הנחיות חדשות בעקבות עלייה בחולי הקורונה



לאחר שהודיעו על איסור התקהלות וכן על בידוד גורף לכל השבים מחו"ל, כעת הנחיות חדשות בשל עלייה במספר החולים בקורונה >>>

בתחילת השבוע הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא אוסר על התקהלות מעל 5,000 איש. בנוסף, אמש הודיע כי כל השבים לארץ מחוייבים בבידוד של 14 יום.

כעת מדווחים במשרד הבריאות על הנחיות חדשות: יש לשקול נחיצות אירועים ובכל מקרה לא לקיים אירועים מעל 2,000 איש. מספר זה צפוי להתעדכן בהתאם להתפתחויות. יש להימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים. ככל שיש צורך במלווה, יש להסתפק במלווה אחד.

אנשים עם סימפטומים אינם רשאים ללוות חולים או לבקר במוסדות לאוכלוסייה הקשישה. משרד הבריאות שב וממליץ לאוכלוסיית הקשישים ובפרט לקשישים עם מחלות רקע, ולאנשים עם מערכת חיסון חלשה, לצמצם מגעים ככל הניתן תוך שמירה על שגרת החיים.

כמו כן, גם בצה"ל הודיעו הערב כי הם מחדדים את ההנחיות ומורים על איסור לחיצת ידיים וכן מבקשים לא להתאסף יחד סביב אותו שולחן, עוד מבהירים כי יש לקיים פעמים ביום מסדר ניקיון.

משרד העבודה והרווחה הודיע אף הוא כי תימנע כניסה לבתי אסון ודיור מוגן. זאת על רקע רגישות כלפי מצבם הרפואי של הדיירים. מי שירצו בכל זאת לקיים מפגשים יאלצו לעשות זאת מחוץ למתחמים.

גם במשטרת ישראל נערכים לעלייה במספר החולים ומודיעים כי יחלו להגביר את האכיפה נגד מי שיפר את הבידוד. כיצד זה יתבצע? נתוני משרד הפנים אודות השבים מחו"ל יועברו למערכות המידע של המשטרה, וכך יוכלו השוטרים לבדוק באופן מיידי מי מפרד את הבידוד.

צילום: shutterstock אילוסטרציה קורונה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה