הוקם מתחם 'היבדק וסע' של שב"ס



אוהל 'היבדק וסע' של שירות בתי הסוהר הוקם במחוז הדרומי בבאר שבע, ובו נעשות בדיקות קורונה לאנשי סגל בכדי למנוע את התפשטות הנגיף בתוך מתקני הכליאה. קצין ארגון רפואה בשב"ס אמר: "לוקח חלק במאמץ הלאומי, זה מבצע להצלת חיים"

שב״ס שם לו למטרה להפוך ככל הניתן לעצמאי בכל נושא החקר האפידמיולוגי ובדיקות לנגיף קורונה מתוך ראייה חברתית, לאומית והבנת המשאבים הנדרשים למאבק בהתפשטות נגיף קורונה בקהילה. לשם כך הוקם אוהל 'היבדק וסע' של השב"ס במחוז הדרומי כאן בבאר שבע אליו מגיעים אנשי סגל, לצד חקירות אפידמיולוגיות שמבצעים אנשי השירות המוסמכים לכך.

קרדיט דוברות שב"ס

״זה מבצע להצלת חיים ולא פחות. אני מרגיש שאני לוקח חלק במאמץ הלאומי המורכב איתו מתמודדת מדינת ישראל בכלל ושירות בתי הסוהר בפרט וזה יותר חשוב מהחשש מהנגיף", כך תיאר את הפעילות החשובה רב כלאי גיא מגן, קצין ארגון רפואה של המחוז הדרומי בשב״ס, מנהל אוהל הבידוק.

בשל ההתמודדות המורכבת אליה נקלעו בגל השני, ביסס שב"ס בחודשים האחרונים מערך של חוקרים אפידמיולוגים המורכב מאנשי סגל שהוסמכו לכך על ידי משרד הבריאות. הם מקיימים חקירה אפידמיולוגית פנימית בכל מקרה של כלוא או איש סגל מאומת. לאחר החקירה, גם לקיחת הבדיקות מכל הבאים במעגלי הקירבה הרלוונטיים נעשית על ידי הסגל הרפואי של שב"ס.

קרדיט דוברות שב"ס

לשם כך נבנה, כאמור, אוהל בידוק במחוז הדרומי אליו מגיעים אנשי הסגל המשרתים ביחידות הדרומיות ואנשי סגל הגרים באזור הדרום. בנוסף, מתבצעות מדי יום בדיקות סקר של כלואים וסגל בתוך מתקני הכליאה. בסך הכל נלקחות בשב"ס בין 2,600 ל-3,000 דגימות מדי שבוע ועד כה נעשו מעל 39,000 בדיקות. את הדגימות מסיעים לוחמי יחידת 'נחשון' למעבדות חיצוניות המבצעות בקביעות ובמהירות את הבדיקות של שב"ס.

שירות בתי הסוהר פועל בכל הכלים העומדים לרשותו בכדי להמשיך ולהאבק בהתפשטות נגיף קורונה בתוך מתקניו ולשמור על בריאות הכלואים ואנשי הסגל, בסיוע למערכת הבריאות בישראל והציבור כולו במאבק המשותף בנגיף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה