התמודדות עם הקורונה קו חירום בערבית



בצל האיום על המשך פעילותן של עמותות רבות, יצאה עמותת השחר החד"ש בנגב בשורה של פעולות חירום למען האוכלוסייה הבדואית בנגב. בין הפעולות: הפעלת קו חירום לפניות, הנגשת הנחיות ועדכוני משרד הבריאות ותרגומם לערבית, ריכוז חומרי מידע שונים, המלצות לפעילויות בית עם הילדים ועוד

בעוד שבשאר חלקי הארץ ערוכים למגפת הקורונה עם למידה מקוונת והנחיות היגיינה מחמירות, נראה כי החברה הבדואית נזנחה מאחור. גורמים בדואים מודאגים מטיפול לא נכון בהתמודדות עם קורונה ופועלים לשינוי השיח. ראשית, ישנם פערים דיגיטליים מאוד גדולים ומערכת החינוך הבדואית לא ערוכה ללימודים מרחוק כאשר למרבית התלמידים אין מחשב בבית. שנית, בגלל חוסר מודעות לחומרתה של הקורונה אזרחים בדואים רבים לא פועלים לפי ההנחיות.

לשם כך החליטה עמותת השחר החדש להפעיל קו חירום בערבית לאוכלוסייה הבדואית עם הנחיות מונגשות, המלצות לפעילויות בבית עם הילדים וריכוז חומרי המידע של משרדי הממשלה ונותני השירותים למקום אחד עם תרגום לשפה הערבית. כל זאת במטרה להנגיש את המציאות החדשה לחברה הבדואית ולמזער את נזקי הקורונה. 

ג'מאל אלקרינאווי צילום מכון מנדל בנגב

ג'מאל אלקרנאוי , מנכ"ל עמותת השחר החדש: " בימים בהם העולם נמצא במשבר הבריאותי קשה אסור לנו לשכוח גם את אלו שלא בקיאים בשפה העברית או שמגיעים מרקע סוציו אקונומי שלא מאפשר להם ללמוד או לעבוד מהבית. למרות שאנחנו כעמותה נמצאים במשבר קשה לא פחות, זוהי חובתנו לדאוג לאוכלוסייה שלא תמיד מודעת לחומרת המצב ולסייע לה".

גב' פאטמה אבו שהב, מפעילת קו החירום של השחר החדש: " לצערי, מרבית חומרי המידע המופצים לציבור לא מונגשים לציבור הערבי שחווה לעיתים פערי שפה. בנוסף, ביטול המסגרות הלימודיות הילדים שנמצאים בבית או בחוץ וחוסר מודעות כללי להנחיות משרד הבריאות עשויים להביא לנזקים קשים שלחברה הבדואית ייקח זמן רב להתאושש מהם". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה