הורים וילדים בצוותא



במיוחד לימי הקורונה ובמיוחד עבור הציבור החרדי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והרשות לפיתוח הנגב ממשיכים לחזק את תחום חינוך הבלתי פורמאלי בנגב ולדאוג לתעסוקה מהנה בבית

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והרשות לפיתוח הנגב ממשיכים לחזק את תחום חינוך הבלתי פורמאלי בנגב ומשיקים ערכות העשרה ולימוד בבית. החל מהיום אלפי ילדים בנגב מהמגזר החרדי יקבלו היישר לבתיהם ערכות לימוד ומשחק איכותיות המכילות שלוש פעילויות משמעותיות, שאותן ניתן להפעיל מכל בית. תכני הערכה יספקו לכל בני הבית, הורים וילדים כאחד, חלופה נאותה, מחכימה ומשעשעת לשיעורים ולאירועים שבוטלו בגלל נגיף הקורונה ובכפוף להוראות משרד הבריאות. בבחינת "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם..."

הערכה תוכננה מראש להיות מותאמת לכל המגזר החרדי ולפיכך כל מרכיבי הערכה : הציורים, הוידאו, התכנים, סגנון ההגשה וכו' מותאמים למקובל בחברה החרדית. ערכת הלימוד והמשחק הזאת הכוללת 50 דמויות מעוררות השראה, חידות מאתגרות נושאות פרסים ומשימות ברמות קושי שונות שיאפשרו לכל בני המשפחה ליהנות ביחד מהערכה.

עצם חלוקת הערכות לבתי הילדים בימי קורונה לא נעימים אלו תעניק מידה רבה של עידוד למשפחות החרדות, כאשר יראו ויבינו שהם לא לבד ב"מערכה", וכי הרשויות לא רק מחמירות וכופות סגר אלא אדרבא חושבות על תעסוקת הפנאי המבורכת של בני המשפחה. יש בכך מסר מבורך של התחשבות וחיזוק.

הורים וילדים בצוותא

את היוזמה החשובה הזאת, שתעסיק רבבות ילדים חרדים תושבי הנגב, השיק בימים אלה שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, חה"כ הרב אריה דרעי ומנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב משה מור-יוסף, יחד עם הצוות המקצועי של הרשות האמון על מיזמי חינוך למצוינות ולמידה מרחוק.

עם תחילת המיזם שמעורר עניין רב אצל כלל ילדי הנגב נרשמה הענות של אלפי ילדים ומשפחות לקבל את הערכות. ראשי רשויות בנגב כבר הביעו ענין בתכנית וביקשו להפיץ את הערכות לטובת משפחות חרדיות החיים ברשויות שלהם, גם כדי להבטיח כמה שעות של שקט ומנוחה להורים המותשים.

שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי: "הימים הלא פשוטים הללו, ימי משבר הקורונה,  מחייבים את כל בית ישראל להישאר ספונים בבית, הורים וילדים גם יחד, מבלי יכולת לצאת החוצה כבעבר, במצוות משרד הבריאות. אנחנו במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל שקלנו כיצד להבטיח תעסוקה נאותה לילדים השוהים שעות ארוכות כל כך בבית. התוצאה: שיעורי העשרה מעשירים ומרתקים, באמצעות ערכות הלימוד האיכותיות לילדי הציבור החרד לדבר השם. מקווה שבכך נתרום ולו במעט לשמירה על מצב הרוח והשפיות של הילדים ושל ההורים, עד שנתבשר בבשורות טובות מהר ככל האפשר".

מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, משה מור יוסף: "כשם שבימי שיגרה הרשות לפיתוח הנגב משקיעה תקציבים גדולים, וחשיבה של טובי המוחות כדי לעודד מצוינות ושידרוג מערך הלימודים והחינוך בישובי הנגב - מכל המיגזרים - גמרנו אומר להמשיך בכך גם בימי "משבר הקורונה. אלא שהפעם אנחנו עושים זאת  באופן שיתאים לימי הסגר המאתגרים הללו. כולנו מצווים בימים אלה על ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. טוב יהיה שנדאג גם לתעסוקה מעניינת ומחכימה לילדים ולהורים שימצאו את עצמם יחד בין ארבע קירות במשך ימים ארוכים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה