הבריכות יפתחו - המסעדות יוכלו לפעול בחוץ



הסגר החלקי עליו החליט ראש הממשלה, מתמוסס והכוונה לסגור את חופי הים בסופי השבוע, כבר לא עומדת על הפרק. ועדת הקורונה החליטה כי חופי הים והבריכות ישארו פתוחים לציבור. גם המסעדות לא ייסגרו, אך לא תהיה ישיבה בתוך המסעדה עצמה ושולחנות וכיסאות ייפרשו מחוץ למסעדות

צילום באר שבע נט

ועדת הקורונה החליטה שלא לסגור את חופי הים בסופי השבוע, ובריכות השחיה יישארו פתוחות לציבור גם כן. בדיון היום בועדה, אמרה יו"ר וועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון: "אנו עדיין מנהלים שיח עם הממשלה. לא נצביע על מה שטרם הוסכם. בריכות וים יוחרגו – וייפתחו".

עוד אמרה שאשא-ביטון: "לגבי המסעדות, עדיין בממשלה רוצים שהם יפעלו רק בחוץ. במהלך הערב הממשלה תביא צו חדש והוא יובא להצבעה בערב. לגבי האטרקציות, המוזיאונים וגני החיות נצביע במהלך השבוע. לגבי חדרי הכושר נצביע ביום רביעי".

בכירים בממשלה אמרו כי בדיון שהתקיים אצל ראש הממשלה נתניהו הוחלט שמשרד הבריאות יגבש מתווה שיאפשר להציב כיסאות בחוץ ואף להתרחב לרחוב בסיוע העיריות, בדומה למודל שהופעל בניו יורק. "יש מאמץ להשלים את המתווה עוד היום", אמרו הבכירים. לפי ההערכות, גם אם לא יושלם תכנון המתווה - המסעדות לא ייסגרו מחר.

שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי: לפי מערכת הבריאות מציאות של 750 חולים קשים, תביא לקריסה. ולכן כל ההקלות, הם בתנאי שלא נגיע לכך. חשוב לזכור כי כמות החולים הקשים הכפילה את עצמה פעמיים בחודש האחרון. החלטות הממשלה נועדו להפחית את כמות החולים הקשים הללו – בעוד חודש מהיום.

מוקדם יותר אמר ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, כי הוא נגד סגירת חופי הים: "חופי הים הזהובים של אשדוד הם מנכסי הטבע המשמעותיים והחשובים שיש לנו. לאור אופציות הבילוי המצומצמות מאוד שנותרו בקיץ 2020 – חשוב שנעמוד לצידם של המבלים, הגולשים, חובבי הספורט הימי והמתרחצים ונתמוך בכך שהים ישאר פתוח לציבור. במיוחד לאור השכיחות הנמוכה של הדבקה בחופי הים (0.2% בלבד מכלל המקרים). אפשר אם כן, להמשיך ליהנות מחופי הזהב שלנו בהתאם להנחיות והכללים: לשמור מרחק, היגיינה ועטית מסכה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה