זה מה שקרה בחצי שנה שהקורונה איתנו



כללית באר שבע מסכימים חצי שנה של פעילות בצל הקורונה: מעל ל-30,000 מתושבי העיר ביצעו בדיקות קורונה, מתוכם 1,628נמצאו חיוביים, 1,166 החלימו מהמחלה ומה המצב היום? כל הפרטים >>>

"כללית מחוז דרום הפכה בחצי שנה האחרונה לבית החולים הגדול ביותר לחולי קורונה בדרום" אומרת חדווה אמונה מנהלת המחוז: "חמ"ל קורונה ייעודי שהוקם לפני חצי שנה כבר בימיה הראשונים של ההתפרצות, מטפל כיום ב-2,110 חולים מאומתים בכל רחבי הדרום ונותן מענה רפואי, סיעודי ומנהלי, למטופלי כללית שחלו בקורונה ולצרכים שלהם בממשק מול משרד הבריאות, פיקוד העורף ובתי החולים". 
 
נכון ל-14.9 ישנם 434 חולים פעילים שהם מטופלי כללית בבאר שבע:

· 338 ממטופלי כללית מאושפזים כעת בביתם ומקבלים ליווי צמוד באמצעות צוותי המרפאות והחמ"ל של מחוז דרום של כללית.

· 26 מאושפזים במסגרת המלוניות ומלווים אף הם על ידי צוותי כללית מחוז דרום.

· 9 מאושפזים כעת בבית החולים.

· 35 מטופלים נמצאו חיוביים ללא החלטת אשפוז ונמצאים במעקב על ידי צוותי כללית מחוז דרום.

· 28 מטופלי כללית נפטרו מקורונה. 

צילום באדיבות כללית

ד"ר סרגיי פז, מנהל חמ"ל קורונה של מחוז דרום כללית: "עם קבלת תוצאות בדיקה חיובית, החמ"ל נכנס לפעולה. מדי יום בחודשים האחרונים אנו מטפלים במאות חולים מאומתים חדשים ביום. כשבכל יום לצערנו, המספרים הולכים ועולים והגיע באחד הימים העמוסים ל-230 מאומתים חדשים בתוך מספר שעות. החמ"ל מופעל על ידי צוות מסור ורב תחומי של רופאים/ת, אחים/ת וצוות אדמיניסטרטיבי. אנו זמינים 7 ימים בשבוע ועוקבים יום יום אחר מצבם של כל החולים, בדגש על אלה המתמודדים עם המחלה בביתם. אחיות חמ"ל וצוות סיעוד מהמרפאות מבצעות שיחות יומיות לחולים ובודקות מולם מה מצבם, מה צרכיהם ובוחנות את המדדים הרלוונטיים. הקשר היומיומי מביא לא פעם ליצירת קשר אישי מיוחד בין הצוות לבין המטופלים, ולצד הרגעים המאתגרים, יש התרגשות רבה לקראת כל שיחת טלפון המבשרת על החלמה".  

חדווה אמונה מנהלת מנהל מחוז דרום של כללית: "מספר החולים הגבוה של מטופלי כללית בבאר שבע הוא נגזרת של מס' המבוטחים הגדול בעיר, כללית אמונה על בריאותם של יותר מ- 60% מהתושבים, שהם רוב תושבי העיר למעשה. מטרתנו ברורה: איתור התחלואה בשלב מוקדם ככל האפשר כדי לצמצם הדבקה ולתת מענה למטופלים, בדגש על החולים בביתם. עם התפרצות המגיפה התאמנו את שירותי הרפואה להנחיות משרד הבריאות והרחבנו את שירותי האון ליין של כללית, השירותים הם מהמתקדמים בארץ ולכן מתאפשר לנו לתת מענה איכותי גם מרחוק ובצורה היעילה ביותר, תוך שמירה מרבית על בריאותם של הצוותים ושל המטופלים. אנו ערוכים לתת טיפול ומעקב אחר החולים החדשים ולקראת החורף הצפוי כבר נערכים לתגבור את מערך הטיפול והבדיקות בהתאם, תוך שיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות, עיריית באר שבע ומועצות מקומיות. אני שבה וקוראת לתושבי העיר לשמור על עצמם ועל הקרובים להם, שמירה על ההנחיות, עטיית מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה היא שמירה על עצמנו ועל הקרובים לנו. שהשנה החדשה שבפתח תהיה טובה יותר, שתביא עמה בשורות טובות ורק בריאות!". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה