התסמונת שמפתחים הילדים שנדבקים בקורונה



המעקב אחרי מקרי קורונה בילדים מתנהל ב-20 בתי חולים בארץ, מאז חודש מרץ, בינהם נמצא גם סורוקה. הסיבה למעקב הימצאות חריגה של תסמונת PIMS בקרב ילדים שנדבקו בקורונה

צילום: shutterstock אילוסטרציה

היחידה למחלות זיהומיות בילדים בסורוקה מקבוצת כללית, מרכזת את נתוני התחלואה הקשורה ל - ‏COVID-19  בילדים בישראל, בהם מקרי הימצאות חריגה של תסמונת PIMS. 

עד כה דווחו כ-500 מקרי קורונה בילדים שהגיעו לבתי חולים אלה, כ-300 מתוכם אושפזו. בסורוקה טופלו כחמישים ילדים במיון או באשפוז. 

כמו כן, למעלה מ-45 מקרי קורונה קשים בילדים דווחו בבתי החולים, מהם ב-29 דווחה הסתמנות של דלקת רב מערכתית .mis-c/pims

פרופ׳ שלום בן שימול, מומחה במחלות זיהומיות בילדים בסורוקה, שמרכז ועוקב אחר הנתונים: ״כל הילדים הללו (pims) הגיעו עם סימפטומים של חום גבוה, עליה במדדי דלקת ופגיעה רב מערכתית, כולל מעורבות לבבית, נשימתית, כלייתית, המטולוגית, נוירולוגית ואחרת. חלקם (כעשרה) מציגים תמונה דמויית מחלת קוואסקי. כעשרה מטופלים נזקקו לטיפול תומך נשימה בטיפול נמרץ, לעיתים הנשמה, ולעיתים תמיכה פחות פולשנית״. 

מוסיף פרופ׳ בן שימול:״רוב הילדים טופלו בסטרואידים, חלקם גם בנוגדנים (IVIG), אנטיביוטיקה רחבת טווח ותרופות שונות לשמירה על לחץ הדם ופעילות הלב. התגובה לטיפול, בעיקר בסטרואידים, מצוינת - וכל הילדים עד כה החלימו לחלוטין. המפתח להצלחה בטיפול בסורוקה, כמו בשאר בתי החולים, הוא זיהוי מהיר של התסמינים ע"י הרופאים, שמעלים את החשד למחלה בשלב מוקדם מאד בעקבות זאת, הטיפול ניתן במהרה - והתוצאות, כאמור, משביעות רצון״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה