"היצירה עוזרת לאנשים גם מרחוק"



בשל התפשטות הקורונה אנחנו רואים עוד ועוד יוזמות קהילתיות שצצות להן בתקופה האחרונה. אחת מהן היא היוזמה של מיכל ברקוביץ' שמעבירה חוגי קרמיקה והחליטה לא לוותר ולאפשר ליצירה להמשיך גם מרחוק

בשל הגבלת ההתקהלויות לא ניתן לקיים חוגים ופעילויות יצירה ואמנות כפי שהיה נהוג עד כה. הקורונה לא עצרה את מיכל ברקוביץ', בעלת סטודיו לעיצוב קרמי ופיסול, לילדים ומבוגרים מעומר, שהחליטה להכין שקיות יצירה אישיות לילדים והמבוגרים כדי שיוכלו להמשיך עם היצירה גם מהבית.

מיכל, בת 55, גדלה בבאר שבע, כיום מתגוררת ביישוב עומר, אימא לארבעה ילדים. היא עוסקת בעיצוב קרמי וחימר כבר 13 שנים, מלמדת חוגים לילדים ומבוגרים וגם עובדת עם נערות בסיכון בהתנדבות ועם אוכלוסיית הגיל השלישי בדיור מוגן בבאר שבע. כעת, המצב החדש לא מאפשר לה לעבוד, כמו גם לעצמאיים רבים אחרים, אך בכל זאת היה לה חשוב להמשיך ולאפשר לתלמידיה ליצור ולעסוק בעיצוב קרמי. מיכל הכינה לילדי החוג שקיות אישיות עם חימר וכלי עבודה שההורים אוספים ואם ילד צריך הדרכה היא עולה מולו בוידאו.

מיכל ברקוביץ'. צילום: טל שדה

איך התחושות בעקבות המצב?

"זה דיי קשה כי את לא יודעת מתי זה ייגמר, רואים מה קורה בכל העולם וגם כאן... יש הרבה חוסר וודאות, יש חשש שזה יחמיר אם אנשים לא ישמעו להנחיות וההוראות וזה מלחיץ. גם כלכלית זה בעייתי, אני עצמאית וזו הפרנסה שלי אז כרגע הכל נעצר ואתה לא יכול להמשיך לעבוד כמו בדרך כלל. אנחנו מקווים שזה ייגמר במהרה. יש לי בן בצבא ולא ראינו אותו הרבה זמן, כבר שבועיים, אנחנו מתגעגעים אליו ומקווים שישמור על עצמו בשטח".

היה לך חשוב בכל זאת לאפשר לילדי החוג לעסוק ביצירה?

"כן, אני בקשר עם התלמידים, גם המבוגרים וגם הילדים אז החלטתי להציע להם לבוא ולקחת חומרים וכלי עבודה ליצירה עם חימר. זה היה מאוד חשוב בעיני, עשיתי גם הדרכה בוידיאו מרחוק למי שהיה צריך עזרה, לימדתי את אחד הילדים איך עושים פרח למשל...  יש תגובות חיוביות גם מצד ההורים, וגם מהילדים והתלמידים המבוגרים. זו תחושה טובה, אני מרגישה שאני עושה משהו טוב, היצירה היא מדהימה ועוזרת לאנשים, זה מאפשר לאנשים להעביר את הזמן בכיף ובעשייה".

יצירה גם מרחוק

מה החשיבות בעיניך של הקהילה בזמנים האלו?

"אנחנו רואים שאנשים ממש עוזרים אחד לשני, מפרגנים אחד לשני ומנסים לסייע וזה ממש משמעותי. להראות לך שאפילו שאתה לבד בבית אתה לא באמת לבד, אם אתה צריך שמישהו יתמוך בך ויעזור לך יהיה כאן מישהו בשבילך. אכפת לנו אחד מהשני, אנחנו פה ביחד ונעבור את זה".

 צילום מיכל ברקוביץ'

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה