הכירו: האנשים מאחורי המסכות שמסכנים עצמם למען בריאותכם



נגיף הקורונה הביא עימו מציאות חדשה בה צוותים רפואיים עוסקים במגוון תפקידים ונרתמים לבצע כל משימה הנדרשת כדי לשמור על בריאות הציבור. חצי שנה לתוך המאבק בנגיף הגיע הזמן להכיר את האנשים מאחורי המסכות

אתם פוגשים אותם למספר דקות, הם לוקחים מכם דגימה עם מטוש ואתם ממשיכים לדככם, אך הם נשארים שם לבצע את אותה פעולה מסביב לשעון ולבדוק כמה שיותר אנשים מדי יום. במטרה לסייע במאבק בנגיף הקורונה. 

לכן, החלטנו רגע לעצור ולהכיר מקרוב מנהלת מעבדה שדוגמת יחד עם עובדיה שעות רבות מאחורי המסכות - הכירו אנה פוזניאקוב, מנהלת מעבדה מרחבית של מכבי שירותי בריאות בבאר שבע, אנה עלתה ארצה מבלארוס בשנת 1994, ומאז מתגוררת בבאר שבע יחד עם בעלה ושני ילדיהם והיא עוסקת בתחומה כבר 20 שנה! 

אנה פוזניאקוב צילום: מכבי שירותי בריאות

אנה הייתה בין הצוותים הראשונים בעיר שהקימו מעבדת קורונה במטרה להתמודד במהירות וביעילות עם כמות נבדקים גדולה, לשם כך מספרת אנה כי כבר עם תחילת הפעילות, אז עוד עלו חששות בקרב נבדקים ובודקים גם יחד, החליטה להוות דוגמא לעובדים סביבה ולהצטרף לצוות הדוגמים "מתוך בחירה ראיתי לנכון להכשיר את צוות הדוגמים בעצמי ולשם כך נוכחתי בכל יום במעבדה ועבדתי כדוגמת קורונה בעצמי על מנת שירגישו ביטחון הן מקצועי והן אישי ומכאן צמח צוות איכותי ומגובש מהמנקים והשומר ועד למזכירה והדוגם. הצוות מסוגל לקבל עד 200 איש ביום בלי ליצור המתנה למטופלים, וכך בחודש יוני דגמנו 4,000 איש".

אולם, מאז ועד היום חלפה כמעט חצי שנה ואותנו סיקרן לשמוע איך מתמודדים לאורך תקופה כל כך ארוכה עם סיטואציה כה מורכבת של דגימות מסביב לשעון ולקיחת סיכון אישי ומשפחתי? "העבודה היא אכן מסביב לשעון בכדי לתת מענה מהיר ויעיל עבור אלפי המטופלים שלנו. בתקופה הזאת אני נתמכת בעיקר על ידי בעלי וילדיי ג'סיקה ודני, שמבינים את המצב ותומכים בי בשעה לא פשוטה זו. הם מבינים שזו שליחות ואני נאלצת להיעדר זמן רב מהבית ולתת יותר תשומת לב לעובדים והמטופלים שלי. כל רגע פנוי שיש לי, אני מקדישה למשפחה שלי וכך מצליחה לשמור על תא משפחתי חזק, אוהב ותומך".

איזה תגובות את מקבלת מאנשים שמגיעים וחווים מציאות משונה בה בודק אותם אדם מכוסה מכף רגל עד ראש? "ללא ספק זוהי חוויה שונה מהרגיל, ואנחנו נאלצים לעשות את תפקידינו מול אנשים שחלקם מוטרדים מהמחשבה שהם עושים בדיקת קורונה. יש המון חששות סביב הבדיקה, אבל לכן אנחנו נמצאים פה, בכדי להרגיע את הציבור ולהסביר את הסיטואציה. מאז שפתחנו את מעבדת הקורונה, מגיעים אלינו הרבה ילדים שהצטרכו לעבור בדיקה, והצוות שלי מגלה רגישות ויצירתיות יוצאת דופן למרות הלבוש "החייזרי", כדי להרגיע ואפילו קצת להצחיק את הילדים הקטנים". 

מעבירים את הבדיקה באופן חוויתי צילום: מכבי שירותי בריאות

לצד המורכבויות ושעות העבודה הרבות מתחת לחליפה והמסכות, מספרת אנה על רגע אחד מרגש: "בתחילת דרכה של מעבדת הקורונה דגמתי ילד עם צרכים מיוחדים. הילד הגיע למעבדה יחד עם אמא שלו, וכאשר הוא ראה אותי בחליפת המיגון, מכוסה מכף רגל עד הראש, הוא מאוד נלחץ, התכנס בתוך עצמו, נצמד לקיר בישיבה ובכה מאוד. הלכתי יחד עם אימו לשוחח איתו ולהפגיש את חששותיו, בכדי שאכן יוכל לבצע את הבדיקה. באותו השלב נוצר עומס גדול במרפאה, פעלתי בזריזות על מנת לפתוח עמדת דיגום נוספת כדי להעניק שירות לשאר המטופלים שממתינים. לא וויתרתי על אותו ילד, הלכתי יחד איתו ועם אימו הצידה והתחלתי לשיר לו בשקט, ופתאום הוא נרגע לאט לאט עד שקם מיוזמתו וביצענו יחד את הבדיקה כראוי. הילד אף יצא מהמעבדה עם חיוך והרגשה טובה. בסוף אותו היום יצרתי קשר עם אמו של הילד, שוחחתי איתה על מצבו הבריאותי של הילד ועל רגשותיו לאחר הבדיקה. היא סיפרה לי שהילד אמר לה שהיה יותר מבוהל מחליפת ההגנה שלי מאשר הבדיקה עצמה. ולבסוף היא הודתה לי מאוד על הסבלנות המרובה, היחס והרגש שהענקתי לבן שלה".

לסיום מה המסר שחשוב לך להעביר לקוראים במיוחד בימים אלו? "אנחנו נמצאים במציאות שהיא לא פשוטה. אנו נאלצים להתמודד עם סיטואציות ומצבים משתנים בקצב מהיר. עלינו לזכור - חובה להקפיד על עטיית מסיכה, לשמור על ריחוק חברתי ועל כללי ההיגיינה. זה מציל חיים ויסייע רבות לעצירת התפשטות המגיפה. עד אז, חבריי ואני עושים את המקסימום האפשרי, שבעה ימים בשבוע, בכדי שהמטופלים שלנו יזכו ליחס הטוב ביותר, ויצאו מהמרפאה שבעי רצון עם תחושת ביטחון. צוותי מעבדת הקורונה נמצאים בחזית הלחימה ועובדים לילות כימים עבור המטופלים. זוהי חובה שהיא זכות, וכך נמשיך לעשות".

צוות הדוגמות צילום: מכבי שירותי בריאות

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה