגן על עצמם ועל קרובים". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה