זהירות נוכלות בחסות הקורונה: נוכלים מתחזים לנציגי משרד הבריאות



בימים האחרונים אזרחים רבים מתלוננים על קבלת הודעת SMS אשר מבקשת מהם להיכנס לבידוד ומיד לאחר מכן הם מקבלים שיחת טלפון עם אדם שמזדהה כנציג של משרד הבריאות אשר מבקש את מספר תעודת הזהות. אם מסרתם את המידע ייתכן שנפלתם קורבן לעוקץ, הנציגים שהתקשרו אליכם אינם עובדי משרד הבריאות, אלא נוכלים שמטרתם להוציא מכם פרטים אישיים שלכם

באיגוד האינטרנט מעריכים כי התקיפה קשורה לפריצה  של מאגר של פרטי כרטיסי אשראי שכולל את מספרי הטלפון של בעלי הכרטיסים, אך לא את מספרי תעודת זהות שלהם.

ולכן מטרת ההונאה של הנוכלים שמתקשרים היא לחלץ מהקורבנות את מספרי תעודות הזהות כך שיהיה ניתן להשתמש בכרטיסי האשראי על מנת לבצע רכישות בישראל. קורבנות שהתלוננו לאיגוד האינטרנט סיפרו כי מכרטיס האשראי שלהם נגנבו אלפי שקלים ולעתים גם עשרות אלפים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות מכיר את הנושא. לאחרונה התגלו מקרים ספורים של ניסיונות התחזות לנציגי משרד לצורך השגת מספרי תעודות זהות של ציבור. המשרד עומל על פתרונות טכנולוגיים לקיום תהליך מאובטח. המשרד רואה בכך משימה בעדיפות ראשונה במעלה, ועושה כל שביכולתו לספק מענה הולם בהקדם".

הודעה מזויפת

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה