השפה ככלי מחבר בימי קורונה



בעקבות הבדידות והזמן הפנוי שיש לקשישים בתקופת הקורונה והצורך הגדל להכיר וללמוד שפות נוספות, נולדה היוזמה "דבר אליי- מתרגלים שפות יחד" בה מחברים בין אנשי אוכלוסייה מבוגרת ששולטים בשפות לבין אנשים שמעוניינים ללמוד שפות וליצור שיח, "היופי במיזם הוא ששני הצדדים מרוויחים ומרגישים חיוניים"

בתקופה האחרונה בעיקר בעקבות הקורונה והמצב במדינה, עולה הבעיה של בדידות בקרב קשישים. אנשים בקבוצות סיכון ובפרט קשישים, מוצאים את עצמם לבד בבית ללא כל תקשורת במשך ימים ושבועות. נוסף לכך במקביל גם עולה הצורך בשימוש בשפות נוספות מלבד עברית ומכאן נולדה יוזמת "דבר אליי- מתרגלים שפות יחד" בה קשישים דוברי שפות יוכלו לשוחח עם כל אחד ואחת שרוצים לתרגל את השפה ולהתאמן בשיח. "שני הצדדים עושים טוב לאחר ומרוויחים", אמר ל'באר שבע נט' סתיו יגר, יוזם "דבר אליי- מתרגלים שפות יחד".

המיזם מקשר בין אנשים ובפרט מאוכלוסייה מבוגרת, ששולטים בשפות ועם זמן פנוי ורצון לשוחח, לבין אנשים שמעוניינים לתרגל ולהשתפר בשפות נוספות וכמובן לשוחח וליצור תחושת חיוניות לאוכלוסייה מבוגרת. "כך אותם קשישים יקבלו חברה ואנשים לדבר איתם ואילו הצד השני ירוויח ניסיון ושיפור בשפה וכמובן סיפוק במתן תשומת לב לקשישים בודדים", מסביר סתיו.

"היופי במיזם הוא ששני הצדדים מרוויחים ומרגישים חיוניים. שני הצדדים עושים טוב לאחר בנוסף לפיתוח האישי - מה שחשוב מאוד לשם שימור המוטיבציה לזמן ארוך. כמובן הכל נעשה ללא עלות וברוח התנדבות". המיזם נעשה בשיתוף פעולה עם קהילת Club 50 בזכותה הפרויקט תופס תאוצה ומתנהל ביום יום.

צילום אילוסטרציה Shutterstock

אז איך מצטרפים? כדי להירשם למיזם אתם צריכים למלא את הפרטים והשפות אותם רוצים לתרגל בשאלון קצר ובהתאם להתאמה ימצאו עבורכם שותף לתרגול השפות. "החיבור הראשוני בין המשתתפים נעשה באפליקציית הWhatsApp אך המשך השיח המשותף גמיש ותלוי בהעדפת המשתתפים, בין אם המשך התכתבות, שיחות טלפוניות, או אפילו שיחות וידאו", סתיו מוסיף.

"אמנם לא ניתן להפגש פנים אל פנים לשיחות בשלב זה, מה שהיה יכול להיות מוצלח מאוד, אך אופן התקשורת מאפשר בעצם את השתתפותם של כל המעוניינים מכל רחבי הארץ בלי הגבלת מרחק פיזי ובכך גם מציאת התאמה מהירה יותר. כל מי שמעוניין להשתתף מוזמן, באהבה ובשמחה", מסכם סתיו.



מעוניינים להצטרף? כל הפרטים:

קבוצת הפייסבוק בה תוכלו למצוא פרטים נוספים

שאלון (בעברית) למעוניינים לתרגל וללמוד שפות וגם שאלון (באנגלית) לדוברי אנגלית המעוניינים ללמוד עברית

הסבר עם קישור לטופס ההרשמה (לאוכלוסיה המבוגרת) לשולטים בשפות המעוניינים לעזור בלימוד ובתרגול

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה