"הייתי בלחץ עד שהגיעו התוצאות של בדיקת הקורונה"



אחרי שהרגישה לא טוב בימים האחרונים ואף עלה החשש לקורונה, גדיר האני מבאר שבע מספרת על הרגעים של המתח, החששות והוקרת התודה על הליווי הצמוד של צוות קופ"ח מאוחדת

בתקופה לא פשוטה שעוברת על כולנו, כל אחד שמרגיש לא טוב או מגלה תסמין מתאים חווה בעיקר רגשות של דאגה וחשש מהאפשרות שאולי מדובר בנגיף הקורונה. את התחושות הללו חוותה גדיר האני מבאר שבע כאשר החלה להרגיש לא טוב והחום שלה עלה ובאמצע הלילה הגיעו אנשי הצוות הרפואי לקחת ממנה דגימה. בסופו של דבר האני לא נמצאה חולה וסיפרה ל'באר שבע נט' על ההקלה, התחושות בקרב הקהילה הבדואית והוקרת התודה לאנשי קופת חולים מאוחדת: "האחות דאגה לי כל הזמן, אני רוצה להודות לה ולצוות הרפואי".

מאוחדת הגיעה למשבר הזה מוכנה בשלוש חזיתות: ראשית השירות הייחודי שהם פיתחו "מאוחדת היברידית" מאפשר להם לטפל במבודדים או מטופלים אחרים מביתם – על ידי הרופא האישי שלהם, שמכיר את ההיסטוריה הרפואית האישית שלהם כשכל התיק הרפואי פרוס בפניהם. יתרון חשוב נוסף של מאוחדת היברידית שעולה וניכר מאוד במיוחד בשבוע האחרון - בזכות מערך הרפואה מרחוק, הם ממצים את כל סגל הרפואה, גם רופאים ומטפלים שבעצמם נמצאים בבידוד. בנוסף מפעילה מאוחדת 28 יחידות של רופאים, אחיות, פיזיוטרפיסטים, עובדי סוציאליים ואחרים - כולם פועלים כצוות רב תחומי וערוכים לטפל גם במאושפזי בית עם קורונה שאפשר יהיה לשחרר מבתי החולים.

באדיבות קופת חולים מאוחדת

בשל כך, יכלו במאוחדת להציע מענה אידאלי לגדיר האני ולשאר המטופלים. האני, בת 42 מבאר שבע, מנהלת מחלקת תיירות, קשרי קהילה בואדי עתיר ועוסקת בפיתוח כלכלי והעצמת נשים באג'יק ופעילה למען חיים משותפים. האני חזרה מאוסטריה ב-20 בפברואר כאשר אז על פי ההנחיות עדיין לא נדרשה לבידוד. כשבועיים אחרי שחזרה מחו"ל עלה לה החום כשלמחרת מצבה היה קשה יותר והחל אצלה שיעול מלווה בקשיי נשימה. "היה לי חשוב לדווח לקופת החולים על המצב, הייתי לחוצה ורציתי לדעת מה קורה איתי. אחות של מאוחדת דאגה כל הזמן לשלומי ודאגה שאנשי מד"א יבואו בלילה לקחת את הדגימה לנגיף הקורונה", מספרת האני ל'באר שבע נט'.

"המצב היה מאוד מלחיץ כי גם נחשפתי לאנשים רבים במסגרת העבודה שלי... את הבדיקה לקחו ביום חמישי ובהתחלה בבית החולים אמרו שלא יהיו תוצאות לפני יום ראשון. בזמן הזה הייתי בעצמי בבידוד, לאורך כל הזמן האחות של מאוחדת התקשרה אליי והרגיעה אותי. התשובה בסוף הגיעה למחרת והתברר שאני לא חולה בנגיף", נזכרת האני בתחושות ההקלה שליוו אותה. 

הרגשת שמלווים אותך בתהליך?

"עם כל הלחץ הקיים במערכת בעקבות הקורונה אני מרגישה שקיבלתי שירות מעולה ומיוחד מקופת החולים, אני רואה איך האחות שטיפלה בי וכל הצוות בקופת החולים דואג לאנשים. יש חשיבות רבה לנשים שעובדות עם סבלנות, זה מדהים וזה מרגיע, נותן לנו האזרחים תחושת ביטחון שאני במקום שידאג לשמור עליי".

איך התחושות בקרב הקהילה הבדואית? את חושבת שיש מודעות לנגיף הקורונה וההנחיות?

"חשוב לי להדגיש את אופן הנגשת המידע לכלל האזרחים ובכל השפות. כשאני הייתי בבידוד העלתי סרטון בו דיברתי בערבית ואמרתי לאנשים שחשוב לשמור על הנהלים ולשמור על בידוד למען כולם. כולנו יחד במצב הזה, הנגשת המידע בשפה הערבית חשובה מאוד, בקופת החולים במאוחדת זה אכן כך וזה מאוד עוזר לנו. כן יש מודעות גבוהה, פעילים חברתיים ומובילי דעה בקהילה כותבים על זה ומסבירים את חשיבות המצב ואנשים מקשיבים. הרשתות החברתיות עוזרות במצב וגם משרד הבריאות עושה התאמה ומפרסם גם בשפה הערבית. יש מודעות לעניין הזה וזה חשוב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה