כך מתמודדים בירוחם עם הקורונה



ניהול הקשר עם נוער בסיכון, רכישת תרופות ומזון עבור קשישים, קורסים והכשרות לסטודנטים וגם ייעוץ והכשרה מקוונת. צעירי ירוחם לא נחים גם בימי הקורונה

בצל התפשטות נגיף קורונה מרכז הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל בירוחם פועל מסביב לשעון למען הקהילה. ניהול הקשר עם נוער בסיכון, רכישת תרופות ומזון עבור קשישים, קורסים והכשרות לסטודנטים וגם ייעוץ והכשרה מקוונת. אלו רק חלק מפעילויות מרכז צעירים ירוחם בחירום.

מרכז צעירים ירוחם שומר על קשר עם נוער בסיכון למרות המרחק הפיזי באמצעות אפליקציית "זום", שבעזרתה שומרים על קרבה רגשית וניתנת תשומת לב שחיונית מאוד בימים אלה. כמו כן, מרכז הצעירים של המשרד לפיתוח הפריפריה ,הנגב והגליל מנהל את משימות ההתנדבות עבור הרווחה והקשישים לרבות חלוקת סלי מזון, רכישת תרופות ואפילו קיום מסיבת ימי הולדת בהפתעה לקשישים (כמובן עם שחיקה על הכללים). במקביל, במרחב האינטרנטי מתקיימים קורסים והכשרות לסטודנטים, סרטונים לקהילה כולל מתכונים של התושבים, שיעורי ספורט ובהמשך סדנאות יוגה.

גם העירייה שיתפה פעולה ופרסמה קול קורא למי שמעוניין להגיש בקשה לתמיכה בשל הקורונה ודואגים למידע שוטף של ייעוץ, הכוונה לחל"ת, אקדמיה ותעסוקה.

מנהל מרכז צעירים ירוחם, ליאור בר מסר: "מרכז הצעירים הוא עוד זרוע בהתמודדות קהילתית ומקצועית. וכולם נכנסו מתחת לאלונקה, כולל ש"שנים ובני הנוער. ירוחם היא קהילה מגוונת אבל מאוד מחוברת ובשעת משבר ניתן לראות את הלכידות הקהילתית ומצד שני את הניהול המועצתי המרשים לכל האגפים".

צילום פרטי

אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל הוסיף: "אני גאה בצעירים הנפלאים שיוצאים מגדרם בשעת חירום לעזור לקשישים ומגדירים מחדש מהי ערבות הדדית. המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל רואה בצעירים את הגורם המניע ליצירת קהילה חזקה בעלת חוסן חברתי, המוביל לחוסן לאומי. הצעירים הם מנוע הצמיחה שמייצר קהילה חזקה ומנהיגות מקומית בשגרה ובמיוחד בחירום. המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל רואה בצעירים את הגורם המניע ליצירת קהילה חזקה בעלת חוסן חברתי, המוביל לחוסן לאומי. בתקופה זו מרכזי הצעירים ממשיכים לעבוד במתכונת חירום באמצעות ניהול משאבי קהילה בעת חירום לצד פעילויות פנאי והתנדבות בקהילה למען האוכלוסייה המבוגרת וסיוע בהסברה. כמו כן, ניהול תכנים מקוונים למען הורים צעירים, הופעות, סדנאות, קורסים והרצאות כדי שלא יהיה צורך לצאת מהבית. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה