השינוי באמבולנסים שמסיעים חולי קורונה



לראשונה בישראל: אמבולנס מד"א עבור חולי קורונה עם הפרדה אטומה בין תא הנהג לתא הנוסעים

מגן דוד אדום הכריז היום (א') על פתרון ראשון מסוגו, אשר עתיד לתת מענה לצוותים הרפואיים ולנהג האמבולנס, במטרה למנוע מהם חשיפה לחולי קורונה. 50 אמבולנסים ראשונים  מכל רחבי הארץ צוידו ובימים הקרובים יצוידו עוד כ- 70 נוספים. ההפרדה המלאה באמבולנסים של מד"א בין תא הנהג לתא המטופל, בוצעה בשיתוף פעולה עם יחידה 81 של צה"ל.


 
האמבולנס עם ההפרדה האטומה מיועד להעברת חולי קורונה במצב קל, הזקוקים לפינוי להמשך טיפול במקום ייעודי. כך, הנהג נותר מבודד מהחולים המאומתים ולא חשוף לנגיף הקורונה. יש לציין כי ההפרדה קיימת רק באמבולנס המיועד לחולי קורונה מאומתים במצב קל שלא נזקקים לטיפול רפואי במהלך הפינוי.
 
ההפרדה בוצעה ע"י התקנת קירות מתכת המוברגים מהתקרה ועד לרצפה, היוצרים איטום מוחלט ובידוד מלא בין תא הנהג לתא הנוסעים. לקיר ההפרדה נוסף חלון שקוף ואטום, המאפשר לנהג לראות את תא הנוסעים וליצור קשר עין עם הפרמדיק הנמצא בו, במידת הצורך. כמו כן, נהג האמבולנס והצוות הרפואי הנמצא בחלק האחורי של האמבולנס המופרד יוכלו לנהל שיחה בעזרת מיקרופון. תחלופת האוויר בחלקו האחורי של האמבולנס תהיה חיצונית ושונה מזו של הנהג, בחלקו הקדמי של הרכב.

צילום באדיבות מד"א
 
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בימים קשים אלו, בהם הצוותים הרפואיים עובדים לילות כימים על מנת לסייע למטופלים ולטפל בחולי הקורונה, עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת להעניק אמצעי הגנה ובידוד לצוותים, כדי למנוע הדבקה ולמעשה השבתה שלהם, אשר תמנע מהם להעניק טיפול לחולים נוספים. נבחן את הפיילוט ונפעיל אותו בהקדם, על מנת להרחיב בהמשך את הפרויקט לרכבים נוספים, אשר יאפשרו לנו להעניק טיפול מציל חיים, מהיר ומסור - תוך שמירה על בריאות הצוותים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה